  • 1. Data: 2014-03-08 13:01:24
    Temat: A może w solary zainwestować - wady i zalety
    Od: Karolina <k...@o...pl>

    CHodzi mi o ogrzewanie wody. Ile to kosztuje i utrzymanie

  • 2. Data: 2014-03-08 14:38:56
    Temat: Re: A może w solary zainwestować - wady i zalety
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 08 Mar 2014 13:01:24 +0100, Karolina napisał(a):

    > CHodzi mi o ogrzewanie wody. Ile to kosztuje i utrzymanie

    Mam od ok. 15 lat (może dłużej) i nie polecam - przedzimie, zima i
    przedwiośnie to martwy sezon jeśli chodzi o użyteczność owej instalacji.
    Podobnie jeśli się zdarzy deszczowe lato, a u nas to w sumie reguła. Czyli
    sens to ma tylko kiedy jest słoneczne lato.

  • 3. Data: 2014-03-08 17:14:48
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 8 marca 2014 13:01:24 UTC+1 użytkownik Karolina napisał:
    > CHodzi mi o ogrzewanie wody. Ile to kosztuje i utrzymanie

    Wszystko zależy za ile kupisz i jakie masz oczekiwania. jak kupisz za 18 tysięcy bo z
    dopłatą UE to się nie opłaca. Ale jak będziesz liczyła na jakiegoś bonusa latem i
    zestaw będzie kosztował z dwa tysiące to zaczyna się robić opłacalne. Mnie się opłaca
    odzyskiwanie ciepła z wody po kąpieli. Raptem to poniżej 1zł za wannę. Ale rocznie to
    jakieś 600 złotych przy koszcie instalacji na poziomie może dwustu złotych. Dla
    zwykłego ludka każda inwestycja mająca zwrócić się z oszczędności jakie przynosi, nie
    może się zwracać dłużej niż dwa lata. Człowiek to nie żółw i nie żyje sto lat.