  • 11. Data: 2013-02-10 00:06:34
    Temat: Re: Pustaki Jopek -opinie
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Nie pamiętam, wahałem się pomiędzy ytongiem a porothermem.
    > Pamiętam jeszcze tylko, że solbet wychodził wtedy drożej niż ytong.

    Ja analizowałem Termalicę, Solbet, Prefabet Bielski, Ytong. Odpuściłem
    sobie H&H. Wyszło mi, że jednak Ytong (tylko trzeba wziąć pod uwagę
    wszystko, a nie tylko samą cenę bloczka) :)
    Poza tym wszyscy mówili jedno - inwestor skupia się na cenie ściany jak
    by od tego zależała wykonalność planu, a to przecież jakiś procent
    całości budowy.

    Tak sobie myślę, w świadomości jest zapisane, że to najdroższy materiał,
    ale przy odrobinie dobrych chęci okazuje się, że jednak nie.
    Mają też spoko podejście. Nie było bloczków jakie chciałem na stanie,
    dostałem w zamian droższe.

    Robię może kryptoreklamę, ale moim zdaniem zasłużyli.

    Irek.N.

  • 12. Data: 2013-02-10 00:10:34
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Dokładnie. Jeśli tylko nie ma problemów z nośnością to BK + styro, albo
    > w ogóle ściana jednowarstwowa, ale to już temat na inną dyskusję :-)

    Oj, kiepsko to widzę, ale nie znam się, mogę błądzić.
    Mam dom zbudowany tak, że od wewnątrz jest gruby BK, później powietrze,
    a na zewnątrz cegła na płasko (plus tynk oczywiście). Dom jest ciepły,
    ale nie przesadnie ciepły.
    Kiedy był budowany (jakieś 30 lat temu), było to coś, na dzisiejsze
    standardy - jednak porażka.
    Jest za ciepły, aby opłacało się go ocieplać, ale za zimny, aby dało się
    zejść z kosztami ogrzewania do przyzwoitych poziomów (o jakich słyszę na
    lewo i prawo). Jednamy słowem szach-mat :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 13. Data: 2013-02-10 00:17:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 9 lutego 2013 21:40:41 UTC+1 użytkownik quent napisał:
    > pomi�dzy np. ceramik� (porotherm) a bk (ytong) na ca�ym domu to by�o
    >
    > zaledwie 2tys. zďż˝.

    Procentowo pewnie wyszło ze 30% drożej
    I tak na każdym etapie budowy tylko "2tys zł"(30%)drożej;))

  • 14. Data: 2013-02-10 00:33:13
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 9 lutego 2013 22:43:23 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Ci sami marketingowcy sprzedali Tobie 20 cm styro w posadzkę;)

    akurat ja to przeliczam najdurniejsze rzeczy, nikt mi nic nie wciśnie, zatem i ta
    podłoga taka wyszła :-)
    Zreszta chodzi o to zeby pomysły na budowę były kompletne - jeśli dom ma byc średnio
    ciepły, taki standartowy to na sciany idzie 10-15cm styro, a na podłoge powiedzmy 10.
    U mnie na ścianie jest 20cm, do tego w konstrukcji kanadyjczyka bedzie wełna ok 14cm
    - no to i na podłodze dam wiecej niż normalny człowiek :)
    A do zmniejszenia tej grubości skłoniłaby mnie tylko analiza wytrzmałościowa - ile
    sie ugnie z ubiegiem czasu taka gruba warstwa? Jesli dużo - mogą pękać podłogi.

    b.

  • 15. Data: 2013-02-10 00:47:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    >W dniu niedziela, 10 lutego 2013 00:33:13 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > akurat ja to przeliczam najdurniejsze rzeczy, nikt mi nic nie wciśnie, zatem >i ta
    podłoga taka wyszła :-)

    30cm jeszcze lepiej w wyliczeniach by wyszło;)
    Mniejsza o grubość* nie wiem jak czym liczyłeś ale nielogiczne jest że ta sama
    grubość wyszła w podłodze(stabilne warunki, itp.) co na ścianach. Więc albo w
    podłodze za dużo albo na ścianach za mało;)
    "Durni marketingowcy" sprzedadzą wszystko tu się zgadzamy.
    Nawet kanadyjczyka w Polsce;))

  • 16. Data: 2013-02-10 00:51:49
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 10 lutego 2013 00:47:00 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Mniejsza o grubość* nie wiem jak czym liczyłeś ale nielogiczne jest że ta sama
    grubość wyszła w podłodze(stabilne warunki, itp.) co na ścianach.

    czytaj uważnie - ściany to 14cm wełny+20cm styro.

    b.

  • 17. Data: 2013-02-10 03:20:06
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    "Budyń" <b...@r...pl> wrote in message
    ps.com...
    W dniu piątek, 8 lutego 2013 16:24:05 UTC+1 użytkownik Łukasz napisał:
    > Stoję przed wyborem ceramiki. Z tego co się zdążyłem zorientować, cena
    > Jopka
    > jest bardzo atrakcyjna w porównaniu z innymi.
    > Czy budował ktoś z tego materiału, czy wart jest uwagi?

    >Dobrze ze pytasz przed zakupem a nie po :-)
    >Otóż każda ceramika tego rodzaju to proszenie sie o kłopoty.
    >Omawialiśmy to wielokrotnie, szukaj w archiwum.

    DOKŁADNIE TAK !
    Nie budować z ceramiki.

  • 18. Data: 2013-02-10 03:22:26
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    "Łukasz" <r...@o...pl> wrote in message
    >A inna ceramika? Winergerger, Poroton, termopor?
    > czy faktycznie odpuścić sobie ceramikę i pomyśleć o BK...??

    Ona jest jeszcze gorsza. Ma dziury powstałe przez spopielenie drobnych
    trocin i jeszcze bardziej wieje tym gównem.
    Przestrzegam przed wyrobami ogólnie zwanymi ceramiką porowaną. Mam z
    Porothermy i to jest największe gówno jakie może być.

  • 19. Data: 2013-02-10 03:26:51
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    "quent" <q...@b...gmail.kom> wrote in message
    >W dniu 2013-02-09 14:10, Budyń pisze:

    > Z tym bk dowolnym to osobiście uważałbym.
    > Dom budowałem z ytonga, jednak na koniec musiałem dokupić kilka szt.
    > innego bk. Niby także 600tka ale jednak ten "inny" kruszył się z byle
    > powodu.

    Bo to trzeba było zrobić inny projekt. Szkielet zrobić z z betonu lub stali
    i dookoła obudować najsłabszym porothermem byle tylko stał i nie przenosił
    obciążeń. Słupu trzeba by było schować o grubość muru. Coś da się zawsze
    wykombinować.
    Teraz bym użył ciepłego materiału na szkielecie nośnym. Ten szkielet ma być
    w środku.

  • 20. Data: 2013-02-10 03:31:09
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    "Budyń" <b...@r...pl> wrote in message
    ps.com...
    W dniu sobota, 9 lutego 2013 22:24:23 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > ogóle ściana jednowarstwowa, ale to już temat na inną dyskusję :-)

    > sciana jednowarstwowa to najwiekszy idiotyzm który sie udalo sprzedac
    > marketingowcom :-)
    > Zeby beton komórkowy ocieplac ... betonem komórkowym :-)
    > Osiągnąć przy grubej scianie ledwo dopuszczalny wsópłczynnik cieplny i
    > jeszcze sie tym chwalić. Mistrzostwo świata :)

    Z porothermem 44 jeszcze większe mistrzostwo. Pamiętam, że gnojki ledwo do
    wypuścili to już mieli medal z targów i omało co mi wmówili żeby robić
    ścianę 1W na ciepłą zaprawę i ciepły tynk. To tak jak niektórzy mówią
    "ciepły azot"