  • 71. Data: 2016-11-24 21:37:35
    Temat: Re: Bieda-GWC z baniaka CWU
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 24 Nov 2016 21:35:30 +0100, Borys Pogoreło napisał(a):

    > Podobnie z kominkiem - jeśli ktoś zamontował kominek z otwartym obiegiem,
    > który potrzebuje nadciśnienia, to nie wiem po co mu WM.

    No tak, mowa o samym momencie rozpalania. Ok, to *może* być przydatne, o
    ile panel i opcja jest łatwo dostępna.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 72. Data: 2016-11-24 21:40:41
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 24 listopada 2016 21:37:13 UTC+1 użytkownik Borys Pogoreło napisał:
    > No tak, mowa o samym momencie rozpalania. Ok, to *może* być przydatne, o
    > ile panel i opcja jest łatwo dostępna.

    Trza przejść parę kroków i dźgnąć brudnym paluchem w panel.
    Da się też guzikiem zamontowanym obok kominka, ale trzeba mieć
    guzik zamontowany obok kominka ;)

    L.

  • 73. Data: 2016-11-25 10:20:51
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-11-24 o 21:40, Lisciasty pisze:

    > Trza przejść parę kroków i dźgnąć brudnym paluchem w panel.
    > Da się też guzikiem zamontowanym obok kominka, ale trzeba mieć
    > guzik zamontowany obok kominka ;)

    Może być smartfon, ale cena modułu internetowego do centrali póki co
    zaporowa.
    Ewentualnie radiowy włącznik wpięty do wejścia sterującego tą opcją w
    centrali.

    --
    Pete

  • 74. Data: 2016-11-25 10:29:23
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-11-24 o 21:35, Borys Pogoreło pisze:

    > O ile czyścisz je regularnie.

    Rozumiem pytanie retoryczne.

    > Bez sensu przy WM, z dwóch powodów:
    >
    > 1. Przy każdym gotowaniu wyrzucasz z domu kilkaset m3 powietrza, które
    > musisz uzupełnić zimnym z zewnątrz. I wieje po plecach, bo obiad się
    > gotuje.

    Jak ktoś nie lubi po plecach to włącza obieg przez wymiennik.

    > 2. Wyrzucone ciepłe powietrze miało w sobie kilka złotych do odzyskania.
    > Jeśli często gotujesz, to kilkaset złotych rocznie się uzbiera.

    Nie przesadzajmy. Powietrze ma niskie ciepło właściwe, dużo go nie ucieknie

    > Bo jeśli ktoś potrzebuje osobnej opcji do otwierania okien, to nie wiem po
    > co mu WM. No chyba, że lubi to zrobić wiosną czy jesienią, tylko wtedy reku
    > i tak niewiele odzyska. Mi by się nie chciało biegać do sterowania za
    > każdym razem, gdy chcę otworzyć okna.

    Jak zwykle może tym sterować centrala alarmowa. A najbardziej się to
    przydaje w lecie wieczorem, gdy na zewnątrz jest chłodniej niż wewnątrz
    - dużo szybciej się schładza.

    > Podobnie z kominkiem - jeśli ktoś zamontował kominek z otwartym obiegiem,
    > który potrzebuje nadciśnienia, to nie wiem po co mu WM.

    Rozpalanie kominka z zamkniętą komorą

    > Tak swoją drogą to czy są jakieś sprytne centrale, które same wykrywają
    > otwarcie okien przy zmianie ciśnień?

    ?
    W wejście sterujące tą opcją możesz podłączyć dowolny układ sterujący.
    Może to robić nawet wtedy, gdy zaświecisz światło w kiblu :P

    --
    Pete

  • 75. Data: 2016-11-25 18:12:49
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 25 Nov 2016 10:29:23 +0100, Pete napisał(a):

    > Rozumiem pytanie retoryczne.

    Niby tak, ale w tym układzie nie wolno o tym zapomnieć, bo będziesz mieć w
    kanałach syf aż strach.

    > Jak ktoś nie lubi po plecach to włącza obieg przez wymiennik.

    No to wyrzucamy na zewnątrz czy nie? Bo czepiam się właśnie tego pomysłu.

    > Nie przesadzajmy. Powietrze ma niskie ciepło właściwe, dużo go nie ucieknie

    Tak, ale przepychasz go sporo. Wydajny wyciąg musi ciągnąć kilkaset m3/h, a
    z tego się uzbiera co najmniej 2-3zł albo i więcej podczas gotowania.

    > ?
    > W wejście sterujące tą opcją możesz podłączyć dowolny układ sterujący.
    > Może to robić nawet wtedy, gdy zaświecisz światło w kiblu :P

    Mam na myśli automatykę siedzącą w samej centralce, bez konieczności
    doprowadzenia sygnałów w zewnatrz.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 76. Data: 2016-11-26 16:53:58
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-11-25 o 18:12, Borys Pogoreło pisze:

    > Niby tak, ale w tym układzie nie wolno o tym zapomnieć, bo będziesz mieć w
    > kanałach syf aż strach.

    Oczywista oczywistość.

    > No to wyrzucamy na zewnątrz czy nie? Bo czepiam się właśnie tego pomysłu.

    Przecież WM i bez okapu zawsze wyrzuca na zewnątrz. Funkcja okap może
    wyrzucać przez lub pomijając wymiennik.

    > Tak, ale przepychasz go sporo. Wydajny wyciąg musi ciągnąć kilkaset m3/h, a
    > z tego się uzbiera co najmniej 2-3zł albo i więcej podczas gotowania.
    2 zł to 2h gotowania + 500m3/h + dT = 35C - niewiele okapów da taki
    przepływ na maksymalnym biegu.

    Więc raczej trzeba liczyć, że dziennie straty są liczone na 0,5 - 1PLN.
    (i to raczej obiad niedzielny)

    > Mam na myśli automatykę siedzącą w samej centralce, bez konieczności
    > doprowadzenia sygnałów w zewnatrz.

    Niby jak to miałoby działać?

    --
    Pete

  • 77. Data: 2016-11-28 22:00:40
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 26 Nov 2016 16:53:58 +0100, Pete napisał(a):

    > Przecież WM i bez okapu zawsze wyrzuca na zewnątrz. Funkcja okap może
    > wyrzucać przez lub pomijając wymiennik.

    Napisałeś "Druga - to może nie lecieć przez centralę - centrala
    wyłącza wywiew, więc silnik okapu wywala swoją rurą na zewnątrz.". Zatem
    miałeś na myśli wypychanie powietrza przez wyłączony reku siłami
    wentylatora okapu czy jednak odrębną rurę od okapu na zewnątrz?

    > 2 zł to 2h gotowania + 500m3/h + dT = 35C - niewiele okapów da taki
    > przepływ na maksymalnym biegu.

    Żeby okap był naprawdę skuteczny, to od 500m3/h powinien się zaczynać... :)

    > Niby jak to miałoby działać?

    Nagła i długotrwała zmiana ciśnienia w obiegu powrotu, to chyba powinno być
    łatwe do zmierzenia.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 78. Data: 2016-11-29 13:36:22
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-11-28 o 22:00, Borys Pogoreło pisze:

> [...]
    > miałeś na myśli wypychanie powietrza przez wyłączony reku siłami
    > wentylatora okapu czy jednak odrębną rurę od okapu na zewnątrz?

    Wpinasz okap trójnikiem w kanał wywiewny przed lub za centralą w
    zależności od tego, co Ci bardziej pasuje.

    > Żeby okap był naprawdę skuteczny, to od 500m3/h powinien się zaczynać... :)

    Chyba bora, bo musi pokonać naturalne ruchy powietrza.

    > Nagła i długotrwała zmiana ciśnienia w obiegu powrotu, to chyba powinno być
    > łatwe do zmierzenia.

    Skąd długotrwała zmiana ciśnienia? Ciśnienia się wyrównają w miarę szybko.

    --
    Pete

  • 79. Data: 2016-11-29 14:00:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 listopada 2016 13:36:23 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

    > Chyba bora, bo musi pokonać naturalne ruchy powietrza.

    Są i nie bory;)
    http://www.euro.com.pl/search,d4.bhtml?keyword=okap
    z wydajnością nawet 770m3
    ;)

  • 80. Data: 2016-11-29 15:56:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    na dodatek nie dosc ze drogie to glosne jak odkurzacz Czajka produkcji ZSRR. Dwa w
    jednym jak w szamponie.