  • 31. Data: 2017-05-09 01:37:23
    Temat: Re: Biały czy grafitowy styro
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 09.05.2017 00:20, Borys Pogoreło wrote:

    > Liczy się różnica, a nie miejsce po przecinku. 0,044 a 0,031 to 25%
    > różnicy.
    >
    > Poza tym 30cm styro na 24cm ścianie to już musi być trochę jak w bunkrze.

    Przecież u ciebie nie ma ocieplonych fundamentów :-) Tam ucieknie
    większość energii parteru. Sama ściana to nie wszystko. Są w niej okna i
    wszelkie inne mostki.

    Daj te foty zanim znowu coś zepsujecie :-)

  • 32. Data: 2017-05-09 01:39:56
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 08.05.2017 21:59, Mateusz Bogusz wrote:

    > No i jak Ci tu te zdjęcia dawać.

    Dawaj dawaj..

  • 33. Data: 2017-05-09 08:55:17
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 maja 2017 21:59:03 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > No i jak Ci tu te zdjęcia dawać.

    dawaj te zdjecia :) Juz wiesz ze kiki bedzie desperował, każe ci wszystko rozbierać,
    fachowców dołować w dole z wapnem, a zone i dzieci oddac do cyganskiego taboru.
    Ja ci jego uwagi przetłumaczę na ludzki. Ale foty muszą być z wczesnych etpów,
    świeżutkie. Tak by w razie W mozna było zmieniac. Bo wiele nie poprawisz gdy ci juz
    caly budynek nieprawidlowo obkleją.

    b.

  • 34. Data: 2017-05-09 08:57:16
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 9 maja 2017 00:20:24 UTC+2 użytkownik Borys Pogoreło napisał:

    > Sprawdzałem na przykładzie Termoorganiki. Do tej pory nikt się nie czepił
    > deklarowanych przez nich parametrów, więc raczej im wierzę.

    ja bym sie zgodził ze lepsze firmy podaja prawidłowe parametry. Moze i te gorsze tez
    bo co to za problem zmierzyc materiał konkurencji i zakapować na urzędzie :)

    > Poza tym 30cm styro na 24cm ścianie to już musi być trochę jak w bunkrze.

    ale 20 jak znalazł :)

    b.

  • 35. Data: 2017-05-09 11:32:45
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-05-09 o 00:12, Adam Sz. pisze:
    > Jak masz 300m2 elewacji, 220 dni grzewczych i zakladamy srednia temperature
    > sezonu 0stC, a w srodku grzejesz do +22stC, to przez sciany ocieplone
    > styropianem 0,031 przenika na zewnatrz w ciagu sezonu 1080kWh, a przez
    > sciany ocieplone styropianem 0,044 - 1533Wh. Zakladajac koszt grzania
    > weglem na poziomie 0,2pln / kWh - roznica wynosi 453kWh = 90 pln / sezon :)
    >
    > A jak ktos grzeje gazem po 0,3 to juz 135 pln / sezon. Czy duzo, czy malo
    > - zalezy od roznicy w inwestycji... Ale mysle, ze raczej bedzie trudno,
    > zeby sie oplacila ;) Przy nizszych grubosciach ocieplenia roznice bylyby
> [...]

    Z drugiej strony, teraz mam większy przypływ gotówki (tudzież kredytu) i
    możesz zainwestować, a później w życiu różnie bywa i nie raz wyjdzie, że
    lepiej było 15 lat wcześniej położyć większą kasę, żeby te 15 lat
    później mieć niższe rachunki co miesiąc, bo akurat wtedy każdy grosz się
    będzie liczył...

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 36. Data: 2017-05-09 12:13:20
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 9 maja 2017 11:32:46 UTC+2 użytkownik Kżyho napisał:

> [...]
    > lepiej było 15 lat wcześniej położyć większą kasę, żeby te 15 lat
    > później mieć niższe rachunki co miesiąc, bo akurat wtedy każdy grosz się

    Owszem. Ale policzmy, na przykladzie jakiegos pierwszego lepszego
    znalezionego sprzedawcy na alledrogo i przykladzie z elewacja 20cm,
    300m2 ktory obliczylem wczesniej. Styro 0,031:

    http://allegro.pl/styropian-grafit-owy-fasad-owy-ter
    monium-plus-031-i6786965396.html

    22,40 za 1m2 10cm. Czyli na 300m2 20cm = 13440 pln.

    I zwykly "ciapkowany" (tej samej firmy zeby nie bylo):

    http://allegro.pl/styropian-fasadowy-dalmatynczyk-te
    rmo-organika-i6784529352.html

    15,25 pln za 1m2 10cm. Czyli na 300m2 20cm = 9150 pln.

    Roznica = 4290 pln. Nawet przy grzaniu gazem i roznicy 135 pln / sezon
    - zwrot wystapi dopiero po 32 latach ;) Zdecydowanie lepiej te 4,3k
    dolozyc do np. lepszych okien i zyskac dzieki temu *znacznie* wieksze
    oszczednosci. Najtansze okno to pewnie U=2. Porzadne to U=1. Majac
    30m2 okien w domu - taka roznica oznacza w sezonie oszczednosci na poziomie:
    30m2 * 1(U) * 22(stC) * 220(dni) * 24(h) = 3484kWh. Co przy grzaniu gazem
    jak liczylem wczesniej po 0,3 / kWh oznacza oszczednosci 1045 pln na sezon.

    Dlatego moim zdaniem rowniez jakosc styropianu nie ma az takiego znaczenia,
    a na 100% zwykly mozna kupic jeszcze taniej niz ten co liczylem.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 37. Data: 2017-05-09 17:06:09
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 09.05.2017 08:55, Budyń wrote:

> [...]
    świeżutkie. Tak by w razie W mozna było zmieniac. Bo wiele nie poprawisz gdy ci juz

    Mało który "z nich" słucha nie?
    Quent chyba był jedyny, który słuchał :-)

  • 38. Data: 2017-05-09 17:12:56
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 09.05.2017 12:13, Adam Sz. wrote:
    > W dniu wtorek, 9 maja 2017 11:32:46 UTC+2 użytkownik Kżyho napisał:

    Ale dajcie sobie przemówić, że izolacja domu to nie tylko styropian na
    elewację. Zaczyna się od przewodzenia ciepła do gruntu w związku z
    brakiem ocieplenia bloczków fundamentowych. Dalej chudziaki leżące na
    ziemi bez izolacji. Dalej sufity, balkony i s tropy bezmyślnie zrobione.
    Dodaj do tego fuszerki i porotherm i masz syf.

    Trzeba było ocieplić fundament. Tam wyleci więcej ciepła niż przez
    jednolitą ścianę.

  • 39. Data: 2017-05-09 18:37:22
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 9 May 2017 01:37:23 +0200, KIKI napisał(a):

    > Przecież u ciebie nie ma ocieplonych fundamentów :-) Tam ucieknie
    > większość energii parteru. Sama ściana to nie wszystko. Są w niej okna i
    > wszelkie inne mostki.

    Odbiorcy Ci się mylą ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 40. Data: 2017-05-09 18:39:46
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 8 May 2017 23:57:16 -0700 (PDT), Budyń napisał(a):

    > ja bym sie zgodził ze lepsze firmy podaja prawidłowe parametry. Moze i
    > te gorsze tez bo co to za problem zmierzyc materiał konkurencji i
    > zakapować na urzędzie :)

    Tylko do tej pory nikogo to za bardzo nie ruszało, nawet nie wiem czy były
    jakieś realne kary. A kto z konsumentów zagląda do tych "czarnych list"?

    Ale jakiś czas temu było głośno o zmianach, które miały wprowadzić
    obowiązek utylizacji całej parti materiału, która nie spełnia norm, weszło
    to w życie?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl