  • 1. Data: 2014-03-30 19:02:22
    Temat: Szyber spalinowy, rura spalinowa łącząca piec z kominem - jaka żywotność?
    Od: <qwerty>

    Witam,

    Czyściłem ostatnio rurę spalinową łączącą piec na ekogroszek (Defro
    Komfort Eko 25kW) z kominem (systemowy Schiedel) i zauważyłem, że są w niej
    już 3 dziurki (wyżery) o średnicy 1mm a w kilku innych miejscach są kropki
    rdzy o średnicy 2mm. Rura (szyber) spalinowa ma już 4 lata, przez pierwsze 2
    sezony piec byl wyłączony latem a następne 2 sezony już grzał cały rok.
    Długość rury to około 40 cm, rura jest w pozycji poziomej, szyber jest cały
    czas otwarty na max, w kotłowni wilgotność na poziomie 50%, wentylacja jest
    sprawna, palę Retopalem z Piast.

    1. Czy to jest normalne zjawisko?
    2. Ile zazwyczaj wytrzymują takie rury?
    3. Co może być przyczyną tak szybkiego zużycia?

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2014-04-06 19:42:07
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Powodem jest korozja.
    Ona wynika pośrednio z wysokiej sprawności kotła (czyli niskiej temperatury
    spalin).
    Przy niskiej ich temperaturze dochodzi do punktu rosy na wylocie z kotła.
    Jeśłi do tego dodamy paliwo o sporej zawartości siarki to tego typu korozja
    jest typowa. Rozwiązaniem jest rura ze stali kwasoodpornej.
    T.

  • 3. Data: 2014-04-08 14:14:54
    Od: j...@g...com

    a jaką temperaturę wody utrzymujesz w obiegu?
    --
    Jackare

  • 4. Data: 2014-04-08 20:10:34
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 8 kwietnia 2014 14:14:54 UTC+2 użytkownik j...@g...com napisał:
    > a jaką temperaturę wody utrzymujesz w obiegu?
    >
    > --
    >
    > Jackare

    A jakie to ma znaczenie jeśli miał rurę z niewłaściwego materiału?

  • 5. Data: 2014-04-09 10:41:00
    Od: j...@g...com

    mokre spaliny nie mają znaczenia?

    drugim błędem może być użytkowanie przyłącza kominowego z całkowicie otwartym
    szybrem. Nie po to jest szyber.

    jackare

  • 6. Data: 2014-09-05 17:08:05
    Od: <qwerty>

    Na wyjsciu jest 58 stopni, na powrocie nie mam pojęcia ale na wyjściu jest
    zawór trójdrożny kierujący "połowę" wody na powrót, dodatkowo jest bardzo
    ciepły powrót wody z bojlera.

  • 7. Data: 2014-09-05 17:13:17
    Od: <qwerty>

    W piecach retortowych gdy wentylator nie dmucha i tak jest "mały" ciąg
    kominowy z uwagi na to, że ekogroszech (żar) przytyka kanały powietrzne w
    retortcie. Szyber jest otwarty na max gdyz po przejściu pieca w stan
    podtrzymania żar mniej dymi i piec mniej zarasta.