  • 1. Data: 2010-03-24 13:48:36
    Temat: Humus pod drogę
    Od: "Endriu" <n...@p...onet.pl>

    Witam
    Mam do zrobienia ok. 40 metrów drogi pod moją przyszłą budowę. Pytanie moje
    jest takie: Czy muszę zdzierać humusa czy wystarczy jak zasypię to gruzem i
    tłuczeniem i rozjeżdżą to ciężarówki z traktorem. Czy zdjęcie humusa jest
    konieczne ?

  • 2. Data: 2010-03-24 14:10:27
    Temat: Re: Humus pod drogę
    Od: mireka <m...@o...lp>

    Endriu wrote:
    > Witam
    > tłuczeniem i rozjeżdżą to ciężarówki z traktorem. Czy zdjęcie humusa jest
    > konieczne ?

    Tak, bo po pierwszym deszczu te ciężarówki i traktor wymieszają Ci ten
    humus z kamieniami o będziesz miał i tak bagienko. Imho szkoda kasy.

    --
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-03-24 19:03:31
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

> [...]
    > moje jest takie: Czy muszę zdzierać humusa czy wystarczy jak zasypię to
    > gruzem i tłuczeniem i rozjeżdżą to ciężarówki z traktorem. Czy zdjęcie

    a) szkoda humusu
    b) szkoda kamienia - lepiej zeby mial twarde oparcie nieco nizej
    c) koszt zdjecia humusu minimalny tylko dogadaj sie z koparka zeby zrobila
    to w drodze na inna robote/po drodze z innej roboty

    Pozdraiwam

    Kane

  • 4. Data: 2010-03-24 19:18:57
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On Mar 24, 2:48 pm, "Endriu" <n...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > tłuczeniem i rozjeżdżą to ciężarówki z traktorem. Czy zdjęcie humusa jest

    nie jest konieczne. Poczytaj o budowe drog rzymskich a najlepiej o
    budowie drog wg PN.
    najtaniej jest 2 warstwowo od gory
    - zwir frakcja 0-15 mm grubosc 3-5 cm
    - zwir frakcja 15-20 mm grubosc 15-40 cm

    Jesli glina to pod warstwy musisz dac farstwe filtracyjna z saczkiem
    grubosci 20-30 cm. Jesli piach to nic nie dajesz.
    Oporniki dajesz z darniny
    Tak wykonana droga starczy na wieki ale trzba zrobic spadek z niej w
    strone opornikow 4-5%. Ten spadek jest najwaniejszy ze wszystkiego..