    Date: Mon, 16 Mar 2015 21:04:48 +0100
    From: Irokez <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Automatyka w domu na sterowniku Beckhoff

    W dniu 2015-03-06 o 00:06, d...@g...com pisze:
    > Hej, zastanawiam się nad zrobieniem automatyki w domu na sterowniku Beckhoff
    (kiedyś na forum wyczytałem ze najbardziej optymalne -cena/możliwości). Chciałem
    zapytać ktoś z was ma automatykę na tym sterowniku o parę rzeczy.
    > - czy można w miarę sensownej cenie zintegrować np kamery, domofon, tak aby moc
    wyświetlać na panelu operatorskim ?
    > - Czy używacie czujniki ruchu bezpośrednio wpięte do modułów ?
    > - W jaki sposób zabezpieczacie się przed nawaleniem sterownika?
    > - Jake mulit touche (jak np ten
    -http://www.nexwell.eu/en/produkt/nxw2974-multi-func
    tion-programmable-button-tukan) uzywacie, które działają z Beckhoffem?
    > - Ile taka instalacja z PLC pobiera wam prądu?
    > Podpytywałem przedstawicieli Beckhoff o możliwości, ale generalnie odpowiedz jest
    taka, ze wszystko można, jedynym ograniczeniem jest budżet. (Ale np tego multitoucha
    w linku powyżej nie użyje do Beckhoffa). Wolałbym jednak zapytać użytkowników tego
    systemu? ...zwłaszcza o budżet w jakim się zamykają.

    a), nie wiem, steruje to maszyną po EtherCat z kilkunastoma silnikami,
    b) nie, ale da się różne rzeczy podpiąć.
    c) mam sterownik zapasowy oraz zapasową kartę CF.
    d) takiego małego nie, ale mam CP7842
    e) hmm.. nie wiem, jakiśtam procencik tego co cała maszyna. Sterownik to
    zwykły pecet Pentium Mobile czy Celeron Mobile z 1GB RAM, 4GB dysk CF,
    dodatkowo UPS (padł po 6 latach mimo że kondensatorowy tak na 30 sekund
    pracy)

    Przedstawiciele dobrze mówią.

    Masz doświadczenie mówisz z Siemensem, no to zciągnij sobie książeczkę
    ze strony Moellera "Podręcznik użytkownika Programowanie sterowników PLC
    w systemie CoDeSys 2.3" Ładnie i na temat. Jest inaczej ale dasz rady.

    --
    Irokez