  • 1. Data: 2009-05-15 21:01:16
    Temat: Kilkudziesięcioletnie drzwi wewnętrzne
    Od: "Marek" <e...@i...pl>

    Mam w domu kilkudziesięcioletnie drzwi wewnętrzne pomalowane farbą olejną
    nia biało. Czy próbował ktoś z grupowiczów wypalarką wypalić warstwy farby z
    drzwi aby dotrzeć do drewna żeby je zabejcować i wylakierować. A jeśli ta
    czynność jest niewykonalna albo zbyt żmudna (bo warstw tej farby jest co
    najmniej kilkanaście), to czy można te drzwi przemalować na kolor brązowy, a
    jesli tak to jakie czynności należy wykonać przed malowaniem, bo ta biała
    olejna farba jest dosyć śliska. Jeszcze jedno te drzwi mają zamki i klamkę
    umieszczoną w skrzynce na zewnątrz drzwi, czy ktoś z grupowiczów umieścił
    mechanizm zamka i klamki w drzwiach, a jeśli tak, to czy ta czynność wymaga
    jakiś specjalnych narzędzi czy umiejętności ?

    Marek

  • 2. Data: 2009-05-15 21:40:10
    Temat: Re: Kilkudziesięcioletnie drzwi wewnętrzne
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 15 May 2009 23:01:16 +0200, Marek napisał(a):

> [...]
    > drzwi aby dotrzeć do drewna żeby je zabejcować i wylakierować. A jeśli ta
    > czynność jest niewykonalna albo zbyt żmudna

    Myśle, że warto się postarać. Na pewno pod warstwami farby jest piękne
    drewno.
    Są specjalne preparaty do usuwania farb olejnych, ale konkretnych nazw nie
    znam.

  • 3. Data: 2009-05-16 05:39:40
    Od: "jarek d." <d...@-...pl>

    Użytkownik "Marek" <e...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wymaga
    > jakiś specjalnych narzędzi czy umiejętności ?

    Warto. Opalarka eletryczna w jedną dłoń, skrobak w drugą i heja.

    jarek d.

  • 4. Data: 2009-05-16 05:54:24
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "jarek d." <d...@-...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Marek" <e...@i...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Warto. Opalarka eletryczna w jedną dłoń, skrobak w drugą i heja.
    >
    > jarek d.

    Na dworze. I warto mieć maskę chemiczną bądź wojskową.

  • 5. Data: 2009-05-16 06:32:49
    Od: "jarek d." <d...@-...pl>

    > Na dworze. I warto mieć maskę chemiczną bądź wojskową.

    Tak byłoby najlepiej. Choć przy otwartym na oścież oknie też wystarczy.

    jarek d.

  • 6. Data: 2009-05-16 11:26:26
    Od: "Koteczek" <n...@s...org>

    Marek wrote:
    > Mam w domu kilkudziesięcioletnie drzwi wewnętrzne pomalowane farbą
    > olejną nia biało. Czy próbował ktoś z grupowiczów wypalarką wypalić
    > warstwy farby z drzwi aby dotrzeć do drewna żeby je zabejcować i

    wszystko sie da z dosc dobrym efektem ale tak piekne jak nowe to drzwi nie beda
    nigdy. Warto robic jak masz kamienice albo dom po niemcach przykladowo -
    wielkie, duze i wygodne drzwi. Teraz takich masowo nie robi sie wiec nie
    zmienisz prosto na nowe. Trzeba by zamowic wykonanie = $$$.

    U mnie w domu jakis **** pomalowal na przyklad sosnowe podlogi brazowa farba
    olejna a na to dywanik rodem z PRLu. Fajnie prawda? Ale podloga to inna bajka,
    wlaczasz cykliniarke i samo znika. Drzwi to rowki, zakrety, kanty itd.

  • 7. Data: 2009-05-16 11:43:00
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 16 May 2009 13:26:26 +0200, Koteczek napisał(a):

    > (...)Drzwi to rowki, zakrety, kanty itd.

    Można zawieźć do wypiaskowania.

  • 8. Data: 2009-05-16 11:47:27
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 16 May 2009 13:43:00 +0200, Ikselka napisał(a):

    > Można zawieźć do wypiaskowania.

    Żeby nie być posądzoną o kryptoreklamę - oto zbiorcze wyniki z Google:
    http://www.google.pl/search?hl=pl&q=%22piaskowanie+d
    rewna%22&btnG=Szukaj&lr=

  • 9. Data: 2009-05-16 22:17:19
    Od: "Andrzej" <a...@g...pl>

> [...]
    > wymaga
    > jakiś specjalnych narzędzi czy umiejętności ?

    Wszystko fajnie bo to temat tabu w Polsce ale co z ołowiem? Wiem, że o tym
    się nie mówi bo to temat niewygodny (ale nie znaczy że nie istnieje) ale
    wśród poniższych postów nikt na to nie zwraca uwagi w wyraźny sposób. W
    niektórych krajach od 30 lat jest zakaz stosowania dodatków ołowiu do farb,
    nie znane są mi takie dane z Polski a nie chodzi tu o farbę przeciwrdzewną
    minia tylko o typowe olejne, które a w szczególności białe zawierały duże
    ilości tego toksycznego składnika. Nikomu nawet by nie przyszło do głowy
    usuwać takimi sposobami farby jakie tu padły bo raczej w innych krajach jest
    powszechna wiedza o tym. Po zakupie domu dostaje się informacje o możliwych
    zagrożeniach i sposobie radzenia z nimi od gminy, w sklepach budowlanych,
    jest to powszechna wiedza ale nie u nas. Nie łudźcie się, że nasze państwo
    dbało o obywateli za komuny czy później nie jest znana mi data całkowitego
    zakazu używania ołowiu czy jakaś większa akcja uświadamiająca, więc wiele
    ścian, podłóg, okien jest nim nafaszerowanych i zwykłe maseczki nic nie
    pomogą w czasie ich usuwania. Szczególnie trzeba uważać w przypadku dzieci
    gdzie wyrządza on największy szkody w układzie nerwowym.

    http://www.epa.gov/lead/pubs/leadsafetybk.pdf

    Pozdrowienia A

  • 10. Data: 2009-05-17 21:43:33
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 15 May 2009 23:40:10 +0200, Ikselka napisał(a):

    > Myśle, że warto się postarać. Na pewno pod warstwami farby jest piękne
    > drewno.
    > Są specjalne preparaty do usuwania farb olejnych, ale konkretnych nazw nie
    > znam.

    Te preparaty są OKDR (lub przynajmniej ten, który kupiłem). Mazałem tym
    stalową framugę i po kilku godzinach się wściekłem i zacząłem to wszystko
    zdzierać mechanicznie (opalarka nie wchodziła w grę). Jedyny efekt tej
    chemii to lekkie rozmazanie wierzchu półmilimetrowej warstwy farby, a na
    butelce aż pomarańczowo od ostrzeżeń.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl