  • 11. Data: 2012-05-21 23:02:38
    Temat: Re: czym sklejac "skorupy"?
    Od: anhin <a...@g...pl>

    > to to sie nie sklei od samego sklejenia i przycisniecia na chwile? :)
    > kurcze, ja nie zamierzalem wypalac ceramiki....

    no bo ten świat jest bardzo nieżyczliwy a życie ciężkie... :(
    Skleić się sklei, nawet nieźle, pod warunkiem że ten docisk będzie trwał
    co najmniej kilka godzin (ale wygrzanie znacznie zwiększy wytrzymałość i
    trwałość), ja pisałem o całkowitym utwardzeniu, to znaczy pełnym
    przereagowaniu potencjalnie szkodliwych komponentów.

  • 12. Data: 2012-05-22 02:50:59
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    anhin in news:jpeah8$n32$1@inews.gazeta.pl
    > no bo ten świat jest bardzo nieżyczliwy a życie ciężkie... :(

    gorzej: nie ma nietrujacego kleju do dzbanka do herbaty :)

  • 13. Data: 2012-05-22 08:33:08
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 maja 2012 02:50:59 UTC+2 użytkownik 1634Racine napisał:
    > anhin in news:jpeah8$n32$1@inews.gazeta.pl
    >
    > gorzej: nie ma nietrujacego kleju do dzbanka do herbaty :)

    Nie przesadzaj, nie ma taniego, klejącego natychmiast i bez użycia dodatkowych
    technik. Jeśli odrzucisz przesąd że ma być tani i bez pracy to się znajdzie.

    --
    ZZ@private

  • 14. Data: 2012-05-22 17:01:32
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    ZbyszekZ in news:c75ff0ec-660b-4c0a-b5bb-458669263f87@googlegrou
    ps.com
    > Nie przesadzaj, nie ma taniego, klejącego natychmiast i bez użycia
    > dodatkowych technik. Jeśli odrzucisz przesąd że ma być tani i bez pracy to
    > się znajdzie.

    no to jaki? w ilosci: "tutka", nietrujacy, bardziej gesty od wszelkich
    kropelek i zdaje sie, ze jednak nie jakas prosta kropelka czy inne
    superglue;
    i popracowac moge, jeno bez technik garncarskich, moge potrzymac w łapie 10
    minut.

  • 15. Data: 2012-05-22 17:30:57
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 maja 2012 17:01:32 UTC+2 użytkownik 1634Racine napisał:
> [...]
    > superglue;
    > i popracowac moge, jeno bez technik garncarskich, moge potrzymac w łapie 10

    No i wybrzydza. Masz co najmniej trzy sposoby podane, niestety każdy z nich spełnia
    tylko dwa Twoje warunki:
    1 klej z atestem ale drogi
    2 Żywica epoksydowa ale trzeba popracować
    3 Cyjanopan ale trzymał nie będzie

    Wybieraj mniejsze zło.
    Poszukaj/popytaj jeszcze na forum porcelany z tułowic. Kiedyś wypowiadali się tam
    mistrzowie od klejenia zabytkowych naczyń. Adres to coś w rodzaju
    www.porcelana-tulowice.pl tylko nie pamiętam czy myślnik czy coś innego.

    --
    ZZ@private

  • 16. Data: 2012-05-22 19:07:03
    Temat: Re: czym sklejac
    Od: " " <s...@g...pl>

    1634Racine <1...@R...pl> napisał(a):

    > dzbanek nie jest moze z porcelany :) raczej z jakiegos fajansu, "wloclawek",
    > czy cos takiego, ale fajny jest - "ubito" dziubek niestety.
    > Jakim klejem przykleic, aby:
    > - bardzo dobrze skleilo/trzymalo,
    > - sklejenie bylo szczelne, bedzie przez ow dziubek nalewane (gorace)
    > - kolor kleju raczej nie byl czerwony,czyli aby mozliwe bylo sklejenie
    > estetycznie wygladajace
    > - klej byl do kupienia w _malej_ilosci_ , po co mi puszka klajstru :)
    >
    > dzieki za podpowiedzi.
    Nie kleić. Zamówić nowy dzbanek we Włocławku a stary wyrzucić.