  • 11. Data: 2020-09-18 14:23:29
    Temat: Re: Proponuję zrobić zakłady
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 18 września 2020 14:20:01 UTC+2 użytkownik Mateusz Viste napisał:
    > Jeśli obie strony są w jednym banku to
    > pewnie da się tak zrobić,

    Niekoniecznie
    Przy wyższych kwotach zdarza się że bank wstrzymuje przelew żeby zweryfikować
    transakcje(np dzwoni do zlecającego przelew)

  • 12. Data: 2020-09-18 14:31:11
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 18.09.2020 Mateusz Viste <m...@x...invalid> napisał/a:

    > hop siup*. Jak kupowałem ostatnio nieruchomość w Polsce to z tego
    > właśnie powodu wykonałem przelew sprzedającemu 2 dni wcześniej. Ale to
    > jednak trzeba mieć zaufanie do ludzi... Przy notarialnym escrow problem
    > po prostu nie istnieje.

    Wydaje mi się, że w Polsce dość rutynowym zapisem w akcie notarialnym
    jest dobrowolne poddanie się egzekucji wprost z tego aktu.
    Zatem jeśli kasa nie wpłynie, to idziemy do komornika i ten już
    zajmie się ściągnięciem kasy, nie trzeba czekać na wyrok sądu.

    Nie mówię, że to rozwiązanie lepsze od depozytu notarialnego,
    ale jakieś jednak jest.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 13. Data: 2020-09-18 14:39:48
    Od: Sebastian Rusek <s...@r...eu>

    > I tu jest zasadnicza różnica - w Polsce "można", a we Francji *trzeba*.
    > A w Polskiej praktyce jest tak, że jak zapytałem notariusza czy możemy
    > tak zrobić, to usłyszałem tylko "nie zawracaj pan dupy, umów się z
    > drugą stroną na przelew i koniec, wszyscy tak robią i nie ma problemu".

    W takiej sytuacji należy po prostu udać się do innego notariusza. Sama
    umowa sprzedaży mówi, że własność zostaje przeniesiona ze sprzedającego
    na kupującego a kupujący ma zapłacić (chyba, że płaci gotówką) i tyle.
    Problem w momencie gdy nie zapłaci, bo własność przeniesiona a
    sprzedający zostaje bez nieruchomości, ale z roszczeniem o zapłatę ceny.

    Sebastian Rusek

  • 14. Data: 2020-09-18 14:41:32
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2020-09-17 o 17:54, Marek pisze:

    > Kontekst posta sugeruje, że masz wątpliwości ergo nie masz zaufania do
    > swojego prawnika...

    Jest taki kawał:
    Zamienię syna prawnika na córkę może być K.... ;)

    Robak

  • 15. Data: 2020-09-18 14:50:16
    Od: Sebastian Rusek <s...@r...eu>

    W dniu 18.09.2020 o 13:56, collie pisze:
    > Gówno prawda.
    STOP.

    > Gówno prawda.
    STOP.

    > W trakcie czynności notarialnych, notariusz robi sobie
    > przerwę, kupujący siada przed komputerem notariusza, loguje się
    > do swego banku,
    Proponujesz logowanie się do konta bankowego z użyciem obcego komputera?
    Nigdy w życiu tak nie robiłem i nikomu nie polecam. Loginy i hasła
    podaje się tylko na własnych, zaufanych urządzeniach na których ma się
    gwarancję czystości od wszelkiego robactwa i keyloggerów.

    > robi przelew na konto kupującego. Kupujący sprawdza
    > na swoim smartfonie, czy pieniądze ma już na koncie, i załatwione -
    Nie płaci się nigdy przed transakcją poza przypadkami gdy masz to w
    odpowiedni sposób zabezpieczone. Ale jeśli nie masz i jedynym dokumentem
    związanym z transakcją na być jeszcze nie podpisany akt to strona
    kupująca nie ma żadnego zabezpieczenia. To, że ktoś przy zakupie się na
    to zgadza w to nie wątpię. Sam ostatnio podpisałem umowę przedwstępną
    sprzedaży czegoś czego jeszcze nie kupiłem i przyjąłem od kupujących
    zadatek;) Tu może nastąpić też taki scenariusz jak Kris obok opisał:
    sprzedający po otrzymaniu pieniędzy wychodzi z kancelarii i tyle.

    Sebastian Rusek

  • 16. Data: 2020-09-18 14:50:31
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > We Francji też - tzn. tak ogólnie, bo akurat w przypadku nieruchomości
    > to nie. Ale to źle? W wielu przypadkach bardzo wygodna forma płatności.

    W Polsce w myśl niektórych przepisów (licytacje prowadzone przez organa
    państwowe) wadium należy złożyć w gotówce lub w postaci "książeczki
    oszczędnościowej na okaziciela". Czy taką książeczkę da się dzisiaj
    gdzieś założyć, tego nie wiem, ale wątpię.

    --
    Jarek

  • 17. Data: 2020-09-18 14:57:22
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-09-18 o 14:50 +0200, Jarosław Sokołowski napisał:
> [...]
    > "książeczki oszczędnościowej na okaziciela". Czy taką książeczkę da
    > się dzisiaj gdzieś założyć, tego nie wiem, ale wątpię.

    Ja to się bardzo zdziwiłem, jak mi polski księgowy kiedyś przedstawił
    jakiś bilans, a na nim pozycja "weksle". Dowiedziałem się wówczas, że
    ten twór dalej w Polsce funkcjonuje - i tak właściwie to czemu nie, od
    czeku różni się przecież niewiele.

    Mateusz

  • 18. Data: 2020-09-18 15:18:51
    Od: Kadar Oszmanski <o...@g...com>

    piątek, 18 września 2020 o 14:57:24 UTC+2 Mateusz Viste napisał(a):
    > czeku różni się przecież niewiele.
    > Mateusz

    Weksel a czek to 2 zdecydowanie różne rzeczy. Tak na marginesie.
    Czy zauważyliście, że dyskutujecie o możliwości sprzeniewierzenia
    dużych kwot w obecności urzędnika, przy świadkach i formach
    zabezpieczenia, które nie mają zabezpieczenia lub jest ono wątpliwe?
    Tak wygląda świat który opisujecie.
    Czy to jest normalny świat? Czy tak ludzie mają ze sobą współistnieć?
    Jeśli zostanę wyrolowany to będzie to oznaczało, że jestem nieostrożny.
    Nie chcę za dużo pisać bo nie mam tego programu odpowiedniego
    ale jak już będę miał to podzielę się kilkoma obserwacjami.
    Ktoś oferował pomoc, czekam, chcę pisać!
    K.

  • 19. Data: 2020-09-18 15:26:21
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 18 Sep 2020 06:18:51 -0700 (PDT), Kadar Oszmanski napisał(a):

    > Ktoś oferował pomoc, czekam, chcę pisać!

    Kadar, zacznij wątek na właściwej grupie, czyli na pl.news.czytniki. Tam
    jest jedyne miejsce gdzie można bezkarnie robić dowolne błędy, choć pod
    warunkiem że ma się je ochotę poprawiać :) I chętnych do tego aby ci
    pomóc będzie mnóstwo, nie wiem jak się opędzisz.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 20. Data: 2020-09-18 15:36:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

> [...]
    > jakiś bilans, a na nim pozycja "weksle". Dowiedziałem się wówczas, że
    > ten twór dalej w Polsce funkcjonuje - i tak właściwie to czemu nie, od

    Czeki były podstawową formą rozliczeń w Polsce ostatniej dekady
    poprzedniego stulecia. W końcu były podstawą funkcjonowania
    słynnego Oscylatora Bagsika. Mnie wielkokrotnie płacono czekami,
    sam też często wypisywałem je na własne nazwisko -- była to jedyna
    metoda pozyskania gotówki z konta, gdy było się zdala od swojego
    banku (tego jedynego budynku, a nie jakiejś sieci bankowej).

    --
    Jarek