  • 1. Data: 2012-04-22 21:53:04
    Temat: ile kosztuje 1l propan-butan do butli/ solar vs kominek
    Od: "rt" <x...@W...gazeta.pl>

    witam

    mysle o butli na gaz - chce kupić wlasną - niestety na gaz ziemny nie ma szans
    i stad pytanie ile kosztuje litr gazu?

    drugie pytanie:
    czy nie lepiej zamontowac solary niz pakowac sie w kominek ? nie wiem jak to
    wyglada cenowo ale przypuszczam ze podobnie. Martwi mnie jedynie to
    przegrzewanie instalacji w gorace dni ale moze pod to zrobie ogrzewanie
    podlogowe w lazience + zawor trojdrozny

    co myslicie o tym ?

    dzieki

    rt

  • 2. Data: 2012-04-23 06:56:54
    Od: MarcinJM <m...@g...pl>

    W dniu 2012-04-22 21:53, rt pisze:
> [...]
    > wyglada cenowo ale przypuszczam ze podobnie. Martwi mnie jedynie to
    > przegrzewanie instalacji w gorace dni ale moze pod to zrobie ogrzewanie

    Kakis czas temu podawalem linka do tabeli z porownaniem kosztow. LPG
    wychodzi ledwo nieco taniej niz prad.

    MarcinJM

  • 3. Data: 2012-04-23 07:19:30
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "MarcinJM" <m...@g...pl> wrote in message

    > Kakis czas temu podawalem linka do tabeli z porownaniem kosztow. LPG
    > wychodzi ledwo nieco taniej niz prad.

    Dokładnie. Drogo jak olej.

  • 4. Data: 2012-04-23 15:50:16
    Od: "rt" <x...@N...gazeta.pl>

    kazdy ma swoja rację - a ja czytam, nie mam czasu na wegiel i nie mam
    miejsca na wegiel - wiem jak takie palenie wyglada i nawet najnowsze
    wynalazki tego nie zalatwia
    gazu ziemnego miec nie bede pewnie dlugo, wiec nie za bardzo moge kombinowac

    rozumiem ze kuchnke gazowa tez mozna pod gaz z butli podlaczyć ? tylko dysze
    inne trzeba?

  • 5. Data: 2012-04-24 14:07:19
    Od: GREGOR <g...@g...com>

    On 23 Kwi, 07:19, "kiki" <w...@p...pl> wrote:
    > "MarcinJM" <m...@g...pl> wrote in message

    > Dokładnie. Drogo jak olej.

    Najwięcej nieprawdy wypisują teoretycy, co propanu nie używają.

    1kWh prądu kosztuje obecnie 0,63 zł
    1kWh wyprodukowana z propanu kosztuje 0,35 zł (przy cenie propanu 2,25
    zł/l i sprawności kotła 95%)

    Pozdrawiam
    GREGOR

  • 6. Data: 2012-04-24 14:32:26
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 24 kwietnia 2012 14:07:19 UTC+2 użytkownik GREGOR napisał:

    > Najwięcej nieprawdy wypisują teoretycy, co propanu nie używają.

    A ci co pradu uzywaja tez potrafia glupoty pisac ;)

    > 1kWh prądu kosztuje obecnie 0,63 zł
    > 1kWh wyprodukowana z propanu kosztuje 0,35 zł (przy cenie propanu 2,25
    > zł/l i sprawności kotła 95%)

    1kWh pradu w II taryfie kosztuje 0,32 pln / kWh. Inwestycja to grzalki (300-600 pln
    6-12kW) i bufor 1000l ~2k pln. Zadnych spalin wiec nie trzeba komina i latwe
    sterowanie wlacz/wylacz byle jakim sterownikiem. Przy uzyciu bufora spokojnie mozna
    zmiescic sie w 100% w taniej taryfie.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 7. Data: 2012-04-24 16:42:18
    Od: GREGOR <g...@g...com>

    On 24 Kwi, 14:32, Adam <a...@g...com> wrote:

> [...]
    sterowanie wlacz/wylacz byle jakim sterownikiem. Przy uzyciu bufora spokojnie mozna

    Nieprawdą jest jakoby 1kWh w II taryfie kosztował 0,32 zł, jest to
    min. 0,45 zł, a po uwzględnieniu poniższego pewnie gdzieś ok. 0,55 zł.

    Bufor pewnie dobra sprawa, ale te 1000L to na jakie zapotrzebowanie
    budynku na ciepło?

    Jeśli przyjmiemy Tzew=-5C i zapotrzebowanie budynku 5kW, to z grzałki
    12kW zostaje 7kW, a wtedy potrzeba ponad 8 godzin do zagrzania baniaka
    z 25C do 75C,
    czyli zabrakło już 1 godziny w taniej taryfie.

    Jeśli przyjmiemy Tzew=-10C (ostatniej zimy były takie 2 tygodnie) i
    zapotrzebowanie budynku 7kW, to z grzałki zostaje 5kW, a wtedy
    potrzeba prawie 12 godzin do zapełnienia bufora.

    Z tym spokojnym zmieszczeniem się w taniej taryfie to bym polemizował.
    No ale pewnie ktoś napisze, że można dać większe grzałki.

    Zwykłe sterowanie ON/OFF byle jakim sterownikiem to problem z
    przegrzewaniem i niepotrzebnymi stratami, które niepotrzebnie podnoszą
    koszt kWh.

    Pozdrawiam
    GREGOR

  • 8. Data: 2012-04-24 19:05:10
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "GREGOR" <g...@g...com> napisał w wiadomości
    z.googlegroups.com...
    >Nieprawdą jest jakoby 1kWh w II taryfie kosztował 0,32 zł, jest to
    >min. 0,45 zł, a po uwzględnieniu poniższego pewnie gdzieś ok. 0,55 zł.

    a taryfe to czytał czy sam wymyślił?

    >No ale pewnie ktoś napisze, że można dać większe grzałki.

    a to jest jakis problem? Czy moze do teorii ci nie pasuje?

    >Zwykłe sterowanie ON/OFF byle jakim sterownikiem to problem z
    >przegrzewaniem i niepotrzebnymi stratami, które niepotrzebnie podnoszą
    >koszt kWh.

    weź usiądz i sie zastanów co to są straty w tym przypadku. I juz nie pitol
    :)

    b.

  • 9. Data: 2012-04-24 19:33:10
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > a to jest jakis problem? Czy moze do teorii ci nie pasuje?

    Dodatkowe grzalki to dodatkowy koszt grzalki i przylacza. :-)
    Ja dla przykladu mam 7kW, czyli na styk wyrabiam sie z grzalkami. Poza tym
    nie wszedzie sa mozliwosci podnoszenia sobie przydzialu mocy.

    Tez zalezy gdzie ten bufor bedzie..

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2012-04-24 21:04:52
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Dodatkowe grzalki to dodatkowy koszt grzalki i przylacza. :-)
    > Ja dla przykladu mam 7kW, czyli na styk wyrabiam sie z grzalkami.

    koszt rzedu 100zł/kW to chyba w inwestycji niezbyt dużo?

    >Poza tym nie wszedzie sa mozliwosci podnoszenia sobie przydzialu mocy.

    nie ma takiej opcji, płacisz jw. i wymagasz. Energetyka sie martwi jak to
    zrobic.

    > Tez zalezy gdzie ten bufor bedzie..

    dlatego sie go stawia po bozemu a nie snuje czerstwe wizje :)

    b.