  • 51. Data: 2020-09-21 09:24:40
    Temat: Re: Proponuję zrobić zakłady
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 20 września 2020 01:59:48 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

    > Gdzie sie tak zdarza?

    Mnie osobiście w mbanku to spotkało i w dawnym polbanku
    > O jakich kwotach mowa?

    Mbank kwota kilkadziesiąt tysięcy, przelew na konto innej osoby w mbanju niby online
    a nie przeszedł. Za jakieś pół godziny tel z infolinii i pytali czy to na pewno ja
    zlecałem bo względy bezpieczeństwa itp.
    Polbank- ale tu nie przelew a płatność kartą- kilka usd. Córce za jakiś zakup dostępu
    czy gry w sklepie online płaciłem. Ok 22 w nocy. I sytuacja dziwna bo córka mówi że
    to co tam płaciłem jest już aktywne więc ok. Zamierzałem iść spać a tu za jakieś
    45minut telefon z działu bezpieczeństwa(czy jakoś tak) Polbanku i pytają czy ja daną
    transakcje robiłem
    Z tego co ludziska zeznają to millenniu często wyższe kwoty wstrzymuje i weryfikuje
    telefonicznie.

  • 52. Data: 2020-09-21 09:25:57
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 20 września 2020 01:59:48 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

    > Przy duzych kwotach mozna sie umowic zeby miec konto w tym samym banku.
    > Wtedy przelew przechodzi online.
    POod warunkiem ze bank nie wstrzyma. Dla zwykłej weryfikacji jw opisywałem albo jako
    transakcja podejrzana i zgłoszenie do GIIF. Wtedy na 48odz bodajże mogą zablokować

  • 53. Data: 2020-09-21 09:29:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 19 września 2020 07:19:57 UTC+2 użytkownik Pete napisał:
    > Czy gdybyśmy sobie napisali dokument p.t. akt notarialny i obaj go
    > podpisali, to uważasz że taki akt jest ważny?
    > Bez podpisu i pieczęci notariusza oraz wpisu do repetytorium taki
    > dokument jest nic nie warty.
    > I o tym piszę, że akt jest podpisywany przez obie strony, płatność jest
    > wykonywana a następnie notariusz sierpnia resztę formalności.

    Oj chyba to tak nie działa
    Obie strony podpiszą to notariusz musi wpis do repozytorium zrobić
    I chyba nie może odmówić stronie wydania odpisu

  • 54. Data: 2020-10-02 09:12:58
    Od: pmlb <p...@i...pl>

    On 17/09/2020 15:41, Kadar Oszmanski wrote:
> [...]
    > Z politowaniem pokazał palcem gdzie mam się podpisać
    > i oddać czek. Tak, czek. Tu nadal obowiązującą formą płatności
    > są czeki. Oddałem czek i wszyscy wyszli. Potem coś prawnik
    > pogadał z pracownikiem kancelarii i wyszliśmy szybciej niż
    > weszliśmy. Nie mam aktu, nie mam czeku - czyli pieniędzy.
    > Podobno jestem właścicielem domu dowodem na to ma być
    > pęczek kluczy, który nie mam pojęcia do czego służy i czy
    > rzeczywiście jest do czegoś. Po akt mam zgłosić się za tydzień,
    > może dwa.
    > Pytanie konkursowe: Mam dom czy nie mam domu

    Masz dom, spokojnie.
    W UK, to sprzedającego na oczy nie widzisz. Żadnego aktu notarialnego
    nie ma, tylko wpis do odpowiednika Ksiąg Wieczystych (może poszukaj w
    Hiszpanii takiego odpowiednika, bo możesz tam być już wpisany).
    W UK w 99% transakcją nieruchomości zajmuje się prawnik vs prawnik.
    Całość trwa ok. 6 tygodni. Od momentu, kiedy zgłaszasz się do prawnika,
    że chcesz kupić ten dom/działkę.

    Prawnik dokonuje w twoim imieniu wszelkich czynności prawnych. Od
    sprawdzenia legalnego statusu nieruchomości po legalność "twoich pieniędzy".

    Wszelkie informacje jakie zbiera prawnik, wysyła do ciebie, podaje ci
    wszelkie wątpliwości czy uwagi.
    Ty ustalasz datę transakcji. I do tego momentu możesz się legalnie
    wycofać bez ponoszenia kosztów (poza prawnikiem naturalnie). Po
    dokonaniu transakcji, jak się wycofasz to płacisz kary.
    Kasę przelewa się na konto prawnika.
    Wszelkie zaistniałe problemy po zawarciu kontraktu, są na barkach prawnika.
    Koszt prawnika to od ?700 do ?1600 zależy od biura i ceny nieruchomości.

    Jedyne co dostajesz po transakcji, to odpis wpisu w rejestrze nieruchomości.

    W Polsce jak ja sprzedawałem, to kupujący dął mi cześć w gotówce część
    przelewem... hehehe jak wymiana na bazarze z końca lat 80.