  • 1. Data: 2011-06-26 06:08:29
    Temat: Przeróbka komina nie znam sie
    Od: wbk <o...@c...pl>

    W małym domku murowanym na działce muszę przerobić komin pod KOZE
    żeliwną lub kominek żeliwny.
    Obecny wylot spalin umiejscowiony jest bardzo nisko podłogi gdzieś ok 25 cm.
    Pytanie jak wysoko wywiercić nowy otwór wylotowy spalin?
    Czy są jakieś inne obostrzenia mam na myśli np minimalną wysokość
    pierwszego otworu od krawędzi górnej komina ?

    Komin jest z cegły i docelowo ma przypominać w przekroju coś takiego

    http://img405.imageshack.us/img405/5604/kominycegla2
    600.jpg

  • 2. Data: 2011-06-26 07:33:13
    Temat: Re: Przeróbka komina nie znam sie
    Od: "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >lub kominek żeliwny.
    > Obecny wylot spalin umiejscowiony jest bardzo nisko podłogi gdzieś ok 25

    To jest wyczystka - do wybrania z komina po wymurowaniu resztek zaprawy co
    wpadła do środka i do wyciągania sadzy po czyszczeniu komina.
    W tym miejscu musisz zamontować drzwiczki rewizyjne do kominów.

    > Pytanie jak wysoko wywiercić nowy otwór wylotowy spalin?

    Na takiej, aby wygodnie podłączyć piec :)

    Rozumiem że masz niski komin... ??

  • 3. Data: 2011-06-26 14:50:30
    Temat: Re: Przer?bka komina nie znam sie
    Od: wbk <o...@c...pl>

    > Na takiej, aby wygodnie pod??czy? piec :)
    >
    > Rozumiem ?e masz niski komin... ??

    chyba tak bo nie sięga krawędzi dachu, czy jest jakaś "minimum" dla tej
    odległości którą zaznaczyłem?

  • 4. Data: 2011-06-27 07:46:54
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-06-26 16:50, wbk pisze:

    > chyba tak bo nie sięga krawędzi dachu, czy jest jakaś "minimum" dla tej
    > odległości którą zaznaczyłem?

    Komin przedłuż do szczytu dachu, a jeszcze lepiej wyżej.

    Rura dymowa od kozy jest również (może być) ozdobą, ale też sporo ciepła
    oddaje do pomieszczenia. więc zrób to wizualnie by wyglądało ładnie i by
    przynajmniej kawałek tej rury grzał ci pomieszczenie.

    Ariusz

  • 5. Data: 2011-06-27 19:18:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.06.2011 09:46, Ariusz pisze:

    > Komin przedłuż do szczytu dachu, a jeszcze lepiej wyżej.

    ZDECYDOWANIE wyżej.