  • 1. Data: 2020-12-01 21:37:45
    Temat: Pytanie o EP w świadectwie energetycznym
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Pytanko.
    Jakie wartości przyjmuje parametr EP (zapotrzebowanie na nieodnawialną
    energię pierwotną) w obecnie budowanych domach?
    Czy wartość na poziomie 64kWh/m2rok to dużo czy mało i najważniejsze,
    czy mając ten parametr można (znając powierzchnię budynku) jednoznacznie
    określić potrzebną moc kotła?

    Irek.N.

  • 2. Data: 2020-12-01 21:55:39
    Temat: Re: Pytanie o EP w świadectwie energetycznym
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    OK, inaczej zadane pytanie i googlarka w końcu mi wskazała coś
    sensownego. Widzę, że pytanie nie ma sensu za bardzo. Niestety
    archiwizując interesujące mnie obiekty spisywałem EP zamiast EK, więc
    chyba za wiele się nie dowiem :( Może uda się uzupełnić.

    Irek.N.

  • 3. Data: 2020-12-01 22:02:19
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    wtorek, 1 grudnia 2020 o 21:55:51 UTC+1 Irek.N. napisał(a):
> [...]
    > archiwizując interesujące mnie obiekty spisywałem EP zamiast EK, więc
    > chyba za wiele się nie dowiem :( Może uda się uzupełnić.

    Ep to takie g. obliczeniowe, gdzie ktoś jakiś współczynnik sobie wymyślił
    i według tego liczy i ocenia źródła ciepła. Mając Ep i wiedząc jakie źródło ciepła
    jest w danej chacie można spróbować dojść do Ek i Eu.

    L.

  • 4. Data: 2020-12-01 22:17:23
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

> [...]
    > i według tego liczy i ocenia źródła ciepła. Mając Ep i wiedząc jakie źródło ciepła
    > jest w danej chacie można spróbować dojść do Ek i Eu.

    No właśnie nie byłem świadom, że najbardziej na świadectwie eksponowany
    parametr jest dla mnie najmniej ważny. Ech... gdzie się nie obrócę,
    wiedzy mi brakuje :(

    Miłego.
    Irek.N.