  • 1. Data: 2010-03-24 08:42:27
    Temat: jak przylaczyc wode do dzialki
    Od: bulba008 <b...@o...pl>

    Cala dok na pozwolenie na budowe juz jest zlozona. Teraz co jeszcez
    musze zrobic aby podlaczyc wode do dzialki:
    - projekt - koszt?
    - geodeta
    - starostwo
    - wykonanie

    dlugosc od drogi ok 5 m

  • 2. Data: 2010-03-24 11:18:40
    Temat: Re: jak przylaczyc wode do dzialki
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    bulba008 pisze:
    > Cala dok na pozwolenie na budowe juz jest zlozona. Teraz co jeszcez
    > musze zrobic aby podlaczyc wode do dzialki:
> [...]

    Możesz na dwa sposoby.
    1.
    Zgoda na przyłącz (warunki przyłączenia - choć te powinieneś mieć przed
    dostaniem pozwolenia na budowę), projekt (mapka aktualna), który
    uzgadniasz w ZUT, wykonanie i geodeta.

    2. masz warunki dajesz je wykonawcy on Ci powie co i jak najlepiej
    podłączyć, bierzesz mapkę (ksero) rysujesz sobie przyłącz udajesz się do
    kilku instytucji, a najlepiej do ludzi, którzy zatwierdzają na ZUT (GAZ,
    ELEK. WOD-KAN) pokazujesz jak i co chcesz zrobić i oni ci od razu
    powiedzą (o ile będą chcieli) czy wyrażą na to zgodę. Robisz przyłącz,
    wzywasz geodę robisz mapkę powykonawczą i on ci przygotuje papiery na
    ZUT - uzgadniasz i masz.

    Ja miałem obie wersje - 1. Projekt, zgoda... ale okazało się, że d...
    projektant zrobił mi tak, że wodomierz wyszedł by mi w salonie więc
    (zrealizowałem sposób 2) wykonawcy podczas roboty zmienili mi trasę i
    podłączyli wodę do kotłowni, geodeta zrobił mapkę i przygotował mi
    papiery na ZUT i bez projektów się obyło, wszystko zatwierdzili i było
    zgodnie z prawem.

    Z tym, że ja już miałem projekt i uzgodnione pozostałe przyłącza więc
    wykonawca musiał tylko pilnować by nie kolidować z nimi.

    Ariusz

  • 3. Data: 2010-03-24 11:35:52
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na ZUT i bez projektów się obyło, wszystko zatwierdzili i było zgodnie z

    ZUD a nie ZUT :-) ?A poza tym zgodnie z prawem to tak do końca chyba nie
    było :-)

    b.

  • 4. Data: 2010-03-24 12:04:53
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Budyń pisze:
    > Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >

    > ZUD a nie ZUT :-) ?A poza tym zgodnie z prawem to tak do końca chyba nie
    > było :-)

    FAKT ZUD nie ZUT

    Nie wiem, czy do końca z prawem zmiana w przyłączu dotyczyła dwóch
    działek mojej i innej, do obcej miałem notarialne upoważnienie na
    wszelkie przyłącza i jak pisałem miałem już pozostałe uzgodnienia.
    Pierwotnie sprawa miała wyglądać, że wniosę poprawki do projektu - ale
    na ZUD powiedzieli, że tak się nie da i żebym im przyniósł mapę
    powykonawczą z wyrysowanym przyłączem i oni na podstawie tego wydadzą mi
    uzgodnienie, i również kazali mi wycofać poprzedni projekt.
    Więc w moim przypadku projekt który miałem nie był brany pod uwagę.
    Jedynie geodeta coś mi napisał - ale tego nie pamiętam.
    Więc samo zrobienie przed może nie było zgodne z prawem ale zalegalizowane.

    Ariusz

  • 5. Data: 2010-03-24 12:34:17
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    > Jedynie geodeta coś mi napisał - ale tego nie pamiętam.
    > Więc samo zrobienie przed może nie było zgodne z prawem ale

    Sprawe w zudzie załatwiłeś porządnie (chociaz zud poszedł ci na reke, u nas
    by nie przeszło), ale prawdopodobnie masz co innego w pozwoleniu na budowę a
    co innego jest zrobione. Wiec jak nie zmieniałeś pozwolenia to jest jakby to
    powiedzie - lipa :-))) Bo na podstawie zmiany w zudzie należało wystapić o
    zmiane pozwolenie na budowę lub dużo prościej wykonać całkiem nowe
    zgłoszenie wykonania przyłącza po nowej trasie.
    Nikt nigdy sie nie bedzie czepiał - to sie zgadzam.

    b.

  • 6. Data: 2010-03-24 12:40:42
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Budyń pisze:

> [...]
    > wykonać całkiem nowe zgłoszenie wykonania przyłącza po nowej trasie.
    > Nikt nigdy sie nie bedzie czepiał - to sie zgadzam.

    To było całkiem nowe zgłoszenie ale obyło się bez projektu uzgodnienia
    dokonano na podstawie mapki i oświadczenia geodety.

    Ariusz

  • 7. Data: 2010-03-24 13:28:45
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > To było całkiem nowe zgłoszenie ale obyło się bez projektu uzgodnienia
    > dokonano na podstawie mapki i oświadczenia geodety.

    No to jestes całkiem legalny , myslałem ze juz nikt sie nie przejmuje :-)))

    b.

  • 8. Data: 2010-03-25 07:11:19
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    bulba008 pisze:
    > Cala dok na pozwolenie na budowe juz jest zlozona. Teraz co jeszcez
    > musze zrobic aby podlaczyc wode do dzialki:
> [...]
    A jak wygląda ścieżka do podłączenie sie do budowanego wodociągu w tym
    roku (rur jeszcze nie ma) do budynku który jest już oddany i użytkowany
    tyle ze wodę miał z własnej studni?

  • 9. Data: 2010-03-25 19:15:21
    Od: "rv" <redakcja_V@dupa_A_nie.gazeta.pl>

    >przyłącz