  • 1. Data: 2018-08-28 11:48:32
    Temat: Projekt bramy przesuwnej
    Od: uciu <a...@g...com>

    Potrzebuję kupić bramę przesuwną samonośną i furtke.

    Może mi ją zrobić kolega w bardzo dobrej cenie ale musze mu dac projekt...

    Światło bramy 4,3 (tyle mam między fundamentami).

    Są jakieś programy..w miarę proste by wyliczyć co potrzeba, rozmiary profili,
    wdługosć przeciwwagi itp?

    uciu

  • 2. Data: 2018-08-28 11:54:44
    Temat: Re: Projekt bramy przesuwnej
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 28 sierpnia 2018 11:48:33 UTC+2 użytkownik uciu napisał:
> [...]
    > Światło bramy 4,3 (tyle mam między fundamentami).
    > Są jakieś programy..w miarę proste by wyliczyć co potrzeba, rozmiary profili,

    A jaką chcesz? Mogę Ci moją obfocić i zmierzyć - firmowa (Betafence),
    w świetle mam 4m więc prawie identycznie :) Dokładnie taką:

    http://cdn14.pb.smcloud.net/t/files/8d/7b/34/9463e06
    22c/brama-wjazdowa-przesuwna-betafence-egidia-palisa
    dowa.jpg

    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2018-08-28 11:57:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 28 sierpnia 2018 11:48:33 UTC+2 użytkownik uciu napisał:

    > Są jakieś programy..w miarę proste by wyliczyć co potrzeba, rozmiary profili,
    wdługosć przeciwwagi itp?

    Ja podobną bramę sam spawałem
    Filozofi tu nijakiej nie ma
    Potrzebujesz 6cio metrowy profil i zestaw wózków(dwa wózki na dół+ dwie rolki
    prowadzące u góry + rolka najazdowa+ gniazdo najazdowe)
    Takie zestawy(oprócz profilu kupisz na allegro w cenie ok 250zł- Popatrz u siebie w
    hurtowniach tam gdzie profil będziesz kupował bo cena może być podobna.
    No i w zależności z czego ma bys ta brama to odpowiednie profile zamknięte, coś do
    wypełnienia(deski czy co tam sobie wymyślisz)

  • 4. Data: 2018-08-28 12:35:27
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 28 sierpnia 2018 11:57:43 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Ja podobną bramę sam spawałem
    > Filozofi tu nijakiej nie ma

    Jak nie chcesz żeby się wózki nie sypały co pół roku to lepiej IMO
    sobie jednak policzyć albo wziąć wzór z bramy już przeliczonej... jak
    źle przeliczysz przeciwwagę to te elementy po prostu będą mocniej
    cierpiały :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2018-08-28 12:55:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 28 sierpnia 2018 12:35:28 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > sobie jednak policzyć albo wziąć wzór z bramy już przeliczonej... jak
    > źle przeliczysz przeciwwagę to te elementy po prostu będą mocniej

    Widocznie farta miałem bo kupiłem co tam było dostępne w lokalnej hurtowni
    budowlanej. Znaczy szynę kupiłem, pasujące do tej szyny wózki, rolkę i najazd
    Jakiegoś wielkiego wyboru wtedy nie było- szyna 80*80 na zamówienie były 70*70
    bodajże(w podobnej cenie co 80*80). Do tych szyn pasujące wózki i tyle
    Pospawałem, wypełnienie mam z grubych poziomych desek, ramę z profilu 4*4 bodajże
    więc cała brama dość ciężka. Działa już 10 lat, napędu się jeszcze nie dorobiłem.
    Otwiera się leciutko nawet dzieciak problemu nie ma
    Generalnie jest ponoć zasada ze przeciwwaga to połowa światła bramy czyli u autora
    wątku szyna 6 metrów będzie akurat
    Co do obciążenia wózków- jak brama długo bywa otwarta(wtedy siły na wózki największe
    są to można dokupić drugą rolkę najazdowa i drugie gniazdo najazdowe i zamontować je
    z tyłu bramy. Wtedy zarówno w pozycji otwartej jak i zamkniętej żadne dozę siły na
    wózki działać nie będą.
    Ale to przerost formy nad treścią już

  • 6. Data: 2018-08-28 15:07:08
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 28 sierpnia 2018 12:55:04 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    zamontować je z tyłu bramy. Wtedy zarówno w pozycji otwartej jak i zamkniętej żadne

    Ja nie mam nawet gniazda najazdowego przy zamkniętej bramie :)
    Też działa spoko od kilku lat :) Myślę, że uciowi chodziło właśnie o ten
    współczynnik "połowa światła bramy". Ja zdaje się mam bramę 6,5m długą
    przy świetle 4m więc minimalnie więcej niż połowa.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2018-08-28 18:56:19
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2018-08-28 o 15:07, Adam Sz. pisze:
    > Myślę, że uciowi chodziło właśnie o ten
    > współczynnik "połowa światła bramy". Ja zdaje się mam bramę 6,5m długą
    > przy świetle 4m więc minimalnie więcej niż połowa.

    Rozmawiałem z koleżanką z branży bo muszę mieć nieco mniejszy
    współczynnik --> da się (oczywiście w granicach rozsądku ~30% w
    zależności od rozpiętości), ale trzeba indywidualnie przeliczyć i
    niestety będzie drożej.

    Robak