  • 1. Data: 2010-03-25 06:18:50
    Temat: Co zamiast folii w płynie na taras?
    Od: "news.dialog.net.pl" <m...@g...pl>

    W tym roku zamierzam założyć wreszcie płytki na taras, przed i za domem. Po
    20m2 z 3 schodami 5m i jeszcze po łuku:) Makabra będzie ale chciałbym to
    dobrze zrobic. Wszędzie piszą o folii w płynie ale tą są ogromne koszty koło
    1600zł. Płytki mniej kosztowały. Czy nie wystarczy jakiś głęboko
    impregnujący grunt? Znalazłem też że ktoś posmarował dysperbitem. Po
    wyschnięciu rzeczywiście wygląda jak folia. Czy spadek 1cm na 1m wystarczy
    na taras? Klej na pewno mapei jakiś dobry elastyczny więc koszt też niezły
    będzie. O czym jeszcze pamiętać? Na pewno potem fugi jeszcze zaimpregnować
    ze 2 razy.

  • 2. Data: 2010-03-25 06:41:44
    Temat: Re: Co zamiast folii w płynie na taras?
    Od: "Druid29" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "news.dialog.net.pl" <m...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:hoev7r$p8u$1@news.dialog.net.pl...
> [...]
    >będzie. O czym jeszcze pamiętać? Na pewno potem fugi jeszcze zaimpregnować

    Spadek jest OK. Hydroizolacja tarasu konieczna, tym bardziej na takiej
    powierzchni - to musi być elastyczne i szczelne. Ja dałem IZOHAN
    dwuskładnikowy na tarasy, ale są inne środki. Do tego taśma do naroży, może
    dylatacje, listwy. Dałem klej elastyczny Mapei Adesilex (bo niezbyt drogi, a
    mój kafelkarz lubi ten klej), fuga Mapei Ultrakolor, bez impregnacji,
    silikon kolorowy. Klej musi być naniesiony na podłoże i na płytkę aby nie
    było pustych przestrzeni pod płytką. Staranne fugowanie - woda nie może
    wejść pod fugę i pod płytkę. Co prawda dopiero jedna zima minęła, ale za to
    porządna.
    --
    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 3. Data: 2010-03-25 08:00:33
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "news.dialog.net.pl" <m...@g...pl> wrote:
> [...]
    >będzie. O czym jeszcze pamiętać? Na pewno potem fugi jeszcze zaimpregnować

    Zamiast folii powinieneś użyć uszczelnienia dwuskładnikowego. Polecam
    remmers Elastoschlämme 2K.
    Za 30kg zapłacisz poniżej 190zł brutto, przy zużyciu 4kg/m2, izolacja będzie
    Cię kosztować 600zł.
    Pamiętaj o taśmach w narożnikach oraz dobrym zagruntowaniu przed zrobieniem
    izolacji.
    Płytki klej z pełnym wypełnieniem na klej wysokoelastyczny z szeroką fugą.
    Jeśli chcesz mieć "full-wypas" kup fugę epoksydową. Tylko nakładanie tego to
    masakra...
    I nie kładź gresu polerowanego na tarasie :)

    --
    Bartek

  • 4. Data: 2010-03-25 08:05:33
    Od: "news.dialog.net.pl" <m...@g...pl>

    > Zamiast folii powinieneś użyć uszczelnienia dwuskładnikowego. Polecam
    > remmers Elastoschlämme 2K.
    > Za 30kg zapłacisz poniżej 190zł brutto, przy zużyciu 4kg/m2, izolacja
    > będzie Cię kosztować 600zł.
    Spróbuje to gdzieś znaleźć. Choc tylko mam do wyboru obi i castorama.

    > Pamiętaj o taśmach w narożnikach oraz dobrym zagruntowaniu przed
    > zrobieniem izolacji.
    Chcę cokolik zrobić. Dawać jeszcze taśme? Mam 3 schody po 5m. Dużo tego.

> [...]
    > to masakra...
    > I nie kładź gresu polerowanego na tarasie :)
    Gres matowy, śliski nie jest ale w zimie i tak jak lód bedzie to będzie
    ślisko.

    Kupiłem kabel grzejny żeby zrobic taką ścieżkę do drzwi. Co myślicie o tym?

  • 5. Data: 2010-03-25 08:35:00
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > Kupiłem kabel grzejny żeby zrobic taką ścieżkę do drzwi. Co myślicie
    > o tym?

    Będzie więcej cyki zamarzania / odmarzania, czyli przy najmniejszych
    błędach przylegania (musi być 100%) na brzegach takiej ścieżki szybciej
    płytki poodpadają / popękają, ale jeśli klej będzie nakładany pacą z
    zębami, to dalej nie powinno być ślisko.

  • 6. Data: 2010-03-25 09:17:58
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    > Spróbuje to gdzieś znaleźć. Choc tylko mam do wyboru obi i castorama.

    O remmersie w marketach zapomnij. Tylko 2 razy droższy mapei i podobne.
    Mogę polecić kontakt, który sprzeda wysyłkowo. skąd jesteś?

    > Chcę cokolik zrobić. Dawać jeszcze taśme? Mam 3 schody po 5m. Dużo tego.

    taśma jest niestety konieczna. bez niej izolacja nie będzie miała ciągłości.

    > Gres matowy, śliski nie jest ale w zimie i tak jak lód bedzie to będzie
    > ślisko.

    nie chodzi o lód, lecz o śnieg :)
    jeśli gres jest matowy, to wycofuję się z tej epoksydowej fugi... Musiałbyś
    specjalistę od żywic zatrudnić :)

    > Kupiłem kabel grzejny żeby zrobic taką ścieżkę do drzwi. Co myślicie o
    > tym?

    ja bym nie rydzykował... pod kostkę tak, ale nie pod płytki...

    --
    Bartek

  • 7. Data: 2010-03-25 18:14:58
    Od: "news.dialog.net.pl" <m...@g...pl>

    > O remmersie w marketach zapomnij. Tylko 2 razy droższy mapei i podobne.
    > Mogę polecić kontakt, który sprzeda wysyłkowo. skąd jesteś?

    Mogłbyś podać kontakt. Lubin, Legnica, Wrocław. Na allegro mapei folia 331
    zł za 25kg a 3kg na m2 :)
    Tutaj albo na maila. monsterg małpa pertus.com.pl

  • 8. Data: 2010-03-26 08:00:54
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    > Mogłbyś podać kontakt. Lubin, Legnica, Wrocław. Na allegro mapei folia 331
    > zł za 25kg a 3kg na m2 :)
    > Tutaj albo na maila. monsterg małpa pertus.com.pl

    Ale to jest folia w płynie, która na tarasy się nie nadaje...
    Na taras tylko dwuskładnik, w remmersie Elastoschlämme 2K lub ewentualnie
    1K.
    Pamiętaj o stosowaniu bardzo dokładnych proporcji i nie rozrabiaj tego
    szlamu więcej niż 3-5 litrów na raz.
    Zacznij najlepiej od ok 1L... Szlam bardzo szybko wiąże, zwłaszcza na
    wietrze.
    Nakładaj grzebieniem do płytek, np. 6mm a potem zacieraj blichówką na
    gładko.
    Podłoże musi być bardzo dokładnie odpylone i zagruntowane.
    Przed nałożeniem szlamu, zatop taśmy uszczelniające w narożnikach. taśmę
    zatapiaj tak, aby w samym rogu nie powstało wyoblenie. Tam musi być kąt
    prosty, inaczej płytką możesz przerwać ciągłość izolacji.

    --
    Bartek