  • 1. Data: 2012-04-23 11:20:24
    Temat: Pytanie o pilarke i wskaźnik laserowy
    Od: "Chlorek" <s...@g...pl>

    Witam,
    planuje kupić pilarkę ręczną i moje pytanie brzmi - czy wskaźnik laserowy
    się sprawdza czy jest tylko bajerem. Bedę ciął płyty osb i grube deski.
    I czy 1200 watów wystarczy czy lepiej kupić 1400 albo 1600 ?

  • 2. Data: 2012-04-23 13:07:51
    Temat: Re: Pytanie o pilarke i wskaźnik laserowy
    Od: " jan3miasto" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Chlorek <s...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > się sprawdza czy jest tylko bajerem. Bedę ciął płyty osb i grube deski.
    > I czy 1200 watów wystarczy czy lepiej kupić 1400 albo 1600 ?

    Laser to raczej bajer, mocy nigdy nie zaszkodzi. Pytanie jak to się przekłada
    na cenę?
    Jan

  • 3. Data: 2012-04-23 13:10:55
    Od: " " <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Laser to raczej bajer, mocy nigdy nie zaszkodzi. Pytanie jak to się przekłada
    > na cenę?
    > Jan

    Poprawka, z racji że jest to urządzenie ręczne to miałem dodać: ... jak to się
    przekłada na cenę i wagę narzędzia.

    Jan

  • 4. Data: 2012-04-23 13:33:56
    Od: "Chlorek" <s...@g...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup

> [...]

    >Jan

    >--
    >Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->

    mniej-więcej 35% różnicy w cenie między 1200 a 1600 w.
    Albo to co ma 1200 plus laser ma taką sama cenę co 1600 bez lasera.

    Waga jest podobna z lekkim + na 1600 oczywiście...ale na to mniej patrzę :-)

  • 5. Data: 2012-04-23 13:35:13
    Od: "Chlorek" <s...@g...pl>

    Poproawka miało być 25 % różnicy w cenie

  • 6. Data: 2012-04-23 21:19:24
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "Chlorek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > się sprawdza czy jest tylko bajerem. Bedę ciął płyty osb i grube deski.
    > I czy 1200 watów wystarczy czy lepiej kupić 1400 albo 1600 ?

    Jeśli grube to kupuj największą moc na jaką chcesz wydać pieniądze. Im
    większa moc, tym większą tarczą może ciąć pilarka co się także przekłada na
    głębokość cięcia i grubość przecinanych elementów. Laser to bajer, wiem bo
    mam z laserem i nic on nie daje gdy pył drzewny zapyli np narysowaną kreskę
    linii cięcia.
    Aby ciąć prosto trzeba ciąć po szynie lub wzdłuż przykładnicy. Ja mam
    pilarkę 1400 W i można nią ciąć za pomocą tarcz fi 185 mm. U mnie max
    głębokość cięcia to 65 mm.

  • 7. Data: 2012-04-23 21:51:45
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Mon, 23 Apr 2012 11:20:24 +0200, Chlorek napisał(a):

    > planuje kupić pilarkę ręczną i moje pytanie brzmi - czy wskaźnik laserowy
    > się sprawdza czy jest tylko bajerem. Bedę ciął płyty osb i grube deski.
    > I czy 1200 watów wystarczy czy lepiej kupić 1400 albo 1600 ?

    Przy grubych sortymentach lepszy będzie zapas mocy - kwestią jest na ile
    podawane przez producenta parametry odpowiadają rzeczywistości...

    --
    ŁC
    www.ciulkin.pl

    - Panie doktorze, temperatura mi spadła, czy to znaczy, że wyzdrowieję?
    - To po prostu już stygniecie...

  • 8. Data: 2012-04-23 23:35:52
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Chlorek wrote:
> [...]
    > laserowy się sprawdza czy jest tylko bajerem. Bedę ciął płyty osb i
    > grube deski. I czy 1200 watów wystarczy czy lepiej kupić 1400 albo

    jakby tam był laser 1600 w to by był całkiem przydatny :)

  • 9. Data: 2012-04-24 00:45:58
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2012-04-23 11:20, Chlorek pisze:

> [...]
    > grube deski.
    > I czy 1200 watów wystarczy czy lepiej kupić 1400 albo 1600 ?

    Jeśli planujesz cięcie grubych materiałów to kup piłę o dużej mocy ale
    szukaj jakiś sensownych producentów bo na chińszczyźnie napis 1600W nie
    wiele znaczy.
    Oczywiście moc będzie związana z średnicą tarczy - dobre pilarki 1600W
    uciągną tarczę 230mm a to da Ci dużą głębokość cięcia.
    A wskaźnik laserowy... moim zdaniem bajer bo albo tniesz grube materiały
    z małą dokładnością i wskaźnik laserowy nic nie wniesie albo tniesz
    precyzyjnie i używasz szyny (i znów wskaźnik nie potrzebny).

    --
    M.

  • 10. Data: 2012-04-24 09:25:32
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    SkiMir wrote:

> [...]
    > materiały z małą dokładnością i wskaźnik laserowy nic nie wniesie
    > albo tniesz precyzyjnie i używasz szyny (i znów wskaźnik nie

    dodajmy że fabryczną tarczę trzeba odrazu walnąć at kosz i kupić jeszcze
    solidną tarczę to ciecia drobnoząbkową :)

    bo fabryczne to sie do cięcia zgrubnego nadają zwykle.