  • 11. Data: 2010-03-24 09:56:51
    Temat: Re: który projekt lepszy
    Od: czupakabra <s...@g...pl>

    On 24 Mar, 10:09, Usrobo <u...@o...pl> wrote:
> [...]
    stetycznymi w praktyce są zbędnym gadżetem.

    > niekiedy walory eststyczne tez sie przydają
    > a wypić sobie kawkę na balkonie i popatrzeć na ładny widok - bezcenne
    > no i gdzieś musisz wywietrzyć pościel ;)
    > przypomnij sobie blokowiska PRLu.. tam nie było walorów etetycznych.....
    > tylko praktyka
    > i co fajnie było?
    > ludzi miejmy trochę polotu, nie bądzmy narodem buraków !!

    Chęć posiadania balkonów tkwi gównie w ludziach przenoszących się z
    bloków za miasto - jest to do sprawdzenia w pracowniach projektowych.
    Funkcja balkonu w domu wolnostojącym jest realizowana przez taras -
    wypicie kawy, zjedzenie śniadanie, imprezki i tzw relax odbywa się
    głównie na tarasie.
    Estetykę bryły i elewacji można budować na wiele sposobów - balkon
    jest najgorszym z nich. Tym bardziej, że koszt budowy balkonu,
    hydroziolacji, glazury, stolarki itp - można zainwestować w np w małą
    architekturę wokoło domu, która będzie o wile bardziej funkcjonalna i
    estetyczna niż balkon. Proponuje popytać znajomych mających balkon w
    domu wolnostojącym - ile razy w ciągu roku jest używany - a nie
    będziesz miał wątpliwości.

    pozdrawiam
    Sebastian

  • 12. Data: 2010-03-24 09:59:25
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    czupakabra pisze:

> [...]
    > estetyczna niż balkon. Proponuje popytać znajomych mających balkon w
    > domu wolnostojącym - ile razy w ciągu roku jest używany - a nie

    tak sie składa ze mam
    i wiem

    ale co kraj to obyczaj
    znam ludzi co mają kuchnię i wcale z niej nie korzystają
    i co ? tez wartałoby jej nie budować a kasę przeznaczyć na oczko wodne

    michal

  • 13. Data: 2010-03-24 11:37:57
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    wolim pisze:
    ale poza walorami
    > estetycznymi w praktyce są zbędnym gadżetem.

    Dokładnie tak samo uważam... :-)

    Przed rozpoczęciem całego tego zamieszania z budową, na etapie
    przygotowywania projektu rozpytywałem znajomych, którzy mieszkają w
    domach - czy to wybudowanych przez siebie czy odziedziczonych po...
    i wszyscy zgodnie orzekli, że z balkonu nie korzystają.

    Uznałem więc, że skoro działkę mam całkiem sporą, a i taras będzie przed
    domem, to ja z balkonu oraz tarasu nad wykuszem i samego wykuszu
    rezygnuję. Znacząco obniży to koszt samej budowy i zmniejszy ilość
    problemów.

    Użyteczność tego żadna, a po co pakować się w problemy, których można w
    łatwy sposób uniknąć...? :-) Za wysoka to cena za samą estetykę :-))

    pozdr.
    robercik-us

  • 14. Data: 2010-03-24 11:45:13
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

  • 15. Data: 2010-03-24 14:13:43
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    czupakabra wrote:

> [...]
    > estetyczna niż balkon. Proponuje popytać znajomych mających balkon w
    > domu wolnostojącym - ile razy w ciągu roku jest używany - a nie

    hm...

    nie zgodze sie...

    fajnie mieć balkon w sypialni albo w pracowni na piętrze można sie szybko
    zrelaksowac podczas pracy albo usiąść i poprzeglądac jakieś papiery na
    stoliku na balkonie.

    głupawe są te balkony od frontu, dobre do pozdrawiania maszerujacych drogą
    tłumów.

  • 16. Data: 2010-03-24 14:14:45
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    robercik-us wrote:
> [...]
    >
    > Użyteczność tego żadna, a po co pakować się w problemy, których można
    > w łatwy sposób uniknąć...? :-) Za wysoka to cena za samą estetykę :-))

    a siebie zapytałeś?

  • 17. Data: 2010-03-24 15:52:21
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Marek Dyjor pisze:

    > a siebie zapytałeś?

    A jak sądzisz...?

  • 18. Data: 2010-03-24 20:57:36
    Od: rob budowniczy <b...@g...com>

    > Użyteczność tego żadna, a po co pakować się w problemy, których można w
    > łatwy sposób uniknąć...? :-) Za wysoka to cena za samą estetykę :-))

    ile może kosztować wybudowanie takiego domku przy rezygnacji z wykuszy
    i balkonu?
    Na forach często przewija się opinia, że wybudowanie domu, stanu pod
    klucz to koszty około 2-3 tyś za m^2.
    Jak się zachowuje ten wskaźnik przy podpiwniczeniu budynku? (czy
    dodanie powierzchni piwnic i przemnożenie przez wskaźnik
    da mi w przybliżeniu kwotę budowy? Chodzi o jakieś orientacyjne koszty
    (okolice krakowa).
    Czy możecie polecić w małopolskim jakąś dobrą ekipę?

  • 19. Data: 2010-03-24 21:16:51
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    rob budowniczy pisze:

> [...]
    > dodanie powierzchni piwnic i przemnożenie przez wskaźnik
    > da mi w przybliżeniu kwotę budowy? Chodzi o jakieś orientacyjne koszty

    Wydaje mi się, że zbyt wiele jest niewiadomych, żeby coś jednoznacznie
    wyrokować... Nie wiadomo na przykład jakie masz warunki gruntowe na
    działce - co z wodą - jak jest mokro, to piwnica może być droższa, bo
    więcej i lepsze izolacje. Co chesz mieć w tej piwnicy - czy na początek
    wystarczą Ci gołe mury i prowizoryczna instalacja elektryczna, czy
    musisz mieć od razu pełen wypas z wykończeniem wnętrz i ich
    urządzeniem..., co chcesz wreszcie mieć w części mieszkalnej... itd itp...

    Jak przyjmiesz zgrubnie, że metr będzie Cię kosztował powiedzmy 2,5 tys,
    to policz też powierzchnię piwnicy po tyle właśnie i wszystko razem da
    Ci jakiś baaardzo ogólny pogląd na to, ile wyniesie Cię cały dom. Teraz
    zależy, czy zechcesz wziąć firmę, czy wolisz panów Heńków do wykonania
    roboty... Tu też będą znaczące różnice w kosztach...

    Nikt Ci nie powie ot tak... ile może kosztować taki dom :-).

    Zbyt wiele zmiennych.

    > Czy możecie polecić w małopolskim jakąś dobrą ekipę?

    Ja mam ekipę bardzo dobrą, ale majster nie chce, żeby polecać, bo ma
    roboty tyle, że się nie wyrabia - buduje po cztery-pięć domów na sezon,
    a jest ich tylko czwórka chłopa. Robią też mniejsze prace w przerwach
    technologicznych :-)

    pozdr.
    robercik-us

  • 20. Data: 2010-03-25 08:11:09
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "wolim" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...
    On 24 Mar, 09:57, Usrobo <u...@o...pl> wrote:
    >Akurat jeśli chodzi o balkon, to zupełnie nie rozumiem po co go
    >budować w domu jednorodzinnym... Jak się chcę przewietrzyć, to
    <wychodzę na taras przed domem, albo na trawkę :)

    >Nie potrafię znaleźć plusów balkonu w domu jednorodzinnym - może
    >czasami ładnie się wkomponowują w bryłę budynku, ale poza walorami
    >estetycznymi w praktyce są zbędnym gadżetem.

    Ja mam balkon w sypialni i jak tylko pogoda pozwala to kawę na nim
    codziennie rano z żona pije a wieczorem tez lubie posiedziec.
    Koszt balkonu to barierka 750zł + płytki izolacja itp. Razem ok 1000zł.
    Moim zdaniem warto było bo akurat u mnie jest on uzywany

    Krzysiek