eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.rec.domSzyber spalinowy, rura spalinowa łącząca piec z kominem - jaka żywotność? › Szyber spalinowy, rura spalinowa łącząca piec z kominem - jaka żywotność?
    From: <qwerty>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Szyber spalinowy, rura spalinowa łącząca piec z kominem - jaka
    żywotność?
    Date: Sun, 30 Mar 2014 19:02:22 +0200

    Witam,

    Czyściłem ostatnio rurę spalinową łączącą piec na ekogroszek (Defro
    Komfort Eko 25kW) z kominem (systemowy Schiedel) i zauważyłem, że są w niej
    już 3 dziurki (wyżery) o średnicy 1mm a w kilku innych miejscach są kropki
    rdzy o średnicy 2mm. Rura (szyber) spalinowa ma już 4 lata, przez pierwsze 2
    sezony piec byl wyłączony latem a następne 2 sezony już grzał cały rok.
    Długość rury to około 40 cm, rura jest w pozycji poziomej, szyber jest cały
    czas otwarty na max, w kotłowni wilgotność na poziomie 50%, wentylacja jest
    sprawna, palę Retopalem z Piast.

    1. Czy to jest normalne zjawisko?
    2. Ile zazwyczaj wytrzymują takie rury?
    3. Co może być przyczyną tak szybkiego zużycia?

    Pozdrawiam!