  • 1. Data: 2010-03-23 21:18:00
    Temat: który projekt lepszy
    Od: rob budowniczy <b...@g...com>

    w związku z koniecznością podpiwniczenia domku (spadek 2m na 10m
    długości) - podkreślam koniecznością :), wybraliśmy dwa projekty,
    które bez szaleństwa ale ujdą.

    http://www.tinyurl.pl?6r538szB
    http://www.tinyurl.pl?Jc4pS3x3

    Czy mogę prosić szanownych grupowiczów o opinie i jak najwięcej
    krytycznych uwag?
    Dodatkowo prosiłbym o namiary sprawdzonych ekip z okolic Krakowa.

    pozdrawiam
    Rob

  • 2. Data: 2010-03-23 21:54:50
    Temat: Re: który projekt lepszy
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik rob budowniczy napisał:
> [...]
    > krytycznych uwag?
    > Dodatkowo prosiłbym o namiary sprawdzonych ekip z okolic Krakowa.

    Czym będziesz grzał ? bo komin pośrodku kotłowni chyba wymusza piec z
    bocznym wyrzutem spalin, ale jak gaz to bz różnicy

    A i mnie osobiście nie podobają się takie małe, niewiadomopoco wykusze :)

    pzdr.
    rafał

  • 3. Data: 2010-03-23 22:09:51
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    rob budowniczy pisze:
    [..]

    > Czy mogę prosić szanownych grupowiczów o opinie i jak najwięcej
    > krytycznych uwag?

    W jednym wadą jest wykusz... Uważam go za zbędny gadżet... i źródło
    kłopotów, zwłaszcza, że nad nim znajduje się taras. Miałem taki sam
    układ u siebie i zlikwidowałem go, likwidując masę kłopotów.

    W drugim jak na mój gust te schody zabiegowe mogą być niezbyt wygodne w
    użytkowaniu.

    Wybrałbym pierwszy, ale bez wykuszu :-)... acha... no i jeszcze ta
    kolumnada na wejściu. Nie bardzo to ładne, ale to juz kwestia gustu :-).

    To takie moje skromne zdanie

    pozdr.
    robercik-us

    pozdr.
    robercik-us

  • 4. Data: 2010-03-24 08:27:12
    Od: czupakabra <s...@g...pl>

    On 23 Mar, 22:18, rob budowniczy <b...@g...com> wrote:
    > w związku z koniecznością podpiwniczenia domku (spadek 2m na 10m
    > długości) - podkreślam koniecznością :), wybraliśmy dwa projekty,
    > które bez szaleństwa ale ujdą.

    Po co Wam balkon?!!!!
    To pieniądze (wcale niemałe) wyrzucone w błoto.

    pozdrawiam
    Sebastian

  • 5. Data: 2010-03-24 08:57:32
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    czupakabra pisze:

    > Po co Wam balkon?!!!!
    > To pieniądze (wcale niemałe) wyrzucone w błoto.

    najlepiej zbudować bunkier, bez okien i innych dodatków

    bo do zycia to wystarczy jeden ciepły posiłek dziennie i drewniane wyro

    michal

  • 6. Data: 2010-03-24 09:07:46
    Od: wolim <w...@i...pl>

    On 24 Mar, 09:57, Usrobo <u...@o...pl> wrote:

    > najlepiej zbudować bunkier, bez okien i innych dodatków
    >
    > bo do zycia to wystarczy jeden ciepły posiłek dziennie i drewniane wyro
    >
    > michal

    Akurat jeśli chodzi o balkon, to zupełnie nie rozumiem po co go
    budować w domu jednorodzinnym... Jak się chcę przewietrzyć, to
    wychodzę na taras przed domem, albo na trawkę :)

    Nie potrafię znaleźć plusów balkonu w domu jednorodzinnym - może
    czasami ładnie się wkomponowują w bryłę budynku, ale poza walorami
    estetycznymi w praktyce są zbędnym gadżetem.

  • 7. Data: 2010-03-24 09:09:45
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    wolim pisze:

> [...]
    > czasami ładnie się wkomponowują w bryłę budynku, ale poza walorami
    > estetycznymi w praktyce są zbędnym gadżetem.

    niekiedy walory eststyczne tez sie przydają
    a wypić sobie kawkę na balkonie i popatrzeć na ładny widok - bezcenne
    no i gdzieś musisz wywietrzyć pościel ;)
    przypomnij sobie blokowiska PRLu.. tam nie było walorów etetycznych.....
    tylko praktyka
    i co fajnie było?

    ludzi miejmy trochę polotu, nie bądzmy narodem buraków !!

    michal

  • 8. Data: 2010-03-24 09:33:39
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    wolim pisze:

    > Nie potrafię znaleźć plusów balkonu w domu jednorodzinnym - może
    > czasami ładnie się wkomponowują w bryłę budynku, ale poza walorami
    > estetycznymi w praktyce są zbędnym gadżetem.

    Jako posiadacz domu z tarasem i balkonem plusami posiadania balkonu są:
    - możliwość przewietrzenia pościeli(sypialnie przeważnie są na piętrze,
    a przez okno przewieszać to wieśniacko)
    - suszenie prania - to zależy gdzie kto ma pralnie, jak na piętrze to
    przecież nie będzie nosił ciuchów do suszenia na taras na dół.
    - u mnie balkon i jego balustrada robi za górną część pergoli i daje
    cień na taras, który jest pod spodem. No ale bez balkonu dało by się to
    rozwiązać inaczej.

    Jednakże jak bym miał budować dom to bym nie robił balkonu - zbyt duży
    koszt, pieniądze można przeznaczyć na coś ważniejszego.

  • 9. Data: 2010-03-24 09:36:55
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    Rafał pisze:

> [...]
    >
    > Jednakże jak bym miał budować dom to bym nie robił balkonu - zbyt duży
    > koszt, pieniądze można przeznaczyć na coś ważniejszego.

    Sorki, coś się z podpinaniem wątków pochrzaniło...

  • 10. Data: 2010-03-24 09:44:12
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik wolim napisał:

> [...]
    > czasami ładnie się wkomponowują w bryłę budynku, ale poza walorami
    > estetycznymi w praktyce są zbędnym gadżetem.

    Mam domek z użytkowym poddaszem, żeby zapalić fajkę musiałbym zapieprzać
    na dwór (bo w domu całkowity zakaz)., a tak wychodzę na balkon, ćmię
    fajeczkę i wracam :)Poza tym, w niektórych projektoach balkon jest
    również elementem wyglądu i bez tego balkonu, dom wyglądał by
    beznadziejnie (ja mam taki projekt)

    pzdr.
    rafał