    From: Jacek <k...@a...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Biało-szary osad w odpływie
    Date: Thu, 26 Nov 2015 12:29:58 +0100

    W dniu 2015-11-26 o 09:25, s...@g...com pisze:

    > I w tej studzience zbiera sie na powierzchni wody taki tłusty biało szary osad.
    > Rura doprowadzająca wodę do studzienki jest czysta, nie zarasta niczym.
    >
    > Najpierw sądziłem że to po prostu mydło ale jest tego pare wiaderek rocznie a tyle
    mydła nie zużywamy :)

    > Zmienilismy proszek do prania na "niemiecki" i jest to samo.
    >
    > Co roku trzeba studzienke otwierać, osad wybrać, rure odpływową przepłukać za
    pomocą specjalnej dyszy na wężu, bo tam też się ten osad zbiera.
    Widzę to w szaro-czarnych barwach. To, co się zbiera nasi sąsiedzi
    nazywają kuchefett. Da się go usunąć na gorąco, silnymi detergentami,
    alkaliami albo pod wysokim ciśnieniem. Aby nie zarastało musicie zmienic
    dietę na wegańską (żartowałem).
    A konkretnie, czy zbieranie się tego paskudztwa jakoś utrudnia odpływ,
    że musisz czyścić? U mnie też się zbiera, ale ścieki płyną normalnie.
    Jacek