eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieA ja NTG o dzisiejszych trendach w komunikacji dla Adama › Re: A ja NTG o dzisiejszych trendach w komunikacji dla Adama
    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: A ja NTG o dzisiejszych trendach w komunikacji dla Adama
    Date: Fri, 18 Apr 2014 09:40:04 +0200

    W dniu 2014-04-18 09:09, Adam pisze:

    > Transmisja maili nigdy nie byla bezpieczna. Szyfruj cala korespondencje
    > kluczem PGP jezeli nie chcesz zeby ktos czytal Twoja poczte i po sprawie.

    Ale jest tu pewne zagrozenie ktorego zdaje sie wiekszosc nie dostrzegac.
    Wielu ludzi dojdzie do wniosku, ze skoro czytaja inbox to po jaka
    cholere placic za skrzynke Skoro skutek i tak jest ten sam poza paroma
    reklamami dziennie. Zaloza sobie darmowe skrzynki i wielu w gmail, a to
    z czasem moze przyjac forme monopolu. Poza tym beda wiedziec znacznie
    wiecej niz dzis.

    > Wlasciciele stron wybieraja budzet, zainteresowania, miejsce i ilosc
    > wyswietlania reklam. Google tylko udostepnia im narzedzia. Zauwaz zreszta,
    > ze reklamy google sa najmniej upierdliwa forma reklamy - to sa w wiekszosci
    > reklamy tekstowe ktore odrazu mozna odroznic i latwo odfiltrowac bo google
    > narzuca pewne ograniczenia reklamodawcom.

    Pytanie tylko kiedy zaczna handlowac naszymi danymi. A moze juz to robia?

    > W Internecie jest dokladnie tak samo. Wchodzisz na strone i obok produktow
    > wisza sobie ulotki reklamowe.

    Ale w coraz bardziej wyrafinowany sposob. Co za tym idzie zyski branzy
    rosna, a ja place za dostep.

    > Co jest zlego w tym ze masz reklamy zgodne z Twoimi upodobaniami? Serio
    > wolalbys widziec reklame tamponow niz nowego BMW? :-)

    Po pierwsze: skoro na mnie zarabiaja to chce z tego powodu miec pewne
    ulatwienia. Oczywistym wydaje sie darmowy dostep do neta. Wymiana kompa
    raz na dwa lata np. Zauwaz, ze podobna ewolucja nastapila z blogami, czy
    filmami youtube. Nie widze powodu dla ktorego mam nie miec korzysci z
    czyjegos dobrego zarobku. Czemu przyjmujesz wogole za pewnik, ze ja
    musze ogladac jakies reklamy? Prosty przyklad: kupuje u Ciebie skrzynke.
    Internet potrzebny mi jest do milowania i ogladania stron .edu, czy
    administracji wogole. Nie czytam serwisow, nie ogladam youtube, nie mam
    darmowej skrzynki, a google bedzie o mnie wiele wiedzial. Z czasem
    wyniki tej wiedzy i tak gdzies zobacze. Ogolne przyzwolenie to np. Twoje
    podejscie, ze wolisz ogladac jakies tam reklamy niz inne. No i masz tak
    jak w kinie, czy platformach cyfrowych. Za bilet do kina przeciez
    placisz i co? I maja to w du.. skoro moga jeszcze zarobic. Po prostu
    wymagaj tego za co placisz.

    > Nie rozumiem co ma kupno komputera i dostepu do Internetu do samych
    > reklamodawcow i tworcow stron. Oni nie widza ani zlotowki z tego.
    > Jak kupujesz wiertarke to musisz czasem dokupic wiertlo - nikt Ci
    > ich za darmo nie daje :-)
    >
    > Ty bys chcial zeby wszystko w Internecie bylo za darmo. A niby dlaczego?
    > pozdr.

    Nie za darmo. Nigdzie nie pisze, ze chce cos za darmo. Pisze o tym, ze
    ktos zarabia mimo ponoszonych przeze mnie kosztow.