  • Data: 2019-04-24 13:02:45
    Temat: Re: 600MW fotowoltaiki w Polsce pod koniec marca
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wed, 24 Apr 2019 01:25:28 -0700 (PDT), WS

    > Oczywiscie, ale zakladajac grzanie wody (zwlaszcza basen) trzeba wieksza
    > moc zainstalowac, a to juz ekonomicznie moze sie nie oplacac (trzeba by
    > policzyc) Do grzania samego basenu pewnie byle kolektor z pompka i
    > grzanie bezposrednie wody basenowej jest najprostsze (+ spuscic z kol.
    > wode na zime) Odpada cala elektronika, mozna na tej samej rurze filtry
    > zalozyc i jedna pompka obsluzy wszystko, brak grzalek itp...

    Inaczej to widzę. Tzn. do grzania basenu wcale tak dużo energii nie
    potrzeba. Wstępnie owszem, potem juz tylko ograniczanie strat przez
    parowanie i ew. uzupełnianie braków. Najtaniej jest tym co się ma i tak z
    konieczności, czyli pompą CO/CWU w nocy 2T (żeby na rano było ciepła woda)
    ;) i ew. właśnie panelami (no i u mnie z grzania basenu będzie jeszcze
    chłodzenie domu). Tu do systemu dochodzi tylko wymiennik płytowy. Do tego
    nie trzeba kolejnego miejsca na solary szukać i zagracać wizji. Prąd jest
    uniwersalny -- tylko niech w końcu ceny paneli spadną.

    --
    Pozdor
    Myjk