  • 1. Data: 2012-04-22 08:38:08
    Temat: głowice elektroniczne- czym zastąpić termostat pokojowy?
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    Witam,
    W promocji w stonce były głowice termostatyczne elektroniczne. Działają
    bardzo fajnie, jedną głowicę musiałem jednak pozostawić standardową -
    jak wszystkie elektroniczne się domknęły to piec się przegrzewał (nie
    nadążał wyłączyć przy zadanej temperaturze i dogrzewał do 90st i
    wyskakiwał błąd) - piec dwufunkcyjny.
    Założenia moje są takie: na noc grzeję wyższe półpiętro czyli sypialnie,
    na dzień grzeję niższą część - czyli salon i kuchnia, ze 2h z rana i
    dwie wieczorem chciałbym grzać łazienkę, cały dzień chciałbym mieć
    jakieś 16-17 stopni w przedpokoju przy wejściu do domu.
    I wszystko wygląda fajnie, tyle że muszę jakoś załączać i wyłączać piec.
    W tej chwili termostat pokojowy powiesiłem u dziecka- w nocy działa to
    nawet sensownie, w dzień (jako że pokój dziecka nie jest grzany) tak
    sobie. Z mało ciekawych rozwiązań widzę zastosowanie drugiego termostatu
    pokojowego w salonie który będzie załączał piec tylko w dzień (w nocy
    będzie cały czas wyłączony bo ogrzewaniem będzie sterował termostat z
    sypialni).
    Może macie jakiś pomysł czym można by zastąpić termostat pokojowy,
    myślałem żeby wpiąć coś w obieg (niby taki dodatkowy grzejnik tylko że
    przy samym piecu) ale wtedy piec będzie cały czas chodził więc i
    ekonomiczne to nie będzie, może można by to rozwiązać inaczej (wiem że
    są głowice elektroniczne które można połączyć przewodowo ze sobą czy też
    piecem, ale to koszt pewnie 200zł/szt., w porównaniu do biedronkowych
    które kosztowały 10zł/szt.... ;)

    Lukasz

  • 2. Data: 2012-04-22 18:34:14
    Od: "mkonst" <m...@n...pl>

    Lukasz wrote:
    > jak wszystkie elektroniczne się domknęły to piec się
    > przegrzewał (nie nadążał wyłączyć przy zadanej temperaturze i
    > dogrzewał do 90st i wyskakiwał błąd) - piec dwufunkcyjny.

    Na wszystkich grzejnikach masz termostaty?
    Ja mam oba drabinkowe grzejniki w łazienkach bez zaworów, właśnie po to żeby
    kocioł zawsze miał otwarty jakiś obieg c.o.
    --
    Pozdrawiam Marcin Konstańczak (mkonst)
    mkonst(malpa)et(kropka)put(kropka)poznan(kropka)pl

  • 3. Data: 2012-04-23 07:33:54
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-04-22 18:34, mkonst pisze:
    > Na wszystkich grzejnikach masz termostaty?
    > Ja mam oba drabinkowe grzejniki w łazienkach bez zaworów, właśnie po to
    > żeby kocioł zawsze miał otwarty jakiś obieg c.o.

    na razie zostawiłem właśnie jeden standardowy, ale z ekonomicznego
    punktu widzenia (a także pod kątem utrzymania pożądanej temperatury)
    najlepiej by było żeby wszystkie były elektroniczne i po domknięciu
    wszystkich żeby piec się wyłączał.

    --
    pozdrawiam
    Lukasz

  • 4. Data: 2012-04-23 10:40:04
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    To będzie taniej jakieś 5 złotych rocznie.
    Można też w ogóle nie instalować centralnego i/lub chodzić po mieszkaniu w
    kożuchu.
    Kolosalna oszczędność.
    itd.

    [koniecznie kupić duży telewizor plazmowy]
    [korzyść wielokrotna, grzeje znakomicie, dobre samopoczucie (jestem
    wyjątkowy), poczucie wyjątkowości i luksusu, nadaje się do pokazywania
    gościom, którzy nie mają telewizora plazmowego, wdzięczy temat do długich
    dyskusji o wyższości nad LCD itd. A centralne...nuda...]

  • 5. Data: 2012-04-23 19:51:48
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-04-23 10:40, zapinio pisze:
    > To będzie taniej jakieś 5 złotych rocznie.
    > Można też w ogóle nie instalować centralnego i/lub chodzić po mieszkaniu w
    > kożuchu.
    > Kolosalna oszczędność.

    Jesteś pewny że 5zł? bo mi się wydaje że jak piec musi chodzić cały czas
    to i więcej gazu ciągnie, a jeśli nie jest to 5 tylko 100zł rocznie co
    da jakieś 50m3 gazu - to może to być akurat te 50m3 za dużo dla taryfy
    W2, wskakuję na W3 i już nie jest drożej o 100zł, a chyba 500zł...
    Może ty lubisz ciepełko, ja w sypialni jak ustawię więcej niż 19 stopni
    to nie mogę zasnąć, w salonie mam ok. 21-22st. Być może wyłączanie
    ogrzewania w sypialni na dzień i załączanie na noc nie pozwala
    zaoszczędzić, ale już możliwość ustawienia różnych temperatur w różnych
    pomieszczeniach- jak najbardziej.

    Lukasz

  • 6. Data: 2012-04-23 20:27:28
    Od: "mkonst" <m...@n...pl>

    Lukasz wrote:

> [...]
    > punktu widzenia (a także pod kątem utrzymania pożądanej temperatury)
    > najlepiej by było żeby wszystkie były elektroniczne i po domknięciu

    Mój hydraulik twierdził, że jakiś obieg musi być. Łazienkowe drabinki nie
    mają wogóle ZAWORÓW - nie da się ich zamknąć nawet ręcznie. Kiedyś jesienią
    uruchamiając po raz pierwszy w sezonie c.o. zapomniałem otworzyć główny
    zawór przy kotle. Automatyka poradziła sobie, kocioł startował i prawie
    natychmiast się wyłączał.

  • 7. Data: 2012-04-25 12:01:50
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Lukasz" <w...@b...net.pl> napisał w wiadomości
    Witam,
    [...]
    > cały dzień chciałbym mieć jakieś 16-17 stopni w przedpokoju przy wejściu
    > do domu.
    > I wszystko wygląda fajnie,
    :D

    [Uszczypliwy ON]

    Zawsze podziwiam zagazowanych oszczednych.
    IMHO, taka temp. nie wymaga grzania i stosowania termostatow,
    trzeba pomyslec o klimatyzacji, czy wrecz o chlodni ;-)
    Ale...np. wiosną
    Mozna by sie pokusic o silowniki do drzwi zeby aby otwierac
    kiedy jest zbyt cieplo :-)

    [Uszczypliwy Off)

    Podziwiam :D

    Prosze to potraktowac z humorem ;-)

    Adams

  • 8. Data: 2012-04-25 14:37:27
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2012-04-23 07:33, Lukasz pisze:

> [...]
    > punktu widzenia (a także pod kątem utrzymania pożądanej temperatury)
    > najlepiej by było żeby wszystkie były elektroniczne i po domknięciu

    Nie możesz sterować jednym obiegiem dwoma różnymi urządzeniami.

    Możesz spróbować tak: założyć sprzęgło i piec będzie grzał krótki obieg
    ze sprzęgłem a obieg grzejnikowy będzie pobierał wodę tylko wtedy, gdy
    będzie trzeba. W obiegu grzejnikowym musisz zainstalować pompę, która
    pozwala na zamknięcie wszystkich głowic termostatycznych (np. Danfos
    alfa II, czy jakoś tak). Jak temperatura będzie stała (obieg grzejnikowy
    nie będzie pobierał wody ze sprzęgła) to piec się nie włączy.

    Teraz to musisz idealnie zgrać co najmniej dwa czujniki.

    M.

  • 9. Data: 2012-04-26 19:27:20
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-04-25 14:37, M. pisze:

    > Nie możesz sterować jednym obiegiem dwoma różnymi urządzeniami.

    tyle to już zauważyłem i chcę od tego uciec, tyle że każdy mówił że to
    se ne da...

    > Możesz spróbować tak: założyć sprzęgło i piec będzie grzał krótki obieg
    > ze sprzęgłem a obieg grzejnikowy będzie pobierał wodę tylko wtedy, gdy
    > będzie trzeba.

    właśnie coś takiego sobie wyobrażałem tylko nie wiedziałem czy istnieje :)
    Ile może kosztować takie sprzęgło? gdzie to najlepiej kupić?

    W obiegu grzejnikowym musisz zainstalować pompę, która
    > pozwala na zamknięcie wszystkich głowic termostatycznych (np. Danfos
    > alfa II, czy jakoś tak)

    chodzi o Grundfos alpha 2 czy to po prostu jakaś podróbka? tu także
    pytanie o koszt takiej pompy

    . Jak temperatura będzie stała (obieg grzejnikowy
    > nie będzie pobierał wody ze sprzęgła) to piec się nie włączy.
    >
    > Teraz to musisz idealnie zgrać co najmniej dwa czujniki.

    szczególnie jeśli chcę różne temperatury w różnych pomieszczeniach- w
    przedpokoju chłodniej cały dzień, w salonie i kuchni ciepło w dzień, w
    sypialni ciepło w nocy - bez tego typu sprzęgła byłoby to praktycznie
    niewykonalne.

    Lukasz