  • 1. Data: 2020-08-15 17:03:33
    Temat: Cebulowa izolacja rur w kotłowni
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Wyrzucam piankową izolację rur w kotłowni. Taka szara pianka, bodaj
    najtańsza.

    Głównie dlatego że sporo rur zmieniło położenie i długość, a sztukowanie
    jest takie sobie jeśli chodzi o szczelność.

    Ponieważ muszę kupić nową izolację to pytanie:

    Czy ma sens zmiana na coś innego niż ta szara pianka? Tzn, czy coś
    więcej osiągnę? Wcześniej był tam piec na eko i było bardzo gorąco,
    teraz będzie źródło niskotemperaturowe, ale i tak chce aby było
    chłodniej (przeprowadziłbym tam troche sprzętu IT).

    Olać kombinowanie i kupić szarą piankę czy ktoś ma coś lepszego do
    polecenia?

    Nie zależy mi aż tak bardzo aby wydać 10x więcej. Ponadto może sie
    okazać że podwójna szara pianka wyjdzie taniej niż następne w kolejności
    rozwiązanie, ale może nie mam racji?

  • 2. Data: 2020-08-17 16:21:57
    Temat: Re: Cebulowa izolacja rur w kotlowni
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > rozwiazanie, ale może nie mam racji?
    czeka mnie ten sam problem.
    ta szara pianka to sa te rurki dedykowane co to sa w kazdym budowlanym?
    7-10 za metr dzisiaj widzialem. nawet jak by na necie bylo po 5 to i tak
    drogawo.
    ale Twoje wybory to nie jest cebulowanie.
    cebulowanie to ja teraz zrobie;
    jaka jest izolacyjnosc gabki z materaca? no takiego arkusza grubego z 10 cm
    co to sie daje do roznych wynalazkow siedzaco lezacych?
    lepiej gorzej niz pianka z puszki?

  • 3. Data: 2020-08-17 17:23:20
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 17.08.2020 o 16:21, abn140 pisze:
> [...]
    > jaka jest izolacyjnosc gabki z materaca? no takiego arkusza grubego z 10 cm
    > co to sie daje do roznych wynalazkow siedzaco lezacych?

    zawińcie te rury w wełnę mineralną. można ją dostać za darmo na olx, bo
    ludziom po remontach zostaje. po owninięciu jako tako zawinąć folią
    elastyczną z wałka. może żona ma w kuchni - będzie za darmo.

    ToMasz

  • 4. Data: 2020-08-17 18:31:17
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/08/2020 17:23, ToMasz wrote:
    > zawińcie te rury w wełnę mineralną.

    Przyznam że nie chciałbym *już* nigdy bawić się wełną mineralną.
    Bolesne, mimo uzycia teoretycznie rękawiczek do tego.

  • 5. Data: 2020-08-17 18:53:30
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan ToMasz napisał:

    > zawińcie te rury w wełnę mineralną. można ją dostać za darmo
    > na olx, bo ludziom po remontach zostaje.

    Naprawdę opłaca się szukać kogoś, komu akurat zostało i jechać
    po to gdzieś na drugi koniec miasta? Bo za darmo tego chyba do
    paczkomatu nie dostarczą. Ile w pobliskim składzie budowlanym
    kosztuje najtańsze opakowanie wełny? Pewnie ze dwie dychy.

    > po owninięciu jako tako zawinąć folią elastyczną z wałka.
    > może żona ma w kuchni - będzie za darmo.

    W sumie to można też rury starymi gaciami okręcić zamiast wełną
    minieralną. Całkiem za dawmo będzie i ekologicznie, zero waste.

    Jarek

    --
    Do Bydgoszczy będę jeździł...

  • 6. Data: 2020-08-17 18:55:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    heby napisał:

    > Przyznam że nie chciałbym *już* nigdy bawić się wełną mineralną.
    > Bolesne, mimo uzycia teoretycznie rękawiczek do tego.

    W tej sytuacji najlepiej pobawić się trochę watą szklaną.
    Od razu można polubić wełnę mineralną.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2020-08-17 21:40:22
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/08/2020 18:55, Jarosław Sokołowski wrote:
    > W tej sytuacji najlepiej pobawić się trochę watą szklaną.
    > Od razu można polubić wełnę mineralną.

    Obiema się bawiłem. Nie polecam ani tego ani tego. Przy czym przyznaje,
    po wacie szklanej palce bolały tygodniami, po wełnie tylko kilka dni.

  • 8. Data: 2020-08-17 21:53:33
    Temat: Re: Cebulowa izolacja rur w kotłowni
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-08-15 o 17:03, heby pisze:
> [...]
    > okazać że podwójna szara pianka wyjdzie taniej niż następne w
    > kolejności rozwiązanie, ale może nie mam racji?

    Ponoć obecnie w modzie jest aerożel. Są nawet farby, szpachle i maty
    aerożelowe
    https://allegro.pl/oferta/aero-therm-5-litrow-masa-s
    zpachlowa-z-aerozelem-7401812658

    https://www.youtube.com/watch?v=L6Bx9zfjJ9s

    https://www.youtube.com/watch?v=B0VM_-9umZ4

    Pomalujesz i już jest ciepło.

    Czy będzie lepiej? Tego nie wiem, ale z całą pewnością będzie drożej i
    bardziej zaskakująco dla sąsiadów, znajomych i rodziny, a chyba tylko Ci
    chodzi o nietuzinkowość i ekstrawagancję? :)

    Jeżeli nie zależy Ci na ekstrawagancji to załóż normalne otuliny,
    których używają wszyscy.

    P.S. Wszystkim tym, którzy polecają wełnę mineralną lub szklaną,
    proponuję, aby sobie sami nią ocieplili czapki i gacie na zimę.

  • 9. Data: 2020-08-17 22:01:12
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/08/2020 21:53, Uzytkownik wrote:
    > Ponoć obecnie w modzie jest aerożel.

    Który z aerożelem nie ma nic wspólnego.

    > Jeżeli nie zależy Ci na ekstrawagancji to załóż normalne otuliny,
    > których używają wszyscy.

    Nie zależy. Cebula na całego.

  • 10. Data: 2020-08-17 22:25:42
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    heby napisał:

    > Obiema się bawiłem. Nie polecam ani tego ani tego. Przy czym przyznaje,
    > po wacie szklanej palce bolały tygodniami, po wełnie tylko kilka dni.

    W przypadku wełny bywa różnie. Są też łagodne jak baranek. Wata szklana
    zawsze jednaka.

    --
    Jarek