    Subject: Re: Budowa małego domu - od czego zacząć?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: nadir <n...@h...org>
    Date: Mon, 25 Jul 2016 12:56:59 +0200

    > Samochod bardzo czesto jest zrodlem dochodu lub posrednio ulatwia
    > zarobienie pieniedzy.

    Samochód, który służy do zarabiania porównałbym do
    fabryki/warsztatu/sklepu/magazyny lub jakiejkolwiek budowli służącej
    stricte do pomnażania zysków.
    Ja natomiast piszę o posiadaniu samochodu zamiast na przykład roweru czy
    jako alternatywy dla komunikacji miejskiej. Jeden kupuje samochód żeby
    do pracy nie tłuc się autobusem, nie marznąc na przystankach lub żeby
    przywieźć zgrzewkę wody z Biedronki, drugi buduje dom żeby nie gnieździć
    się z rodziną na trzech pokojach czy pielęgnować ogród, w którym można
    odpocząć w każdej chwili kiedy ma się ochotę.
    Poza tym samochody, podobnie jak domu, wielu ludzi kupuje na kredyt,
    każdy ma swoje potrzeby i realizuje je tak jak mu się podoba.

    > Sa jeszcze samochody, dla ulatwienia nazwe je
    > kolekcjonerskie. Ich wartosc pomimo ze wiekowo to rupiecie
    > systematycznie rosnie.

    Sam posiadam takiego rupiecia, jego wartość na pewno rośnie, bo wkładam
    w niego kasę i czas, tylko czy mi się to zwróci, to nie wiem, traktuję
    to jako hobby, które musi kosztować.
    Między samochodem a domem kolekcjonerskim jest tylko taka różnica, że
    ten pierwszy jest łatwiej sprzedać lecz nie koniecznie z jakimkolwiek
    zyskiem.

    > Ile znasz osob ktore codziennie jezdza
    > samochodem za pol miliona?

    No ja akurat mieszkam w takich rejonach, że samochody za kilkaset
    tysięcy na nikim wrażenia nie robią, choć sam takiego nie posiadam i
    możesz mi wierzyć lub nie ale to są samochody codziennego użytku.

    > Ja znam jedna. Ale ten ktos w tej chwili
    > mieszka w mieszkaniu 180m ktore kupil w przeliczeniu na zlotowki za
    > 5,5 miliona. Twierdzi ze zle sie czuje w takim malym mieszkaniu ale
    > co ma zrobic jak zona po rozwodzie wziela dom 550m?.

    Ja natomiast mam znajomka, który co rok lub nawet częściej kupuje nowe
    samochody, nie fabrycznie nowe ale roczne, dwuletnie używki, jakieś
    Porsche, BMW, Mercedes czy Audi, przeważnie są to samochody warte po
    kilkaset tysięcy złotych. Pojeździ takim samochodem parę miesięcy potem
    go sprzedaje i kupuje "nowy". Gość ma czterdziestkę na karku, żonę i
    dójkę dzieci i tak często jak zmienia samochody, tak często zmienia
    mieszkania, które cały czas wynajmuje bo swojego domu czy mieszkania się
    jeszcze nie dorobił. Taki po prostu styl życia im odpowiada.
    Ale to są marginalne przypadki, ludzie to nie kukułki i własne gniazdo
    chcą mieć, czy to wynajęte małe mieszkanie czy "pałac" za kilka
    milionów. A to że kupują na kredyt i często ich nie stać na dom czy
    samochód, to już inna sprawa, dorośli ludzie podejmują z założenia
    świadome decyzje.