  • 11. Data: 2014-02-27 09:19:58
    Temat: Re: Blok podlogowka
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Frez wrote:

    > Jak pamiętam, niezbędne minimum to 4,5-5 cm betonu nad rurkami.Reszta
    > z 10 cm, to pod rurkami styropian. Sąsiad nie będzie grzany. Acha,
    > beton zazbroić.
    > Ew, 3-4 cm styro, reszta beton, będzie odporniejszy na pękanie, ale
    > straty ciepła mogą się już pojawić (sąsiad:-)
    > Trzeba znaleźć optimum.

    cieńszy ale o wyższym współczynniku izolacyjnosci materiał pod rurkami.

    wylewkę też można pocienić stosując ciensze rurki oraz zbrojąć wylewkę

  • 12. Data: 2014-02-27 11:26:44
    Od: r...@g...com

    W dniu środa, 26 lutego 2014 22:23:05 UTC+1 użytkownik k...@g...com napisał:

    > I dobrze zrobiłeś ze olałeś straty w dół. Straty w dół praktycznie nie istnieją.

    To czemu jak się położę na betonie to mi się robi zimno? Czy wtedy właśnie nie
    zachodzi efekt przechodzenia ciepła w dół?

  • 13. Data: 2014-02-27 13:30:35
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 27 lutego 2014 11:26:44 UTC+1 użytkownik r...@g...com
    napisał:

    > To czemu jak się położę na betonie to mi się robi zimno? Czy wtedy właśnie nie
    zachodzi efekt przechodzenia ciepła w dół?

    Dla porównania połóż na tym betonie 5mm styropianu i się połóż. W podłogówce pod
    warstwą wylewki jest styropian czy się nie daje?

  • 14. Data: 2014-02-27 20:15:00
    Od: Frez <f...@g...com>

    W dniu 2014-02-27 11:26, r...@g...com pisze:

    > To czemu jak się położę na betonie to mi się robi zimno? Czy wtedy właśnie nie
    zachodzi efekt przechodzenia ciepła w dół?
    Hehe, bo to zimno idzie w górę:-DD

  • 15. Data: 2014-02-27 20:19:03
    Od: Frez <f...@g...com>

    W dniu 2014-02-26 22:22, janusz_k pisze:

    > Możesz jeszcze suchą podłogówkę zrobić, tzn zasypać rurki piaskiem tyle
    > że wtedy gres odpada, tylko panele, ale za to zmieścisz się w wymiarach.
    > Ale ja bym na twoim miejsu dał ten anhandryt i siatkę koniecznie.

    No nieee... chrzęst piachu pod panelami doprowadzi go do nerwicy.
    IMO, miast anhydrytu ( tani, ale nie mam zaufania do jgo twardości)
    lałbym masą samopoziomującą, wg kryterium ceny, dostosowaną do wylewek o
    jak najmniejszej grubości. Np do 5-10 mm. Będzie kosztowna ale i pancerna.

  • 16. Data: 2014-02-28 07:26:01
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Frez wrote:

> [...]
    > lałbym masą samopoziomującą, wg kryterium ceny, dostosowaną do
    > wylewek o jak najmniejszej grubości. Np do 5-10 mm. Będzie kosztowna

    jaki chrześt piacu?

  • 17. Data: 2014-03-01 14:52:15
    Od: Frez <f...@g...com>

    W dniu 2014-02-28 07:26, Marek Dyjor pisze:

    > jaki chrześt piacu?
    Mówił, że będzie rurki zasypywał piachem i na to połozy panele...Brzmi
    to zadziwiająco..Do tego gówniane przewodzenie ciepła przez piasek.

  • 18. Data: 2014-03-02 01:03:33
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 1 marca 2014 14:52:15 UTC+1 użytkownik Rentier napisał:

    > Mówił, że będzie rurki zasypywał piachem i na to połozy panele...Brzmi
    > to zadziwiająco..Do tego gówniane przewodzenie ciepła przez piasek.

    Czy bedzie chrzakac czy nie to nie wiem - ale czemu gowniane przewodzenie
    - piasek to mineraly - glownie kwarc - one maja calkiem dobra przewodnosc
    cieplna i cieplo wlasciwe - kto byl choc raz na plazy w sloneczny dzien
    ten to wie ;) Oczywiscie mowimy o b. cienkich warstwach. Moim zdaniem
    pomysl wcale nie glupi. Piasek, w to rurki, na to gruba folia i panele.
    Nic nie powinno "chrzakac", a piasek idealnie sie dopasuje pod panele :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 19. Data: 2014-03-02 13:33:17
    Od: Frez <f...@g...com>

    W dniu 2014-03-02 01:03, Adam pisze:

> [...]
    > pomysl wcale nie glupi. Piasek, w to rurki, na to gruba folia i panele.
    > Nic nie powinno "chrzakac", a piasek idealnie sie dopasuje pod panele :)

    Eeee, pomiędzy ziarenkami i tak będzie sporo powietrza, więc
    przewodzenie musi być liche. Piasek będzie luźny- musi się to wszystko
    ruszać.Cienka warstwa 1 cal? to już będzie grubo.

  • 20. Data: 2014-03-02 14:26:23
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 02.03.2014 o 13:33 Frez <f...@g...com> pisze:

    > Eeee, pomiędzy ziarenkami i tak będzie sporo powietrza, więc
    > przewodzenie musi być liche. Piasek będzie luźny- musi się to wszystko
    > ruszać.Cienka warstwa 1 cal? to już będzie grubo.
    Ale tak się robi suche podłogi, zaleta jest taka że nic nie popęka, bo jak
    ci cienki beton peknie to rurki się także zniszczą po pewnym czasie.
    Jak się ktoś boi to mozna kupić cały system ze specjalnym styro i zasypką
    np wavina.

    --

    Pozdr
    Janusz