  • 11. Data: 2018-09-24 13:14:40
    Temat: Re: Projektor modny temat;)
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 24.09.2018 o 12:14, Pete pisze:
    > Bo to oznacza, że projektor musiałby być w okolicach głowy. A to oznacza
    > hałas.
    > I strumień mniej lub bardziej gorącego powietrza.
    Dlaczego w okolicach głowy? Projektor ustawiam obok łóżka (metr-dwa w
    bok), wyświetla on prostopadle do ściany, więc zniekształceń nie ma.
    Telewizor w pokoju też mam ustawiony nie na środku, a z boku i z mojego
    fotela mam go nie w osi wzroku, a 2,5 metra w bok i mi to zupełnie nie
    przeszkadza w oglądaniu.
    Jacek

  • 12. Data: 2018-09-24 13:21:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 24 września 2018 13:00:16 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > Najoptymalniej musiałbyś ustawić go w takim miejscu, by oś obiektywu
    > była max na krawędzi obrazu

    Najoptymalniej u mnie by pasowało projektor 0,5 metra od ściany(znaczy na szafce tv
    przy ściance kolankowej);)

    > ekran
    > ----------
    >

    > OOOOOOOOOO
    >
    > Czyli tam, gdzie literki "O" mógłby stać projektor.
    > Bardziej na lewo lub prawo to coraz większy problem z korekcją.

    Dzięki za nakreślenie problemu. Pomacam temat
    Aczkolwiek u mnie mogło by być ze projektor stoi na wprost prawej krawędzi ekranu
    Pochylenie go o 45st wtedy to też nie problem

  • 13. Data: 2018-09-24 13:26:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 24 września 2018 13:14:44 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:

    > Telewizor w pokoju też mam ustawiony nie na środku, a z boku i z mojego
    > fotela mam go nie w osi wzroku, a 2,5 metra w bok i mi to zupełnie nie
    > przeszkadza w oglądaniu.

    W sumie Pete fajnie wyjaśnił kwestie techniczne. Tak się tylko zastanawiam jak to
    jest oglądać obraz na pochylonej o 45st ścianie.
    Projektor wyświetli jak się go odpowiednio ustawi tylko tak mnie ciekawi jak to w
    praktyce wyjdzie
    TV na ścianie jak u mnie wisiał kiedyś to też lekko pochylony był ale nie aż 45st.

  • 14. Data: 2018-09-24 14:57:18
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-09-24 o 13:26, Kris pisze:

> [...]
    praktyce wyjdzie
    > TV na ścianie jak u mnie wisiał kiedyś to też lekko pochylony był ale nie aż 45st.

    Nie wiem ile masz miejsca, ale rozważ może jeszcze rozwijany ekran?

    --
    Pete

  • 15. Data: 2018-09-24 15:24:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 24 września 2018 14:57:12 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    jest oglądać obraz na pochylonej o 45st ścianie.

    > Nie wiem ile masz miejsca, ale rozważ może jeszcze rozwijany ekran?
    Nie ma opcji
    Dół ekranu byłby wtedy w okolicy moich stóp jak leżę na łóżku

  • 16. Data: 2018-09-24 15:31:06
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-09-24 o 15:24, Kris pisze:

    jest oglądać obraz na pochylonej o 45st ścianie.

    > Nie ma opcji
    > Dół ekranu byłby wtedy w okolicy moich stóp jak leżę na łóżku

    No to żeby obraz nie był 'ściśnięty', tu musisz go wyświetlić wysoko -
    tak by linia wzroku z ekranem tworzyła kąt jak najbardziej zbliżony do
    prostego.

    --
    Pete

  • 17. Data: 2018-09-24 16:23:29
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 24.09.2018 12:53, Pete pisze:

    > Jeśli nie jesteś w stanie odróżnić sytuacji projektora koło ucha vs projektor 3m z
    > tyłu...

    Jak Zenek mówi, że nie słychać, to nie słychać - czy to
    koło ucha, czy trzy metry od dupy strony. Uwierz Zenkowi,
    jako i ja wierzę. Jak myślisz, kto to powiedział:

    > Kto jak kto ale tutaj to ja jestem prawie ekspertem w projektorach domowych. Prawie
    bo do kompletu brakuje mi doswiadczenia z domowym projektorem dlp.

    No kto? No widzisz.

  • 18. Data: 2018-09-24 17:29:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Z koniem kopal sie nie bede. Masz racje. Napierdala projektor jak zuzyta mlockarnia.
    Ale tylko tym co maja pusto pod beretem i sie im rezonans robi. I to nawet jak
    pustoleb nie stoi obok projektora. Zadowolony?

  • 19. Data: 2018-09-24 17:54:09
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2018-09-24 o 11:09, Kris pisze:
    > Ciekawe dyskusje o projektorach tu bywają więc i ja problem zapodam
    > Sypialnia, łóżko i naprzeciw łóżka ściana z 10m2 pochylona pod kątem ok 45st bo to
    poddasze. Te 45st to z niczego znaczy z głowy ale mniej więcej tak jest a pewnie
    trochę mniejszy ten kąt
    > Ma sens kupowanie projektora i rzucanie obrazu na tak pochylona ścianę w celu
    oglądania tego z pozycji leżącej?

    nawet ci mogę zrobić zdjęcie z użyciem juchowego projektora za czysta
    zotych. nie mam jeszcze dla niego dobrego miejsca ale generalnie warte
    zabawy:)
    na epsonie to już w ogóle bajka - nawet w dzień mógłbyś działać.

    Swego czasu używałem padaki 800x600 którą rzucałem z ok 4-5m obraz na
    ścianę po przeciwnej stronie sypialni. Zdecydowanie rękami i nogami
    polecam taką formę oglądania wieczorem w łóżku filmów/seriali.

  • 20. Data: 2018-09-24 19:46:11
    Od: Bolko <s...@g...com>

> [...]
    > Telewizor w pokoju też mam ustawiony nie na środku, a z boku i z mojego
    > fotela mam go nie w osi wzroku, a 2,5 metra w bok i mi to zupełnie nie

    To mój chińczyk tego nie umie.
    W tym sensie że mam przesuniety projektor względem ekranu.
    Projektor jest ustawiony prostopadle do bocznej krawędzi
    i za cholere nie jestem w stanie wtedy ustawić obrazu
    w kształcie prostokąta.

    Co do hałasu.
    Pojedź gdzieś w dłuższą trasę samochodem najlepiej z prędkościami
    autostradowymi i włącz radio.
    Odstaw auto i na następny dzień uruchom auto.
    Jestem przekonany że będziesz uważał że radio za głośno chodzi.
    Tu będzie tak samo.