  • 1. Data: 2012-04-21 23:39:19
    Temat: czym sklejac "skorupy"?
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    dzbanek nie jest moze z porcelany :) raczej z jakiegos fajansu, "wloclawek",
    czy cos takiego, ale fajny jest - "ubito" dziubek niestety.
    Jakim klejem przykleic, aby:
    - bardzo dobrze skleilo/trzymalo,
    - sklejenie bylo szczelne, bedzie przez ow dziubek nalewane (gorace)
    - kolor kleju raczej nie byl czerwony,czyli aby mozliwe bylo sklejenie
    estetycznie wygladajace
    - klej byl do kupienia w _malej_ilosci_ , po co mi puszka klajstru :)

    dzieki za podpowiedzi.

  • 2. Data: 2012-04-22 09:50:31
    Temat: Re: czym sklejac "skorupy"?
    Od: mal <m...@g...com>

    On 21 Kwi, 23:39, "1634Racine":
    > dzbanek nie jest moze z porcelany :) raczej z jakiegos fajansu, "wloclawek",

    Spróbuj klejem "Master Glue". Koniecznie na suchą powierzchnię. Klej
    błyskawicznie wiąże i trzeba sporego refleksu, by posmarowane
    powierzchnie szybko spasować. Chwilę przytrzymać i pozostawić na dobę
    w spokoju.

  • 3. Data: 2012-04-22 18:29:19
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2012-04-22 09:50, mal pisze:
> [...]
    > błyskawicznie wiąże i trzeba sporego refleksu, by posmarowane
    > powierzchnie szybko spasować. Chwilę przytrzymać i pozostawić na dobę

    Master Glue i wszelkie inne Kropelki itp. są klejami cyjanoakrylowymi i
    zupełnie nie nadają się do opisanego celu.
    Kup raczej klej epoksydowy. Mam parę elementów pracujących w dość
    wysokiej temperaturze łączonych epoksydem i sprawują się dobrze.
    Co do marki kleju to np. Distal albo Distal Rapid. Z tego, co pamiętam
    to jest on przezroczysty albo biały, a na pewno nie czerwony.
    Nadmiar kleju można zmyć spirytusem ewentualnie nie zmywać tylko usunąc
    mechanicznie po stwardnieniu. Dostępny jest w małych tubkach. Do
    porowatej ceramiki będzie doskonały.

    Jacek

  • 4. Data: 2012-04-22 19:40:09
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Jacek in news:jn1bkr$phu$1@news.task.gda.pl
    [...............]
    > Co do marki kleju to np. Distal albo Distal Rapid.

    zastosuje sie, dzieki.

  • 5. Data: 2012-05-20 07:02:09
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Jacek in news:jn1bkr$phu$1@news.task.gda.pl
    [................]
    > Co do marki kleju to np. Distal albo Distal Rapid.

    problem jest tylko taki, ze "Nie stosować do klejenia przedmiotów mających
    kontakt z żywnością."

    http://www.budujesz.pl/inny-dwuskladnikowy-klej-epok
    sydowy-distal-rapid-30g-8927/

  • 6. Data: 2012-05-20 07:10:07
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Jacek in news:jn1bkr$phu$1@news.task.gda.pl
    [......]
    > Co do marki kleju to np. Distal albo Distal Rapid.

    moze moj blad, ze nie dodalem, iz klejony ma byc imbryk do herbaty.

    "(....) epoksydy, które są aktywnymi substancjami rakotwórczymi (...)"
    z:
    http://tinyurl.com/7c5t8n2

  • 7. Data: 2012-05-21 16:20:51
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    mal in
    u.googlegroups.com
> [...]
    > błyskawicznie wiąże i trzeba sporego refleksu, by posmarowane
    > powierzchnie szybko spasować. Chwilę przytrzymać i pozostawić na dobę

    "Jacek" slodko zamilkl po moim napisaniu ze epoksydowy to standardowa trutka
    :)
    nikt w grupie nie ma pomyslu na _nietrujacy_ klej do ceramiki?
    czytam, czytam w sieci i wychodzi na to,ze cyjanoakryle sa nietrujace, wiec
    co? - kropelka jednak? jakis inny typu super glue...?

    btw: nie mam innego pomyslu poza cyjanoakrylem/kropelkopodobne, poza
    jeszcze takim na przyklad:
    http://www.nokaut.pl/pozostale-akcesoria-akwarystycz
    ne/jbl-haru-klej-uniwersalny-80-ml-czarny.html
    - ale po co mi odrobina kleju z 80 ml za 45zet :)

  • 8. Data: 2012-05-21 19:39:40
    Od: anhin <a...@g...pl>

> [...]
    ne/jbl-haru-klej-uniwersalny-80-ml-czarny.html

    > - ale po co mi odrobina kleju z 80 ml za 45zet :)

    skoro Twój respondent się nie odzywa, może ja Cię uspokoję: epoksydy po
    pełnym utwardzeniu są *całkowicie* nietoksyczne i obojętne, stosuje się
    je do wytwarzania zbiorników na wodę pitną, aparatury do przemysłu
    spożywczego etc. Problem z tym pełnym utwardzeniem. W Twoim wypadku
    całkowicie wystarczy dokładne zastosowanie się do przepisu na opakowaniu
    (chodzi o proporcje komponentów) i wygrzanie spoiny w 50-70 st. C przez
    parę godzin w trakcie utwardzania. Żeby mieć już całkowitą pewność,
    możesz wielokrotnie przepłukać (po pełnym utwardzeniu) ten nieszczęsny
    imbryk prawie wrzącą wodą. I to całkowicie wystarczy. Cyjanoakrylu nie
    stosuj, nie warto, w kontakcie z gorącą wodą spoina rozpadnie się w
    ciągu paru dni.

  • 9. Data: 2012-05-21 21:17:51
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    > Master Glue i wszelkie inne Kropelki itp. są klejami cyjanoakrylowymi i
    > zupełnie nie nadają się do opisanego celu.

    Też tak uważałem, dopóki nie pokleiłem kilku już fajansowych wyrobów.
    Klej epoksydowy, choćby nie wiem jak cienko posmarował, to i tak
    'rozsunie' poszczególne elementy i nie będą już idealnie pasować do
    siebie. Kropelka nie daje praktycznie żadnej warstwy pomiędzy elementami
    klejonymi, przez co pasują one do siebie idealnie.

    Kazek

  • 10. Data: 2012-05-21 22:49:18
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    anhin in news:jpdukm$i0n$1@inews.gazeta.pl
    [......]
    > (chodzi o proporcje komponentów) i wygrzanie spoiny w 50-70 st. C przez
    > parę godzin w trakcie utwardzania.

    to to sie nie sklei od samego sklejenia i przycisniecia na chwile? :)
    kurcze, ja nie zamierzalem wypalac ceramiki....