  • 1. Data: 2010-06-05 16:50:34
    Temat: Części zamienne Junkers
    Od: lemy2010 <l...@w...pl>

    Faktycznie kiedyś było tak, że podzespoły były dystrybuowane tylko dla
    serwisu, pod rygorem wyrzucnia z pracy lub rozwiazania współpracy.
    Jednak te czasy odpłyneły w nicość....
    Od wielu lat na podstawie ustawy GVO przepisów Unii Europejskiej
    Klienci zyskali przywilej nabywania oryginalnych części zamiennych do
    kotłów, palników i automatyki przemysłowej w kategorii OEM i HVAC. W
    doskonałym e-sklepie dla fachowców firmy System Gaz znajduje się
    oferta 109 producentów części zamiennych w kategorii OEM i HVAC.
    Pewność cen katalogowych, gwarancja jakości oraz fachowość serwisu
    fabrycznego kotłów i palników, to gwarancja sukcesu, polecam. Z firmą
    System Gaz życie staje się prostsze www.systemgaz.com.pl

  • 2. Data: 2010-06-07 07:47:11
    Temat: Re: Części zamienne Junkers
    Od: "Pietrek" <pietrek34(at)wp.pl>

    Użytkownik "lemy2010" <l...@w...pl> napisał w wiadomości:...

[...]

    -------------------

    Ładne opowiadanie i niby wszystko się zgadza. Reklama reklamą a rynek
    zweryfikuje.
    Cena katalogowa to jeszcze nie wszystko, jeśli czegoś potrzebuję to szukam
    dobrej ceny.

    P.

  • 3. Data: 2010-06-07 08:55:08
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "lemy2010" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
    Pewność cen katalogowych,

    Czyli drogo.
    W cenach katalogowych producentów kupuja tylko niezorientowani inwestorzy.
    U normalnych dystrybutorów bez problemu mozna uzyskac spore upustry w
    stosunku do tzw. Cen sugerowanych przez producenta

    Krzysiek

  • 4. Data: 2010-06-07 09:11:16
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "kris" <k...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > U normalnych dystrybutorów bez problemu mozna uzyskac spore upustry w
    > stosunku do tzw. Cen sugerowanych przez producenta

    To proste - sprzedawca kupując od producenta / hurtownika kupuje z
    upustem, tym większym im więcej zakupuje, więc może ustalać ceny od ceny za
    którą kupił po cenę sugerowaną i wyżej, o ile znajdzie kupującego za takie
    ceny. W zasadzie powinien do ceny nabycia dodać - koszty transportu,
    podatki, swój dochód, koszty sprzedaży, ewentualne koszty reklamacji i
    recyklingu.
    Jeżeli nie jest kombinatorem to stara się sprzedać jak najwięcej i jak
    najszybciej, ponieważ to obrót gotówki generuje mu dochody. Zalegający towar
    starzeje się fizycznie i moralnie, czyli traci na wartości i elastyczny
    sprzedawca powinien wtedy minimalizować straty - czyli odzyskać przynajmniej
    swój kapitał zainwestowany w swój towar. Niektórzy (np. smarkety)
    przerzucają te straty na dostawcę - nie płacą miesiącami za towar -
    nielegalnie dokonując sprzedaży komisowej.
    Inni ratują się stosując wyprzedaże - sam przeglądam strony sprzedawców
    i zaczynam od pozycji "wyprzedaż" jak i "pozostałe".

  • 5. Data: 2010-06-07 13:11:00
    Od: lemy2010 <l...@w...pl>

    b...@d...googlegroups
[...]

    Próżno by szukać części zamiennych do kotłów i palników w marketach
    lub sklepach hydraulicznych. W poprzednich latach części zamienne do
    techniki grzewczej były produkowane i dystrybuowane tylko i wyłącznie
    dla producentów i ich autoryzowanego serwisu. Dopiero słynną ustawą
    GVO Unia dała możliwość nabycia części zamiennych od firm
    serwisowych, specjalizujących się w technice grzewczej. Przede
    wszystkim ustawa ta była pierwszym krokiem do liberalizacji handlu
    obszaru motoryzacji we wszystkich aspektach gospodarczych. Chodziło o
    zniesienie monopolu producenta aut przy dystrybucji i obsługi
    serwisowej, ubezpieczycieli, dopuszczenia do użytku i napraw
    serwisowych części zamiennych w 4 kategoriach, a nie tylko OEM itp.
    Jednak prawo, to objęło również inne branże w tym Gazownictwo z pod
    kategorią technika grzewcza. Ponieważ do naprawy i dystrybucji części
    zamiennych auta nie potrzebne są uprawnienia kwalifikacyjne, dlatego
    też przysłowiowy filtr powietrza można nabyć dosłownie wszędzie. To
    jednak części zamiennych do kotłów i palników już nie wszędzie. A to z
    powodu tego, że producenci podzespołów /fabryki/ produkują tylko i
    wyłącznie dla producentów techniki grzewczej, a Ci dystrybucję
    prowadzą tylko do podmiotów gospodarczych, nie prowadzą sprzedaży
    detalicznej w ogóle.
    A to wszystko dlatego, że Gazownictwo wciąż podlega szczególnym
    regulacjom prawnym, wymogom uprawnień na każdym etapie wykonania
    usługi lub obrotu częściami zapasowymi do TG, np. ustawa o art.
    niebezpiecznych, kwalifikacjach zawodowych etc. Jedynym pozytywnym
    wydźwiękiem tego przywileju jest pozbycie się monopolisty: serwisu
    autoryzowanego i jego dyktatu cen. Co by nie mówić jeśli do napraw
    trzeba mieć uprawnienia i wiedzę /mówimy o gazie/ to mówienie, że ceny
    katalogowe cz. do kotłów i palników to drogo, to życzę powodzenia.
    Moim zdaniem należy korzystać z liberalizacji handlu częściami
    zamiennymi do kotłów i palników, jednak z dozą rozsądku, żeby
    przypadkiem nie stać się gwiazdą wielkiego show, czyli bum... :)
    Cieszmy się, że wśród byłych monopolistów m.in. Junkers istnieje
    rodzynek firma System Gaz, która daje nam możliwość nabycia cz. z
    wolnego rynku. Dyktat rozwydrzonego serwisantów kończy się
    nieubłaganie, co widać jak się pieklą kiedy mówi się o System Gaz....w
    ich towarzystwie :)

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2010-06-07 13:34:33
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    >trzeba mieć uprawnienia i wiedzę /mówimy o gazie/ to mówienie, że ceny
    >katalogowe cz. do kotłów i palników to drogo, to życzę powodzenia.

    Nie tak. Ja tweirdzę ze skoro Wy sprzedajecie w cenach katalogowych
    producenta to sprzedajecie drogo.
    Te same części u siebie w lokalnej firmie kupie taniej a ew. montaz zlecę
    osobie z odpowiednimi kwalifikacjami i tyle.

    Krzysiek

  • 7. Data: 2010-06-08 08:55:57
    Od: lemy2010 <l...@w...pl>

    On 7 Cze, 15:34, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:

    > .... Te same części u siebie w lokalnej firmie kupie taniej a ew. montaz zlecę
    > osobie z odpowiednimi kwalifikacjami i tyle.
    >
    > Pozdrawiam Krzysiek

    No niestety, ale szanowny kolega nie kupi cz. Junkers taniej niż cena
    katalogowa. Śmiem nawet twierdzić, że u serwisanta Junkers/ o ile
    takiego w ogóle się chętnego znajdzie/ będzie znacznie drożej, możliwe
    że bez rachunku i takie tam inne epizody... Jeśli chodzi o upusty od
    cen katalogowych, to tak było jest i będzie, że rabaty otrzymują tylko
    autoryzowani serwisanci Junkers. Tak na marginesie, zastanówmy się,
    czy firma w takiej sytuacji /opisywanej w poprzednim moim poście/
    która dostała przywilej sprzedaży podzespołów do Junkers Bosch jest na
    tyle nierozważna, żeby narażać swój biznes wyrzucenia z dystrybucji za
    rozbijanie sieci serwisowej producenta kotłów i palników? eee kiepski
    pomysł....Ja bym tego nie robił i utrzymywałbym ceny katalogowe.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2010-06-08 11:35:54
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "lemy2010" <l...@w...pl> wrote in message
    a.googlegroups.com...

    pomysł....Ja bym tego nie robił i utrzymywałbym ceny katalogowe.

    Polak potrafi - gdy klient jest znający się to za cenę osobistej usługi
    serwisant sprzeda część trudną do zdobycia, a w tym czsie zrobi trzecią
    usługą i będzie do przodu. Dawniej takie części uzyskiwano z napraw
    gwarancyjnych...
    Oczywistym jest, że nie mówię tu o wielce szanownej firmie Junkers. Ani
    też o produktach innych firm nazywanych przez populi junkersami... :-))

  • 9. Data: 2010-06-08 11:52:41
    Od: lemy2010 <l...@w...pl>

    On 8 Cze, 13:35, "Panslavista" <p...@i...pl> wrote:
> [...]
    >     Oczywistym jest, że nie mówię tu o wielce szanownej firmie Junkers. Ani
    > też o produktach innych firm nazywanych przez populi junkersami... :-))

    O sposobach serwisantów "na klienta" jest tyle ile gwiazd na niebie.
    Ta branża nie zginie z głodu :) ale i tak się cieszę, że mogę kupić
    części zamienne bez łaski serwisanta, z gwarancją i na rachunek, który
    zresztą mogę odliczyć od podatku :) Ale to już inna bajka.

  • 10. Data: 2010-06-08 15:07:52
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kris wrote:
> [...]
    > inwestorzy. U normalnych dystrybutorów bez problemu mozna uzyskac
    > spore upustry w stosunku do tzw. Cen sugerowanych przez producenta

    dystrybutorzy zwykle nie sprzedają części zamiennych