  • 21. Data: 2014-04-21 22:26:03
    Temat: Re: Prowizoryczne zatkanie kapania z rurki?
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Krystyna wrote:
    > Nie udaje mi się na tyle zakręcić wodę by z dziurki przestało kapać
    > i dlatego nie mogę jej zakleić. Przydałby się klej, którym można
    > kleić "na mokro". Klej do PCV nie nadaje się do klejenia rzeczy,
    > które nie są całkowicie suche. Żywica do plastiku się nie nadaje,
    > więc także odpada.
    > Jaki klej nadawałby się do zaklejenia małej dziurki, z której trochę
    > kapie woda?
    >
    > Pozdrawiam
    > Krystyna

    co byś nie chciała zrobić to musisz dokładnie wiedzieć którędy leci
    piszesz że z kolanka, ale czy z połączenia kolanko-rura czy z samego
    pękniętego kolanka
    to da się zalepić, ale trzeba otwór powiększyć i wpuścić igłą
    rozcieńczony klej do PCV ( do połączeń klejonych rur z pcv)
    oczywiście miejsce musi być absolutnie suche, nawet minimalna ilość
    wody w szczelinie gwarantuje niepowodzenie
    robiłem takie łatanie i się udaje
    acha, po takim zabiegu cisnienie można podać najwcześniej po 24h

    jeffrey

  • 22. Data: 2014-04-21 23:43:13
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 21 Apr 2014 17:52:54 +0200, kikuko napisał(a):

    > czyli zostaje najprostsza czynność. Na miejsce cieknące - opaska gumowa

    Istnieje tzw taśma silikonowa, którą owija się takie miejsca. Bardzo
    dokładnie przylega.

  • 23. Data: 2014-04-21 23:44:42
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 21 Apr 2014 21:57:34 +0200, BQB napisał(a):

    > mokra co prawda od paliwa

    He he, a to oczywiście żadna różnica - OMG :-]

  • 24. Data: 2014-04-22 00:10:30
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 21 kwietnia 2014 21:57:34 UTC+2 użytkownik BQB napisał:
> [...]
    instalacji zakleić z zewnątrz. Warunkiem jest osuszenie przed klejeniem.

    > Ja bym jednak przeszlifował papierkiem ściernym tą rurkę, wziąłbym
    >
    > krótki odcinek - z 5 cm rurki z takiego samego materiału o średnicy
    >
    > wewnętrznej, jak ta zewnętrzna, przeciął na pół, przytopił wewnętrzną
    >
    > część rurki, przyłożył w miejscu cieknięcia i ścisnął jakimiś metalowymi
    >
    > opaskami i by to trzymało, ewentualnie jakiś klej dwuskładnikowy z
    >
    > jakiegoś CPN (20 lat temu w aucie ojca kleiliśmy tym pompę paliwową na
    >
    > mokro (mokra co prawda od paliwa) bez demontażu, jedynie wytarta jakąś
    >
    > szmatką, zostawiliśmy do stwardnienia i nie ciekło.

    Mózg se przytop. Ty nie rozumiesz słowa pisanego a chcesz radzić. I to nie chodzi o
    to co ja pisałem. Ty nie wiesz w czym tkwi problem, pomimo że został dobrze opisany.

  • 25. Data: 2014-04-22 01:39:25
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2014-04-22 00:10, k...@g...com pisze:

    > Mózg se przytop. Ty nie rozumiesz słowa pisanego
    a chcesz radzić. I to nie chodzi o to co ja pisałem.
    Ty nie wiesz w czym tkwi problem, pomimo że został
    dobrze opisany.

    Włącz zawijanie wierszy.
    Zostało na początku napisane, że chodzi o rozwiązanie _prowizoryczne_.
    Więc założenie obejm, rozpuszczenie tworzywa na zewnętrznej stronie i
    zaciśnięcie tego metalowymi opaskami spowoduje, że stwardnieje,
    rozpuszczone tworzywo się ułoży i zaklei obszar wokół dziury. To kapie
    kroplami, więc nie ma problemu, że zdąży sobie wydrążyć drogę ujścia.
    Rozwiązanie z kawałkiem gumy i opaską zaciskową, też się sprawdzi jako
    rozwiązanie _tymczasowe_, tyle, że moja propozycja będzie mniej
    rzucająca się w oczy.

    BTW, dla Twojej informacji, mózgu nie da rady przytopić, za to można
    kogutka do wody wrzucić i sam się przytopi.

  • 26. Data: 2014-04-22 13:54:12
    Od: "Krystyna" <K...@S...pl>

    > Kleju żeby kleił PCV na mokro chyba jeszcze nie wymyślono.

    A AQUAKIT?
    Na stronie:http://aquakit.com.pl/ podają, że do PCV też się nadaje.
    Czy ktoś używał?

    Pozdrawiam
    Krystyna

  • 27. Data: 2014-04-22 16:22:37
    Od: "Krystyna" <K...@S...pl>

    > Istnieje tzw taśma silikonowa, którą owija się takie miejsca. Bardzo
    > dokładnie przylega.
    To mogłoby być rozwiązanie, tym bardziej, że czytałam w Internecie,
    że przynajmniej w przypadku niektórych takich taśm, można nawet
    zakładać je pod wodą czyli że kapanie w momencie zakładania
    nie powinno przeszkadzać.
    Przeszkadzać natomiast może to, że, jak już pisałam, blisko biegnie
    druga rurka i owinięcie tej kapiącej taśmą, która się klei, będzie trudne.
    Może gdyby strona klejąca była zabezpieczona jakąś inną taśma, którą
    w momencie zakładania się zdejmuje, to wtedy dałoby się jakoś ją
    "przetkać" między tymi rurkami.
    Jeśli ktoś ma takie doświadczenia, to bardzo proszę o informacje
    jaka konkretnie taśma silikonowa by się nadawała - z Internetu wynika,
    że jest bardzo dużo różnych takich taśm.

    Ponadto, gdzie takie rzeczy, jak Aquakit, czy taśma silikonowa się kupuje?
    OBI, Castorama, Praktiker jeszcze gdzieś indziej? Do wszystkich takich
    sklepów mam daleko, więc chciałabym od razu pojechać tam, gdzie będzie
    duży wybór.

    Pozdrawiam
    Krystyna

  • 28. Data: 2014-04-22 17:06:31
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 22 Apr 2014 16:22:37 +0200, Krystyna napisał(a):

    > Ponadto, gdzie takie rzeczy, jak Aquakit, czy taśma silikonowa się kupuje?
    > OBI, Castorama, Praktiker

    Plus Makro. Jednak nie gwarantuję, że w danym momencie wszędzie tam akurat
    jest.

  • 29. Data: 2014-04-22 19:17:45
    Od: "kikuko" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Krystyna" <K...@S...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > OBI, Castorama, Praktiker jeszcze gdzieś indziej? Do wszystkich takich
    > sklepów mam daleko, więc chciałabym od razu pojechać tam, gdzie będzie

    ... a nie prościej obdzwonić wcześniej? Numery są na stronach konkretnych
    sieci - konkretnych sklepów (internet). Dochodzi jeszcze Mrówka - PSB. Ja
    tak robię, do marketów mam dosyć daleko i jadąc znam teoretycznie cenę i
    porównanie ich w zależności od marketu, dydproporcje czasami są dosyć duże.
    Pozdrawiam Kikuko

  • 30. Data: 2014-04-22 20:10:05
    Od: "Krystyna" <K...@S...pl>

> [...]
    > tak robię, do marketów mam dosyć daleko i jadąc znam teoretycznie cenę i
    > porównanie ich w zależności od marketu, dydproporcje czasami są dosyć

    Też tak robię gdy wiem konkretnie co chcę kupić. W tym wypadku
    o co mam pytać kogoś kto odbiera telefony i ma bazę towarów
    w komputerze? Że chcę jakąś taśmę silikonową? Jaką?
    Pisałam, że z Internetu wynika, że jest ich bardzo dużo co do rodzaju.
    Jedyne co mogę zrobić to obejrzeć i ewentualnie dopytać sprzedawcę.
    A i tak nie będę wiedziała czy dobrze wygrałam aż nie spróbuję.
    Tylko ktoś, kto robił coś takiego w bardzo podobnej sytuacji do mojej
    mógłby podpowiedzieć konkretnie co kupić.

    Pozdrawiam
    Krystyna