  • 1. Data: 2009-05-15 21:46:01
    Temat: Przesuw(al)ne drzwi na taras.
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Konkretnie - plastikowe, firmy PORTA lub innej polecanej.
    Ma ktoś? jak się sprawują? - tzn czy zimą nie sprawiają kłopotu, jeśli
    chodzi o szczelność, tzn. czy nie wieje przez nie gdy są zamknięte? czy są
    awaryjne? wygodne w eksploatacji? itp? - wszelkie uwagi dotyczące takich
    drzwi przeczytam z wdzięcznością.
    Remont mam lada chwila, pora zamówić drzwi na taras... koniecznie
    przesuwne.

  • 2. Data: 2009-05-16 11:20:47
    Temat: Re: Przesuw(al)ne drzwi na taras.
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    te drzwi nie są polecane w naszym klimacie

  • 3. Data: 2009-05-16 11:42:14
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 16 May 2009 13:20:47 +0200, gasper napisał(a):

    > te drzwi nie są polecane w naszym klimacie

    Jakieś konkretne przyczyny? - termochronność nie ta (szyby mają być
    zespolone), czy coś innego? Może jakieś sprawy mechaniczne?
    Nadmienię, że mają to być drzwi wychodzące na niemal całkowicie zabudowany
    szkłem taras-werandę, więc nie ma możliwości, aby cokolwiek padało czy
    kapało na nie itp. - od drzwi do brzegu dachu nad tarasem jest z jednej
    strony 3, z drugiej 5 m, a z trzeciej jest trwała ściana budynku.

  • 4. Data: 2009-05-16 12:04:13
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

> [...]
    > kapało na nie itp. - od drzwi do brzegu dachu nad tarasem jest z jednej
    > strony 3, z drugiej 5 m, a z trzeciej jest trwała ściana budynku.

    Jeżeli nie będą na pilota, to moze przyjść dzien kiedy braknie sił na
    odsunięcie, ze wzgledu na opory uszczelnień.

  • 5. Data: 2009-05-16 12:10:50
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 16 May 2009 14:04:13 +0200, Panslavista napisał(a):

    > Jeżeli nie będą na pilota, to moze przyjść dzien kiedy braknie sił na
    > odsunięcie, ze wzgledu na opory uszczelnień.

    Wtedy to i wyleźć na taras nie będzie siły, więc nie będzie po co drzwi
    odsuwać - a póki co martwię się raczej o to, że mogłabym je wręcz wyrwać
    lub wyważyć :-DDD

  • 6. Data: 2009-05-16 12:14:02
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    > Wtedy to i wyleźć na taras nie będzie siły, więc nie będzie po co drzwi
    > odsuwać - a póki co martwię się raczej o to, że mogłabym je wręcz wyrwać
    > lub wyważyć :-DDD

    Hm, nie rozumiesz. Napisałem poważnie. Brakuje jeszcze czujnika
    zbliżeniowego lub naciskowego... I ich awarii.

  • 7. Data: 2009-05-16 12:14:39
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    > zabudowany

    > Hm, nie rozumiesz. Napisałem poważnie. Brakuje jeszcze czujnika
    > zbliżeniowego lub naciskowego... I ich awarii.

    Czułbym się jak na dworcu.

  • 8. Data: 2009-05-16 12:26:51
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 16 May 2009 14:14:02 +0200, Panslavista napisał(a):

    > zabudowany

    > Hm, nie rozumiesz. Napisałem poważnie. Brakuje jeszcze czujnika
    > zbliżeniowego lub naciskowego... I ich awarii.

    Żadnych czujników, pilotów ani awarii. Drzwi muszą być przesuwalne, bo w
    rogu pokoju przy nich stoi fortepian i otwieranie tradycyjne ciągle naraża
    róg fortepianu ma obtłuczenie. A przesunąć instrumentu nie ma gdzie - musi
    stać w tym konkretnym w rogu pokoju i już - pozostałe miejsce (oraz
    wszelkie dostępne kąty pomieszczenia) zajmują: kanapa, stolik, fotele, stół
    z krzesłami, kominek i wielki kredens - czyli inne duże rzeczy, dosyć mało
    mobilne.

  • 9. Data: 2009-05-16 12:35:50
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

> [...]
    stół
    > z krzesłami, kominek i wielki kredens - czyli inne duże rzeczy, dosyć mało

    Wystarcza niedrogi odbojnik do drzwi z blokadą. Blokada po to, aby otworzone
    drzwi uchylne nie zatrzasnęły się np. pod wpływem przeciągu lub pozostały
    otwarte np. do wietrzenia lub chodzenia. I do ochrony palców dziecka.
    http://www.nokaut.pl/oferta/blokada-drzwi-clippasafe
    .html
    http://www.narzedzia.bielsko.pl/index.php?p369,odboj
    nik-do-drzwi-alu-magnes
    http://www.komfort.pl/akcesoria/info/kod/267460/PG/2
    /POZ/2

    Do wyboru, do koloru...

  • 10. Data: 2009-05-16 12:44:21
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

> [...]
    stół
    > z krzesłami, kominek i wielki kredens - czyli inne duże rzeczy, dosyć mało

    http://agamet.pl/new/index.php?activity=list&catalog
    _id=58&module=catalog&lang=pl
    http://www.wist-online.com/index.php?s=630