  • 1. Data: 2010-02-28 11:32:35
    Temat: Przesuniety slup pod wiencem - prosba o porade
    Od: "CRAY" <c...@w...pl>

    Witam,

    W zeszłym roku wymieniony został dach na budynku gosp - zdjety eternit, nowe
    szczyty , wieniec, konstrukcja dachu. Niestety po zimie zapewne pod naporem
    sniegu jeden ze slupow naroznych wysunal sie spod wienca na ok 1 cm.
    Najprawdopodobniej slupy zostaly podciete tak ze stal z nich nie polaczyla
    sie z pretami wienca :( Co mozna w tej sytuacji zrobic ? Myslalem o czyms w
    rodzaju opaski z plaskownikow wykonanej na zewnatrz budunku ktora spinalaby
    calosc. Moze w jakis sposob polaczyc slup z wiencem? Bede niezmiernie
    wdzieczny za wszelkie podpowiedzi.

    W linku znajduja sie fotki przedstawiajace przemieszczenie.

    http://img3.imageshack.us/gal.php?g=dsc029541.jpg

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-02-28 14:12:00
    Temat: Re: Przesuniety slup pod wiencem - prosba o porade
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 28 Feb 2010 12:32:35 +0100, CRAY napisał(a):

    > Najprawdopodobniej slupy zostaly podciete tak ze stal z nich nie polaczyla
    > sie z pretami wienca :( Co mozna w tej sytuacji zrobic ? Myslalem o czyms w

    Podstemplować, rozkuć miejsce łączenia, połączyć zbrojenie, zabetonować.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 3. Data: 2010-02-28 18:55:43
    Od: jac <d...@p...fm>

    CRAY pisze:
> [...]
    > rodzaju opaski z plaskownikow wykonanej na zewnatrz budunku ktora spinalaby

    Witam

    Ja bym spiął wieniec ze słupem płaskownikami ale pod kątem 45st - tak
    jak miecz w więźbie dachowej pomiędzy słupkiem a płatwią.

    pozdrawiam
    jac

  • 4. Data: 2010-03-01 14:51:11
    Od: "J.W." <cieszynianka<wytnij>@gazeta.pl>

    Użytkownik "CRAY" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wiencem? Bede niezmiernie wdzieczny za wszelkie podpowiedzi.
    >

    > W linku znajduja sie fotki przedstawiajace przemieszczenie.

    A jak wyglądają pozostałe słupy? Czy gdzieś się porysowało oprócz tego co
    widać. Najważniejsze-jak wygląda połącznienie tego słupa z fundamentem i
    jakie są fundamenty pod słupami i ścianami? Ponadto przydało by się wiedzieć
    jaki beton i ile stali w wieńcach i słupie. Bez tych wiadomości nie ma co
    prorokowawać na odległość.
    Może tylko wystarczy złapać to wierconymi kotwami przy pomocy dwóch blach a
    moze być, że trzeba będzie rozkuć słup i zrobić nowy.
    Rozkuwania wieńca celem połączenia ze zbrojeniem słupa nie polecam bez
    poradzenia się fachowca, który to obejrzy z bliska..

  • 5. Data: 2010-03-01 23:53:05
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

> [...]
    > rodzaju opaski z plaskownikow wykonanej na zewnatrz budunku ktora spinalaby
    > calosc. Moze w jakis sposob polaczyc slup z wiencem? Bede niezmiernie

    Takie ciekawe tematy sie tu omawia a ja bidny siedzialem bez pradu, bez wody
    ciepla, internetu i telefonu przez kilka dni istnej zawieruchy snieznej, ktora
    dopadla New York i okoliczne wsie i miasteczka... A tu kurde ociplenie; pan
    Gore znowu jakis doktorat honoris causa odebral nie mowiac juz o nastepnych 2
    miliardaach dolarow na.. no wlasciwie to nie wiem na co, chyba na propagande
    sukcesu. A tu jak na ironie zima trzyma.
    Ale ad rem.
    Zastanawialem sie co sie stalo, z jakiej przyczyny ten slupek nie tylko sie
    odspoil lecz wyraznie osiadl i odchylil. I chyba tylko bledem fundamentowania
    tego slupka mozna to wytlumaczyc.
    Zapewne sciany byly pobudowane pozniej, zapewne obie spieraja sie na
    fundamencie slupka i ten bidny nie wytrzymal tylko razem ze sciana poszedl na
    dol dobre 2 cm. Zatem praktycznie on niczego nie podtrzymuje tylko sobie stoi
    odchylony. Wieniec zas sobie stoi na scianach.
    Wiec tu chyba nie ma co kombinowac tylko zastosowac rozwiazanie podane tu
    przez Kogos (nie che mi sie wracac) mianowicie zastosowac ukosne pasy wykonane
    z blachy 3-4 mm wiazace wieniec z tym nieszczesnym slupkiem (autor nazwal to
    miecze). Wtedy wskutek dalszej pracy slupka i fundamentu on sam sie
    naprostuje; pionowa szczelina nieco sie zmniejszy chociaz nigdy juz nie
    zamknie. Te szczeline nalezy jakos wypelnic rzadka zaprawa.
    Mozna tez zastosowac to co sam Autor proponuje wykonac opaski z bednarki
    laczace sciany z slupkiem na sruby ale nie wiem jaka te pustaki maja
    wytrzymalosc aby oszacowac ich dugosci.
    Obawiam sie, ze ta sciana odspojona od slupka tez sama moze peknac tam cos w
    podlozu gruntowym jest nie tak skoro to tyle osiadlo.
    Pzdr.
    Tornad

  • 6. Data: 2010-03-03 07:20:13
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Tornad" <t...@h...com> wrote in message
> [...]

    Te zdjęcia to przykład kliniczny jak nie należy murować szczytów :-)

    http://img532.imageshack.us/i/dsc029651.jpg/

  • 7. Data: 2010-03-03 20:43:06
    Od: "J.W." <cieszynianka<wytnij>@gazeta.pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > "Tornad" <t...@h...com> wrote in message

    > Te zdjęcia to przykład kliniczny jak nie należy murować szczytów :-)
    >
    > http://img532.imageshack.us/i/dsc029651.jpg/

    A można coś więcej w tym temacie?:)

  • 8. Data: 2010-03-03 21:10:41
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On Mar 3, 9:43 pm, "J.W." <cieszynianka<wytnij>@gazeta.pl> wrote:
    > Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w
    wiadomościnews:hml2j5$enn$1@opal.futuro.pl...

    > A można coś więcej w tym temacie?:)

    brak ocieplenia miedzy membrana a sciana.Tam bedzie duzy mostek
    termiczny.
    Patrz zdjecie
    http://picasaweb.google.pl/lh/photo/2XemEjrbCAUv9aGL
    mi7fqA?feat=directlink
    http://picasaweb.google.pl/lh/photo/BgW_unu5gQheUQFL
    ediy-g?feat=directlink

    u mnie tutaj spitolili - brak izolacji miedzy styro a murlata -
    bedzie reklamacja
    http://picasaweb.google.pl/lh/photo/1435PU6h7PWRWJgB
    lia2ng?feat=directlink