  • 1. Data: 2010-06-02 18:29:16
    Temat: mrówki wchodza przez wentylacje w oknach
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    Mam okna Jezierskiego które na zewnątrz na dole maja podłuzne szpary -
    podobno do wentylacji. Od kilku dni szukam skąd mam mrówki w domu i dzis na
    zewnatrz budynku zauważułem skupisko przy tych otworach. Tylko teraz
    ciekawe, okna niby 3-szybowe, szczelne a robale włażą. Jak znaleźć dziure?

  • 2. Data: 2010-06-02 19:40:47
    Temat: Re: mrówki wchodza przez wentylacje w oknach
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 2 Jun 2010 20:29:16 +0200, Rafał napisał(a):

    > Mam okna Jezierskiego które na zewnątrz na dole maja podłuzne szpary -
    > podobno do wentylacji. (...) okna niby 3-szybowe, szczelne

    Na Twoje szczęscie jednak nie całkiem i nie zmieniaj tego :-)

    > a robale włażą. Jak znaleźć dziure?

    Otworzyć okno i przyjrzeć sie uszczelce na jego obwodzie :-)

  • 3. Data: 2010-06-03 07:56:55
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    ale to okno jest niotwieralne :)

  • 4. Data: 2010-06-03 10:49:09
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 3 Jun 2010 09:56:55 +0200, Rafał napisał(a):

    > ale to okno jest niotwieralne :)

    No to mogiła. Pozostaje więc jakaś mikroskopijna dziura wokół jego ramy,
    może pod parapetem...

  • 5. Data: 2010-06-03 11:29:35
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    Rafał pisze:
    > Od kilku dni szukam skąd mam mrówki w domu i dzis na
    > zewnatrz budynku zauważułem skupisko przy tych otworach. Tylko teraz
    > ciekawe, okna niby 3-szybowe, szczelne a robale włażą. Jak znaleźć dziure?

    posmaruj mrowkom grzbiety klejem typu kropelka i jak dotra do szczeliny
    to sie wkleja i zatkaja otwor.
    :-)

    KJ

  • 6. Data: 2010-06-04 09:34:10
    Od: Fieta <m...@g...com>

    On 3 Cze, 13:29, KJ Siła Słów <K...@n...com> wrote:

    > posmaruj mrowkom grzbiety klejem typu kropelka i jak dotra do szczeliny
    > to sie wkleja i zatkaja otwor.
    > :-)
    >
    > KJ

    Mrówki chodzą ścieżką, którą wyznaczyły sobie zapachem. Trzeba im ten
    zapach innym zapachem popsuć. U mojej mamy wystarczyło pokropić ścianę
    kroplami miętowymi i rozetrzeć krople wokół wlotu do wentylacji
    (stamtąd szły hordy mrówek).
    W każdym razie mrówki nie lubią takich silnych bodźców i w końcu sobie
    pójdą.
    Warto sprawdzić poco mrówki włażą Ci do mieszkania... macie coś co
    lubią jeść? W cukrze buszują? W pieczywie?

    pzdr, mf

  • 7. Data: 2010-06-05 04:51:41
    Od: dziadek2 <d...@w...vectranet.pl>

    Rafał wrote:

> [...]
    > ciekawe, okna niby 3-szybowe, szczelne a robale włażą. Jak znaleźć dziure?
    To samo miałem kilka lat temu też w czerwcu. Wieczorem zobaczyłem mrówy w
    zlewie. Po sznurku mrówek trafiłem w narożnik kuchni przyległy do okna.
    Wychodziły pod parapetem. Za oknem zobaczyłem ostatnie mrówki taszczące
    dobytek i wchodzące pod parapet. Pół nocy usuwałem je z kuchni po
    odsunięciu szafki. Jak wstałem rano nie było po nich śladu.
    Mrówki teraz szukają miejsca na gniazda. Jest to przejściowe szaleństwo..
    Szybko zmieniają zdanie i wracają na łono natury Takie opinie znalazłem w
    Internecie gdzie guglałem jak się ich pozbyć.
    Zaklej otwory taśmą klejącą i wyłap te co są w domu. Muszą pić wodę więc idź
    za sznurkiem mrówek i nic im nie rób dopóki nie znajdziesz mrowiska. Wtedy
    je usuń. Na zmiotkę i za okno. Resztki wyłap mokrą szmatą i wypłucz w
    zlewie.
    Moje mrowisko miało z pół litra żywe masy, może litr.
    Powodzenia
    dziadek2