  • 11. Data: 2014-04-18 22:31:32
    Temat: Re: Prowizoryczne zatkanie kapania z rurki?
    Od: "Krystyna" <K...@S...pl>

    > mogę powiedzieć jak ja bym z tym problemem postąpił. Zakręcił wodę, wytarł
    > rurę z zewnątrz do sucha, owinął miejsce nieszczelności kilkoma wasstwami
    > taśmy z materiału nasączonej żywicą i po stwardnieniu żywicy włączył wodę.

    Te rurki są plastikowe (PCV chyba), więc nie wiem czy żywica będzie
    odpowiednia, bo zdaje się, że stosuje się ją do łatania dziur w karoserii
    samochodowej, czyli w metalu.
    Ponadto, czym najlepiej owinąć taką rurkę (kolanko) przed nasączeniem
    żywicą? Czy musi to być jakiś rodzaj włókna szklanego (mata szklana),
    czy może być kilka warstw cienkiego płótna?

    Oczywiście przed zaklejaniem wyłączę dopływ wody i odczekam aż miejsce
    przecieku wyschnie.

    Pozdrawiam
    Krystyna

  • 12. Data: 2014-04-19 13:26:04
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 18 kwietnia 2014 22:31:32 UTC+2 użytkownik Krystyna napisał:

> [...]
    >
    > czy może być kilka warstw cienkiego płótna?
    >

    > Oczywiście przed zaklejaniem wyłączę dopływ wody i odczekam aż miejsce

    I jak wyschnie to w miejsce które podejrzewasz o przeciek wpuść kilka kropli kleju
    typu kropelka.

  • 13. Data: 2014-04-21 11:25:51
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

    > I jak wyschnie to w miejsce które podejrzewasz o przeciek wpuść
    > kilka
    > kropli kleju typu kropelka.

    kropelka nie jest wodoodporna niestety i się nie nadaje

    jeffrey

  • 14. Data: 2014-04-21 13:05:09
    Od: "Krystyna" <K...@S...pl>

    > kropelka nie jest wodoodporna niestety i się nie nadaje
    Nie udaje mi się na tyle zakręcić wodę by z dziurki przestało kapać
    i dlatego nie mogę jej zakleić. Przydałby się klej, którym można
    kleić "na mokro". Klej do PCV nie nadaje się do klejenia rzeczy,
    które nie są całkowicie suche. Żywica do plastiku się nie nadaje,
    więc także odpada.
    Jaki klej nadawałby się do zaklejenia małej dziurki, z której trochę
    kapie woda?

    Pozdrawiam
    Krystyna

  • 15. Data: 2014-04-21 16:44:42
    Od: "kikuko" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Krystyna" <K...@S...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > więc także odpada.
    > Jaki klej nadawałby się do zaklejenia małej dziurki, z której trochę

    a czy nie ma kożliwości zakręcić wcześniej wody - nie w mieszkaniu. Druga
    ewentualność. Po zakręceniu zaworu od wody i odkręceniu wszystkich kranów na
    max, ciśnienie w rurce powinno zdechnąć. Osuszałbym szmatą i suszarką do
    włosów i dopiero wtedy kleiłbym. Może w nocy można zakręcić wodę? Pozdrawiam
    Kikuko

  • 16. Data: 2014-04-21 17:52:54
    Od: "kikuko" <k...@o...pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Hint: ciśnienie da się wyłączyć.
    >

    > --
    > P.Jankisz

    czyli zostaje najprostsza czynność. Na miejsce cieknące - opaska gumowa
    (dętka samochodowa lub coś podobnego - kawałek) i na to opaska z blachy w
    formie zacisku (pasek blachy wygięty w U i przez nawiercone końce, śruba, i
    skręcić na max. Niby cybant. problem - z czasem uszczelka - po kilku latach,
    może na skutek starzenia się gumy znów zacząć cieknąć. Pozdrawiam Kikuko

  • 17. Data: 2014-04-21 18:41:53
    Od: "Krystyna" <K...@S...pl>

    Witam ponownie

    > a czy nie ma kożliwości zakręcić wcześniej wody - nie w mieszkaniu.
    Raczej nie - za dużo mieszkań w bloku/pionie. Chyba żeby z innego powodu
    woda została wyłączona, ale to byłby zbieg okoliczności.

    > Druga ewentualność. Po zakręceniu zaworu od wody i odkręceniu wszystkich
    > kranów na max, ciśnienie w rurce powinno zdechnąć.
    Nie zdechło wystarczająco, ciągle kapie.

    > Osuszałbym szmatą i suszarką do włosów i dopiero wtedy kleiłbym.
    Nie pomogło.

> [...]
    > formie zacisku (pasek blachy wygięty w U i przez nawiercone końce, śruba,
    Pewnie tak się skończy, ale to chyba nie będzie najprostsza czynność.

    Widziałam w Internecie kleje do klejenia na mokro, do plastiku też.
    Spróbuję coś znaleźć i kupić małą ilość.
    Jeśli ktoś zna konkretną markę takiego kleju i wypróbował to będę wdzięczna
    za radę.

    Pozdrawiam
    Krystyna

  • 18. Data: 2014-04-21 21:38:20
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 21 kwietnia 2014 11:25:51 UTC+2 użytkownik Jeffrey napisał:

    > kropelka nie jest wodoodporna niestety i się nie nadaje
    >

    > jeffrey

    Mylisz się. To jedyny klej którym można taką nieszczelność przy plastikowej
    instalacji zakleić z zewnątrz. Warunkiem jest osuszenie przed klejeniem.

  • 19. Data: 2014-04-21 21:42:51
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 21 kwietnia 2014 13:05:09 UTC+2 użytkownik Krystyna napisał:

> [...]
    >
    > więc także odpada.
    >
    > Jaki klej nadawałby się do zaklejenia małej dziurki, z której trochę

    Kleju żeby kleił PCV na mokro chyba jeszcze nie wymyślono. I pewno nie wymyślą bo nie
    ma takiej potrzeby. PCV daje się kleić tylko dedykowanymi klejami do PCV i w
    ograniczonym zakresie cyjanoakrylowymi ( kropelka, cyjanopan itp).

  • 20. Data: 2014-04-21 21:57:34
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2014-04-21 21:38, k...@g...com pisze:

    > Mylisz się. To jedyny klej którym można taką nieszczelność przy plastikowej
    instalacji zakleić z zewnątrz. Warunkiem jest osuszenie przed klejeniem.

    Ja bym jednak przeszlifował papierkiem ściernym tą rurkę, wziąłbym
    krótki odcinek - z 5 cm rurki z takiego samego materiału o średnicy
    wewnętrznej, jak ta zewnętrzna, przeciął na pół, przytopił wewnętrzną
    część rurki, przyłożył w miejscu cieknięcia i ścisnął jakimiś metalowymi
    opaskami i by to trzymało, ewentualnie jakiś klej dwuskładnikowy z
    jakiegoś CPN (20 lat temu w aucie ojca kleiliśmy tym pompę paliwową na
    mokro (mokra co prawda od paliwa) bez demontażu, jedynie wytarta jakąś
    szmatką, zostawiliśmy do stwardnienia i nie ciekło.