  • 1. Data: 2014-03-08 12:44:03
    Temat: Spalanie ekogroszku na cały rok ile ton
    Od: Karolina <k...@o...pl>

    Ile wychodzi wam spalanie ekogroszku na caly rok, dom 240 metrów +
    piwnica. Chodzi mi razem z ogrzaniem wody.

    Poza tym mam takie pytanie
    Ile kosztuje takie utrzymanie domu - 3 osoby - szambo, prad itd, no wszystko

    Karolcia

  • 2. Data: 2014-03-09 16:40:40
    Temat: Re: Spalanie ekogroszku na cały rok ile ton
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2014-03-08 12:44, Karolina pisze:
    > Ile wychodzi wam spalanie ekogroszku na caly rok, dom 240 metrów +
    > piwnica. Chodzi mi razem z ogrzaniem wody.

    Bardzo dobre i racjonalne pytanie, tak samo jak: Mam samochód 240 koni,
    ile spali paliwa na cały rok? Zakładam klima chodząca cały czas.
    Kobieto, zależy od materiałów użytych do budowy, jaka izolacja, ile
    pięter, czy ma piwnicę itp

    > Poza tym mam takie pytanie
    > Ile kosztuje takie utrzymanie domu - 3 osoby - szambo, prad itd, no
    > wszystko

    Taka sama odpowiedź jak wyżej, zależy czy srasz w domu, czy w pracy, czy
    masz masę sprzętu ciągle włączonego, czy też nie, jak często bywasz w
    domu, czy dużo znajomych Cię odwiedza, itp.?

  • 3. Data: 2014-03-09 18:26:33
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 09 Mar 2014 16:40:40 +0100, BQB napisał(a):

    > (...)
    > Kobieto, zależy od materiałów użytych do budowy, jaka izolacja, ile
    > pięter, czy ma piwnicę itp

    ...jak mroźna i jak długa jest zima, jaką się ma taktykę obsługi pieca (tzn
    czy umie się go ustawić/obsługiwać oszczednie i ekonomicznie), jaką się
    preferuje temperaturę w domu, czy ogrzewa się równo wszystkie
    pomieszczenia, czy grzanie idzie równo całą dobę, czy w określonych porach
    jest mniejsze/większe...

    > Taka sama odpowiedź jak wyżej, zależy czy srasz w domu, czy w pracy, czy
    > masz masę sprzętu ciągle włączonego, czy też nie, jak często bywasz w
    > domu, czy dużo znajomych Cię odwiedza, itp.?

    Dokładnie.

  • 4. Data: 2014-03-10 09:28:07
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    > Dokładnie.

    Nie zapominajmy o stratach na ogrzaniu ścian czyli jakie jest ocieplenie.

    J.

  • 5. Data: 2014-03-10 12:22:17
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-03-08 12:44, Karolina pisze:
    > Ile wychodzi wam spalanie ekogroszku na caly rok, dom 240 metrów +
    > piwnica. Chodzi mi razem z ogrzaniem wody.

    To zalezy o ktory rok pytasz ten, czy tamten (u mnie roznica widoczna
    golym okiem - zostalo mi okolo 2 ton wegla...)

    > Poza tym mam takie pytanie
    > Ile kosztuje takie utrzymanie domu - 3 osoby - szambo, prad itd, no
    > wszystko

    Kosztuje tyle ile chcesz - przyklad: 2 podobne domy kolo siebie, rodziny
    tez wydawaloby sie podobne - roznica w rachunkach za prad - 100PLN za 2
    miesiace.

    Pozdro

    Maseł

  • 6. Data: 2014-03-10 17:02:24
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 10 Mar 2014 09:28:07 +0100, Jan Koval napisał(a):

    > Nie zapominajmy o stratach na ogrzaniu ścian czyli jakie jest ocieplenie.

    Przed ociepleniem ważne jest, z czego są ściany i jaką mają konstrukcję
    :-)))

  • 7. Data: 2014-03-15 10:19:23
    Od: Qrczak <q...@g...pl>

    Dnia 2014-03-08 12:44, obywatel Karolina uprzejmie donosi:

    Dużo.
    Nie stać Cię.

  • 8. Data: 2014-03-15 11:11:21
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 09-03-2014 16:40, BQB pisze:
> [...]
    > ile spali paliwa na cały rok? Zakładam klima chodząca cały czas.
    > Kobieto, zależy od materiałów użytych do budowy, jaka izolacja, ile

    Ale palisz groszkiem, czy tak tylko pierdolisz, jak wielu "speców" z
    elektrody?

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 9. Data: 2014-03-17 08:50:44
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Zakonspirowany" <x...@g...com> napisał w wiadomości

    > Ale palisz groszkiem, czy tak tylko pierdolisz, jak wielu "speców" z
    > elektrody?

    Ale jakie ma to znaczenie, skoro nie da się porównać warunków strat ciepła czy
    zwyczajów domowników (jedni lubią jak jest 18 stopni a inni muszą mieć 23 lub więcej.

    Ja palę miałem i raz wychodzi 5 ton na zimę a czasem 8. Tak na prawdę nie ważne jest
    czym palisz tylko co pozostaje po spaleniu.
    Bo coś z tymi resztkami trzeba zrobić.

    J.

  • 10. Data: 2014-03-17 11:37:41
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 17-03-2014 08:50, Jan Koval pisze:
    > Ale jakie ma to znaczenie, skoro nie da się porównać warunków strat ciepła czy
    zwyczajów domowników (jedni lubią jak jest 18 stopni a inni muszą mieć 23 lub więcej.

    Być może orientacyjne. Być może istnieje ktoś, kto przez 5 lat palił
    węglem, 5 lat grzał gazem, 5 kolejnych groszkiem, ma jakieś porównanie i
    może _cokolwiek_ w temacie powiedzieć. Podobno nie ma głupich pytań, w
    przeciwieństwie do odpowiedzi. Ja bym powiedział, że nie ma głupich
    pytań, za to są bezwartościowe odpowiedzi.

    > Ja palę miałem i raz wychodzi 5 ton na zimę a czasem 8. Tak na prawdę nie ważne
    jest czym palisz tylko co pozostaje po spaleniu.
    > Bo coś z tymi resztkami trzeba zrobić.

    Ja wiem. Czynników jest zbyt dużo, by wyznaczyć najlepszy system
    ogrzewania. U nas pali się drewnem, a popiół rozsypuje pod winoroślami.
    Lubię mieć w ciągu dnia 25 °C, ale to głównie dlatego, że mogę, a po
    domu jednak najwygodniej łazi się w japonkach, szortach i koszulce. ;)

    --