  • 1. Data: 2011-04-18 14:25:13
    Temat: Przegrana bitwa z podagrycznikiem :(
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    Witam,

    Nie mogę sobie poradzić z tym zielskiem.
    Rośnie gdzie tylko może, nawet w piaskownicy dzieci (która otacza) ;)
    Czy regularne niskie koszenie go osłabi ?
    Czy tylko jakaś chemia odpowiednio stosowana ?

    Walcze z nim 2 lata, ale on nie bardzo chce się poddać :(.
    Pomóżcie prosze.

  • 2. Data: 2011-04-18 16:54:49
    Temat: Re: Przegrana bitwa z podagrycznikiem :(
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy tylko jakaś chemia odpowiednio stosowana ?
    >
    > Walcze z nim 2 lata, ale on nie bardzo chce się poddać :(.

    To znaczy, że wydaje się Tobie, że walczysz a tymczasem zwyczajnie
    marnowałaś nerwy, pracę i czas oraz kasę.
    http://www.ogrody.orzysz.org.pl/instrukcje/perzocyd.
    htm
    http://42.pl/u/2Atf

    Pozdrawiam pogodnie
    skryba

  • 3. Data: 2011-04-18 17:35:43
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> napisał w wiadomości

    > http://www.ogrody.orzysz.org.pl/instrukcje/perzocyd.
    htm
    > http://42.pl/u/2Atf

    Hejka. Podagrycznik dobrze radzi sobie z glifosatem. Natomiast Garlonu
    480 EC nie ma w urzędowym rejestrze ŚOR.
    Pozdrawiam aktualnie Ja...cki

  • 4. Data: 2011-04-19 12:00:47
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "Dirko" wrote:

    > Hejka. Podagrycznik dobrze radzi sobie z glifosatem. Natomiast Garlonu 480 EC
    > nie ma w urzędowym rejestrze ŚOR.

    Aha - hmm... dobrze radzi ? Tzn. dobrze znosi i niewiele mu
    się krzywdy dzieje ?
    To czym go potraktować ?

  • 5. Data: 2011-04-19 16:32:37
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    > Aha - hmm... dobrze radzi ? Tzn. dobrze znosi i niewiele mu
    > się krzywdy dzieje ?

    Hejka. Dokładnie. Szczególnie gdy ma już duże listki a w ziemi
    rozgałęzioną sieć rozłogów.

    > To czym go potraktować ?
    Należy uniemożliwić draniowi asymilację albo zacząć systematyczną uprawę
    powierzchni, na której występuje to zielsko.
    Pozdrawiam syzyfowo Ja...cki

  • 6. Data: 2011-04-20 06:31:44
    Od: d...@d...dp.pl

    On Tue, 19 Apr 2011, Dirko wrote:

    > Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości

    Nie do końca. Na 3 litry wody - 200 ml roundupu i garść mocznika.
    Tego podagrycznik na pewno nie zniesie. Sprawdziłem.

    D.P.

  • 7. Data: 2011-04-20 14:53:37
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > Nie do końca. Na 3 litry wody - 200 ml roundupu i garść mocznika.
    > Tego podagrycznik na pewno nie zniesie. Sprawdziłem.

    Hej, a co to za mocznik i gdzie pod jaką nazwą handlową go mogę kupić ?
    A i jeszcze powiedz proszę, czy lepiej pryskać w dzień
    pochmurny czy słoneczny ? (wiem że nie przed ewentualnym deszczem,
    aby oprysk nie spłynął za szybko) - ale nie wiem czy przy
    pełnym słońcu liście zbyt szybko nie schną / reagują... i czy
    specyfik dotrze do korzonków...

  • 8. Data: 2011-04-20 18:17:59
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik <d...@d...dp.pl> napisał w wiadomości
    l...

    > Nie do końca. Na 3 litry wody - 200 ml roundupu i garść mocznika.
    > Tego podagrycznik na pewno nie zniesie. Sprawdziłem.

    Hejka. A skąd ten pomysł z mocznikiem? Nie pomyliłeś z siarczanem amonu?
    Pozdrawiam dodatkowo Ja...cki

  • 9. Data: 2011-04-21 07:36:57
    Od: d...@d...dp.pl

    On Wed, 20 Apr 2011, Aleksander wrote:

> [...]
    > aby oprysk nie spłynął za szybko) - ale nie wiem czy przy
    > pełnym słońcu liście zbyt szybko nie schną / reagują... i czy

    Ja moge pryskać tylko w sobotę więc nie zwracam uwagi czy jest pochmurno
    czy nie. Zawsze pryskam przed południem ale rośliny muszą być suche.
    Zamiast mocznika może być jakikolwiek nawóz mineralny z dużą zawartościa
    azotu.

    D.P.

  • 10. Data: 2011-04-21 07:40:19
    Od: d...@d...dp.pl

    On Wed, 20 Apr 2011, Dirko wrote:

    > Hejka. A skąd ten pomysł z mocznikiem? Nie pomyliłeś z siarczanem amonu?
    > Pozdrawiam dodatkowo Ja...cki

    Może być mocznik, może być siarczan amonu.
    Azotu powinnno być w nim duzo.
    Saletra wapniowa i jakieś azotowane dolomity odpadają.

    D.P.