  • 1. Data: 2010-03-24 22:57:05
    Temat: Pytanie o płytę gk. Którą stroną mocować i jak?
    Od: "Rob" <r...@p...onet.pl>

    Witam.

    Może głupie pytanie, ale którą stroną do wnętrza pomieszczenia zamontować
    impregnowaną płytę gk, zieloną czy szarą? I drugie pytanie: jak zamocować ją do
    sufitu bez zakładana rusztu? Mam dość niską łazienkę i chcę zamontować ją wprost
    do sufitu bo każdy centymetr się liczy.

    Rob

  • 2. Data: 2010-03-24 23:07:10
    Temat: Re: Pytanie o płytę gk. Którą stroną mocować i jak?
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 24 Mar, 23:57, "Rob" <r...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > sufitu bez zakładana rusztu? Mam dość niską łazienkę i chcę zamontować ją wprost

    Oczywiscie zielona strona do srodka pomieszczenia. Co do podwieszenia
    tu masz instruktaz:

    http://www.rigips.pl/strony/biblioteka/03_etapy_zabu
    dowy/05_sufity_podwieszane/02_monolityczne_pelne.php
    ?m=prod

    Powinienes sie zainteresowac koncowka, czyli okladzina na profilach
    kapeluszowych :)

    Niektorzy klada cienkie laty (co 40cm) kolkami do sufitu i
    bezposrednio do nich kreca plyty ale tak wykonany sufit predzej czy
    pozniej raczej popeka. No i pamietaj, ze wykonanie prawidlowego
    stelaza to dopiero pierwszy etap - potem trzeba to jeszcze odpowiednio
    zaszpachlowac :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2010-03-24 23:37:31
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Rob" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    I drugie pytanie: jak zamocować ją do
    > sufitu bez zakładana rusztu? Mam dość niską łazienkę i chcę zamontować ją
    > wprost
    > do sufitu bo każdy centymetr się liczy.

    1. Zielonym do mokrego wnętrza
    2. Przykleić

  • 4. Data: 2010-03-25 00:18:07
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 25 Mar 2010 00:37:31 +0100, Jackare napisał(a):

    > 2. Przykleić

    I ubezpieczyć siebie i rodzine na życie na jakąś sporą sumkę :)

    --
    best regards,
    scream

  • 5. Data: 2010-03-25 07:51:03
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > I ubezpieczyć siebie i rodzine na życie na jakąś sporą sumkę :)

    przykleić w sposób właściwy - do stropu a nie do warstwy tynku, najlepiej na
    grzebień

  • 6. Data: 2010-03-25 08:24:49
    Od: "Rob" <r...@p...onet.pl>

    > przykleić w sposób właściwy - do stropu a nie do warstwy tynku, najlepiej na
    > grzebień

    A gdyby tak zastosować kołki rozporowe i śruby o dużych łbach, ew. z podkładkami?

    Rob

  • 7. Data: 2010-03-25 10:51:21
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 25 Mar, 09:24, "Rob" <r...@p...onet.pl> wrote:

    > A gdyby tak zastosować kołki rozporowe i śruby o dużych łbach, ew. z podkładkami?

    Plyte mocuje sie do sufitu wkretami co max 15cm, policz ile mialbys
    roboty z wierceniem tylu dziur w betonie.. I nie chodzi tutaj o
    wytrzymalosc kolkow, bo wagowo to pewnie ze dwa by wystarczyly, tylko
    o miejscowa wytrzymalosc kartonu - poprostu wkretow musi byc gesto
    zeby lby utrzymaly plyte na miejscu :) Dlatego jak juz to jak pisalem
    - kup sobie jakies cienkie kantowki (nie wiem - 5cm x 2cm ?) i je do
    sufitu przymocuj na kolkach (znacznie rzadziej - np. co 50-60cm), a
    plyte krec do nich wkretami do drewna co 10-15cm. Przy okazji listwami
    mozesz zrobic mala korekte nierownosci sufitu (tu podlozyc, tam
    przyszlifowac etc).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2010-03-25 15:33:47
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Rob" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > sufitu bez zakładana rusztu? Mam dość niską łazienkę i chcę zamontować ją
    > wprost
    > do sufitu bo każdy centymetr się liczy.

    ja kleiłem na piankę montażową tyle ze troche potrwa zanim zwiąże. Dałem
    dodatko ze 4 kołki na czas wiązania zeby to wszystko nie spadło na łeb.
    Potem kołki wykręciłem.

    b.

  • 9. Data: 2010-03-25 16:10:07
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 25 Mar 2010 16:33:47 +0100, Budyń napisał(a):

    > ja kleiłem na piankę montażową tyle ze troche potrwa zanim zwiąże. Dałem
    > dodatko ze 4 kołki na czas wiązania zeby to wszystko nie spadło na łeb.
    > Potem kołki wykręciłem.

    LOL :)
    No to pogratulować. Tylko czekać aż ci to na łeb spadnie i zabije, ale to
    dobrze, bo selekcja naturalna chroni gatunek przed przenoszeniem
    zidiociałych genów na dalsze pokolenia.

    --
    best regards,
    scream

  • 10. Data: 2010-03-25 17:12:57
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > LOL :)
    > No to pogratulować. Tylko czekać aż ci to na łeb spadnie i zabije, ale to
    > dobrze, bo selekcja naturalna chroni gatunek przed przenoszeniem
    > zidiociałych genów na dalsze pokolenia.

    Widze ze zamiast jakiegos racjonalnego argumentu tylko tyle ci zostało. Dość
    żałosne, no ale może tak masz.

    Wracając do meritum: jak sądzisz - po jakim czasie i z jakiego powodu mi to
    spadnie na głowe? I wskazówka pomocnicza - wiesz ze teraz to sie nawet mury
    klei pianką zamiast zaprawy?

    b.