eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieA ja NTG o dzisiejszych trendach w komunikacji dla Adama › Re: A ja NTG o dzisiejszych trendach w komunikacji dla Adama
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Fri, 18 Apr 2014 01:04:03 -0700 (PDT)
    Subject: Re: A ja NTG o dzisiejszych trendach w komunikacji dla Adama
    From: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 18 kwietnia 2014 09:40:04 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Ale jest tu pewne zagrozenie ktorego zdaje sie wiekszosc nie dostrzegac.
    > Wielu ludzi dojdzie do wniosku, ze skoro czytaja inbox to po jaka
    > cholere placic za skrzynke Skoro skutek i tak jest ten sam poza paroma
    > reklamami dziennie.
    > Zaloza sobie darmowe skrzynki i wielu w gmail, a to
    > z czasem moze przyjac forme monopolu. Poza tym beda wiedziec znacznie
    > wiecej niz dzis.

    Firmowe maile w @gmail.com? To tylko ziutek by mogl wymyslic :) W Gmailu
    obecnie nie podepniesz swojej domeny do darmowego konta wiec nie ma mozliwosci
    zeby ten scenariusz sie spelnil. Pozatym czemu gmail ma zmonopolizowac rynek?
    Ludzie ktorzy o Internecie wiedza nie wiele wybieraja raczej skrzynki
    na wp.pl, o2.pl itp.

    > Pytanie tylko kiedy zaczna handlowac naszymi danymi. A moze juz to robia?

    A Ty handlujesz danymi kontrahentow i klientow (z wystawianych faktur) ? :)
    Czemu akurat oni mieliby to robic? Oni trzepia wystarczajaco duzo miliardow
    dolcow rocznie z samych reklam zeby ryzykowac nielegalnym handlem danych :)

    > Ale w coraz bardziej wyrafinowany sposob.

    Pretensje mozesz miec tylko i wylacznie do wlasciciela takiej strony.
    Przeciez dzialania, ktore powoduja ze przypadkiem klikasz w reklame (czyli
    nagle wyskakujace popupy pod kursorem, okienka podazajace za kursorem etc)
    sa w praktycznie kazdym programie zakazane :)

    > Co za tym idzie zyski branzy rosna, a ja place za dostep.

    Ale co ma wspolnego dostep z tym co jest w srodku? :-)
    Za dostep do pradu i gazu tez placisz abonament, a potem jeszcze placisz za
    zuzycie. Co ma dostep do Internetu, czy sprzedaz komputera z wlascicielem
    jakiejs strony? Czemu wkladasz wszystko do jednego worka?

    To ja tez moge -> place duzo za prad wiec daj mi wszystkie elektronarzedzia
    za darmo - w koncu jestes "z branzy" :D

    > Po pierwsze: skoro na mnie zarabiaja to chce z tego powodu miec pewne
    > ulatwienia.

    Masz - dostep do darmowych tresci. Chocby tutaj - placisz za pisanie i
    czytanie usenetu? No nie placisz.. Placisz za czytanie newsow codziennie
    na portalach? No nie placisz.. Dlatego wyswietlaja Ci sie reklamy.

    > Oczywistym wydaje sie darmowy dostep do neta.

    Widac zupelnie nie znasz zasady dzialania Internetu. Chcesz darmowy dostep
    do Internetu, darmowe tresci w Internecie i jeszcze moze komputer gratis?.
    No opanuj sie :-)

    > raz na dwa lata np. Zauwaz, ze podobna ewolucja nastapila z blogami, czy
    > filmami youtube. Nie widze powodu dla ktorego mam nie miec korzysci z
    > czyjegos dobrego zarobku.

    Dzises! A po co wchodzisz na tego bloga czy youtuba!? Czytasz artykuly
    (a gazety w kiosku gratis sa?), ogladasz filmy (bilet do kina jest za darmo?)
    i jeszcze chcesz zeby Ci za to placili. Masz cholernie dziwne zadania :)

    > Czemu przyjmujesz wogole za pewnik, ze ja
    > musze ogladac jakies reklamy? Prosty przyklad: kupuje u Ciebie skrzynke.
    > Internet potrzebny mi jest do milowania i ogladania stron .edu, czy
    > administracji wogole. Nie czytam serwisow, nie ogladam youtube, nie mam
    > darmowej skrzynki, a google bedzie o mnie wiele wiedzial.

    To nie wysylaj niczego na @gmail.com, proste? :-) Oni te tresci analizuja
    po to zeby SWOJEMU uzytkownikowi wyswietlac dostosowane reklamy, a nie Tobie.

    > Z czasem
    > wyniki tej wiedzy i tak gdzies zobacze. Ogolne przyzwolenie to np. Twoje
    > podejscie, ze wolisz ogladac jakies tam reklamy niz inne. No i masz tak
    > jak w kinie, czy platformach cyfrowych. Za bilet do kina przeciez
    > placisz i co? I maja to w du.. skoro moga jeszcze zarobic. Po prostu
    > wymagaj tego za co placisz.

    Zwolnij :) Czyli konkretnie - za co placisz ze nie chcesz reklam w
    Internecie? Moze na konkretnym przykladzie - podaj strone ktora codziennie
    odwiedzasz i sa na niej reklamy. A potem napisz w jaki sposob i jak
    autorowi tej strony placisz -> pamietaj ze autor tej strony ponosi koszty -
    hostingu i pracy w tworzenie tych tresci. To wymaga czasu i pracy, za ktora
    Ty mu na 100% nie placisz ANI GROSZA :) A zadasz od niego zeby oplacil Ci
    dostep do Internetu i komputer :)) No to jest zgroza.

    Zakladasz, ze Internet nalezy do jednego czlowieka. A Internet to targowisko
    - jest na nim miliony sprzedawcow, kupcow i obserwujacych. Placisz za
    wejscie na teren tego targowiska organizatorowi ale to nie oznacza ze
    kazdy sprzedawca ma Ci wszystko dawac za darmo!

    > Nie za darmo. Nigdzie nie pisze, ze chce cos za darmo. Pisze o tym, ze
    > ktos zarabia mimo ponoszonych przeze mnie kosztow.

    Ty tez zarabiasz - czytasz tresci. Gdyby nie Internet musialbys kupic
    gazete, ksiazke albo zapisac sie na kurs :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.