  • 1. Data: 2010-03-24 10:56:02
    Temat: kosa elektryczna - co polecacie?
    Od: z...@n...pl

    Witam,

    Chcialbym zasiegnac opinii, sugestii jaka kose elektryczna wybrac do
    koszenia laki. Wielkosc tej laki to okolo 1100 m2 o ile dobrze
    pamietam.

    Na lace wystepuje kila rodzajow trawy:

    - trawa wzglednie wysoka - ok. 0.5 m
    - trawa gesta ale o charakterze plozacym (trudna do koszenia)
    - jakies haszcze - krzaki i inne dosyc grube i wysokie badyle

    Jakie modele kos elektrycznych polecacie - a ktorych unikac?
    Jaka moc takiej kosy. Kosa na tarcze czy zylke?

    zet

  • 2. Data: 2010-03-24 11:07:08
    Temat: Re: kosa elektryczna - co polecacie?
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Do tego, co opisujesz to wyłacznie spalinowa z tarczą.
    Koniecznie napęd z przekładnią kątową a nie na wałek giętki.
    Jacek

  • 3. Data: 2010-03-24 13:49:51
    Od: "robert" <x...@g...SKASUJ-TO.pl>

    spalinowa na pewno, ale czy tarcza wykosisz to co chcesz nie wiem

    bedzie telepac niemilosiernie

    nie masz tego duzo w sumie, moze niech ci ktos to kosiarka rotacyjna raz
    wykosi, krzaki wywal i kup sobie spalinowa kosiarke do trawy taka samobierzna
    na 2 biegi

    kosa to dobra rzecz - wiem bo mam i kosze - ale jak masz rowny teren kosiarka
    jest wygodniejsza

    jestem ciekawy czy za jakies dobre pieniadze mozna kupic kosiarke stnagowa
    samobierzna - to bylby naprawde dobry pomysl na wieksze plaskie tereny

    pozdr
    rt

  • 4. Data: 2010-03-24 14:04:19
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > Witam,
    >
    > Chcialbym zasiegnac opinii, sugestii jaka kose elektryczna wybrac do
    > koszenia laki. Wielkosc tej laki to okolo 1100 m2 o ile dobrze
    > pamietam.

    Miałem ten sam problem rok temu - i powiem ci że żadna kosa elektryczna.
    tylko spalinowa i to o dużej mocy - ja mam stihla FS130 , 1,9 KM, i daje
    radę w takim terenie (łąka koszona raz na jakiś czas) , ale mniejsza w
    takim terenie nie dałaby rady.

    raczej żyłka niż tarcza, bo jak nie umiesz dobrze tarczą, to tylko kosę
    uszkodzisz.

    MS

  • 5. Data: 2010-03-24 14:41:58
    Od: z...@n...pl

    Maciej S. <m...@c...pl> wrote:

    > Mia?em ten sam problem rok temu - i powiem ci ?e ?adna kosa elektryczna.
    > tylko spalinowa i to o du?ej mocy - ja mam stihla FS130 , 1,9 KM, i daje
    > rad? w takim terenie (??ka koszona raz na jaki? czas) , ale mniejsza w
    > takim terenie nie da?aby rady.
    >
    > raczej ?y?ka ni? tarcza, bo jak nie umiesz dobrze tarcz?, to tylko kos?
    > uszkodzisz.

    W sumie to wyglada mniej wiecej tak:

    - 85-90% powierzchni terenu to jest ta trawa srednia - ok. 0.5 m
    wysokosci
    - trawa o charakterze plozacym, krzaki i badyle - to max 10-15%
    powierzchni (czyli to z czym moze byc najwiecej problemow)

    Sama laka jest umiejscowiona na terenie w miare plaskim - ale niestety
    gdzieniegdzie sa gorki i dolki.

    Sprawdzilem cene FS130 i powalila mnie - ok. 1.8k PLN.
    Na taki wydatek to sie nie przygotowalem.
    Chyba jednak trzeba bedzie sie jeszcze raz zastanowic na innymi
    rozwiazaniami. To nie jest maly wydatek jak na narzedzie, ktore bedzie
    uzywane max kilka razy w roku.

    Ok, dzieki wszystkim na odpowiedzi.

    zet

  • 6. Data: 2010-03-24 14:57:21
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    Witam,

    Ja mam Oleo-Mac chyba model T740 (ma juz z 10 lat)
    Świetnie służy.

    Tak jak koledzy podpowiadali.
    Lepiej nastaw się na dobrą żyłkę.

    Tarcze, trójzęby... możesz sobie zrobić krzywdę albo kosie.
    Poza tym, tępi się to szybko... a jak trafisz kilka razy kamień, to już w ogóle
    ;)

    A żyłka - zawsze "ostra" - i bezpieczniejsza.

    Pozdrawiam,
    Aleksander.

  • 7. Data: 2010-03-24 20:41:38
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik <z...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Sprawdzilem cene FS130 i powalila mnie - ok. 1.8k PLN.
    > Na taki wydatek to sie nie przygotowalem.
    no to kup coś niemarkowego a nie od razu stihla. Stihl to profesjonalna kosa
    do dużych przebiegów, a jeżeli Twoja ma pracować kilka dni w roku na pewno
    wystarczy ci jakiś no-name lub może coś markowego a z drugiej ręki. Przecież
    to nie TV i nie zmienia się tego wraz z wprowadzeniem na rynek modelu o
    bardziej opływowych klamkach.

  • 8. Data: 2010-03-25 06:45:22
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    W pełni popieram. Ja kupiłem Stihla, bo z reguły uważam że lepiej kupić raz
    a dobrze, i chwilowo było mnie stać.
    Poza tym planuję na tym terenie łąkę kwietną - kosa będzie używana.

    Jakchcesz kosić tylko przez parę lat 2 razy w roku to kup jakiś noname, ale
    pamiętaj że musi być mocna.
    Silniki w okolicy 1 KM po prostu sobie daruj.

    MS

  • 9. Data: 2010-03-25 06:47:49
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > - 85-90% powierzchni terenu to jest ta trawa srednia - ok. 0.5 m
    > wysokosci

    To już trawa wysoka :))
    Zobaczysz ile ci żyłki pójdzie :))

    > - trawa o charakterze plozacym, krzaki i badyle - to max 10-15%
    > powierzchni (czyli to z czym moze byc najwiecej problemow)

    Dużych krzaków i badyli żyłką i tak nie wytniesz - ale po co, jest roundap,
    są nożyce. Chyba pola golfowego nie chcesz tam zakładać ?

    Jak ci kolega mówił kup jakiegoś naname byle nie słabego.

    MS

  • 10. Data: 2010-03-25 08:06:08
    Od: z...@n...pl

    Aleksander <f...@f...fake> wrote:
    > Witam,
    >
    > Ja mam Oleo-Mac chyba model T740 (ma juz z 10 lat)
    > ?wietnie s?u?y.
    >
    > Tak jak koledzy podpowiadali.
    > Lepiej nastaw si? na dobr? ?y?k?.
    >
    > Tarcze, trójz?by... mo?esz sobie zrobi? krzywd? albo kosie.
    > Poza tym, t?pi si? to szybko... a jak trafisz kilka razy kamie?,
    > to ju? w ogóle
    >
    > ;)
    >
    > A ?y?ka - zawsze "ostra" - i bezpieczniejsza.

    Ok, a przykladowo takie kosy jak:

    - Stiga 210
    - Flora GT300

    sa dobre do takich zastosowan - czy omijac szerokim lukiem?

    Zdaje sie ze to sa jakies rozwiazania budzetowe...

    zet