  • 51. Data: 2020-05-17 13:31:47
    Temat: Re: Cena energii
    Od: Kris <k...@g...com>

    >2019 to wykopaliska?

    2018 też linkowaleś
    >Kurde, fajnie, wysokie
    >oczekiwania.
    >Nie widze danych z 2020.
    >Masz?
    Zdawało mi się że wątek jest o cenach energii w tym roku.
    Ty wyjechałeś z dopłatami to myślę że masz jakieś dane jak wysokie to dopłaty są.
    Jeśli są.

  • 52. Data: 2020-05-17 14:57:09
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-05-17 o 09:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Robert Wańkowski r...@w...pl ...

    > A jak uwazasz? Lepiej dopłacac do prądu z wegla czy do prądu z OZE?

    Niby do OZE dla spokoju ducha.

    > Ile jestes w stanie zapłacic wiecej za prąd majac swiadomosc, ze idziemy
    > w kierunku prądu bez emisji co2?

    2 zł za kWh. Ale nikt nie da mi na piśmie, że za te 2 zł, za 4 lata będę
    miał lepsze powietrze.

    Robert

  • 54. Data: 2020-05-17 16:00:10
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Firmy też dopłaty mają?

    Mają?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

  • 53. Data: 2020-05-17 16:00:10
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Robert Wańkowski r...@w...pl ...

    > Niby do OZE dla spokoju ducha.

    Tez mam takie wrazenie ze lepiej doplacac do rozwijajacej sie technologi
    mogacej potencjalnie dac ogromne korzysci niz te same pieniadze doplacac
    do tego co juz wiemy ze nam szkodzi.

    > 2 zł za kWh. Ale nikt nie da mi na piśmie, że za te 2 zł, za 4 lata
    > będę miał lepsze powietrze.

    :)
    2zł dopłaty to jest wartosc absolutnie nierealna. Nawet jak ciebie na to
    stac to 90% spoleczenstwa bedzie miała z tym problem.

    Ale masz racje (pisałem o tym juz kilkukrotnie) - podstawa to jest
    zapewnienie, na co szłoby takie dopłaty i jaki dałyby efekt.

    CZyli potrzebujemy polityka który powie: musimy za prąd płacic tyle i
    tyle. ale gwarantuje ze dzieki temu za 10 lat (albo za 15) bedziemy mieli
    80% energii z OZE. Jezeli sie nie wywiazemy, oddamy nadpłaty.
    Jak sie taki znajdzie - ma duze szanse na moj głos.

    Tyle ze po co miałby to robic, jak głosy ludzi mozna kupic wielokrotnie
    taniej.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?

  • 55. Data: 2020-05-17 16:00:10
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Nie sprawdzę bo mnie to specjalnie nie interesuje.

    No to jak nie wiesz i cie to nie obchodzi to po co wcinasz sie w watek?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Henry Louis Mencken

  • 56. Data: 2020-05-17 20:04:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Mają?

    Myślałem że wiesz skoro po raz kolejny temat dopłat wrzucasz.
    ja pewności nie mam ale podejrzewam że nie mają dopłat bo pewno Unia nie pozwala
    dopłacać. Niedozwolona pomoc publiczna czy jakoś tak to się nazywa.
    Odbiorcy indywidualni chyba też w 2020 żadnych dopłat nie mają.
    Na dzisiaj jeden kWh to około 71 gr w G11. Wzrost około 12% w stosunku do roku
    ubiegłego.

  • 57. Data: 2020-05-17 21:50:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

> [...]
    > ja pewności nie mam ale podejrzewam że nie mają dopłat bo pewno Unia
    > nie pozwala dopłacać. Niedozwolona pomoc publiczna czy jakoś tak to

    Cały czas sadzilem ze nie maja, stąd narzekania ze maja wyzsze ceny, w
    których dodatkowo dostawcy rekompensuja sobie niedostateczne marze z
    klientów indywidualnych.
    Zapytałes o dopłaty, wiec sadziłem ze coś wiesz, ze jakies są. Stad moje
    pytanie. Zawsze chetnie dopytam kogos bardziej rozeznanego w temacie.

    > Odbiorcy indywidualni chyba też w 2020 żadnych dopłat
    > nie mają. Na dzisiaj jeden kWh to około 71 gr w G11. Wzrost około
    > 12% w stosunku do roku ubiegłego.

    Wiem ze w poprzednim roku było to około 4mld.
    Wrzucam to za kazdym razem jak ktos mowi ze prad nie zdrozał, bo wydaje
    mi sie uczciwe mowienie ze zdrozał tylko w inny sposób.
    Nie sadzisz?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Tylko jednego w życiu żałuję: że nie jestem kimś innym.

  • 58. Data: 2020-05-17 22:15:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    >=Wiem ze w poprzednim roku było >to około 4mld.
    >Wrzucam to za kazdym razem jak >ktos mowi ze prad nie zdrozał, >bo wydaje
> [...]
    Wrzucać możesz wszystko. 4 mld czy tam 14 mld.
    Teraz piszę z głowy czyli z niczego- prąd wg znanych mi fucktur zdrożał ale o ok 12%
    Przestań więc pitolic jakis mitycznych dopłatach.
    Dopłat do ceny prądu dla firm być nie może bo Unia zabrania więc znajdź fakturę ile
    firmy płacą i zobaczymy ile faktycznie kosztuje prąd

  • 59. Data: 2020-05-17 22:54:51
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Jeżeli wczesniej płaciła 150-200zł a teraz 350 to nijak nie wychodzi 1/3

    Wychodzi z zużycia kWh. Nie przeliczałem tego więc jeśli kwotowo się coś nie zgadza
    to gdzieś trzeba coś poprawić. Zasadniczo to przyjmuję to wszystko tak około bez
    wnikania w detale. Ale ty chyba tak nie lubisz. Niestety w tej materii nie pomogę.
    Nie mniej dzięki za zainteresowanie i dyskusję.
    K.

  • 60. Data: 2020-05-18 06:46:18
    Od: Runt <r...@a...prv>

    > Nie sprawdzę bo mnie to specjalnie nie interesuje. A jak bym sprawdził to by to coś
    zmieniło? O dopłatach napisałeś w formie kogoś kto ma IQ ~90. Tak samo pisałeś z
    oszczędzaniem wody. To pewno masz mocne IQ90, co dla kuriera jest wartością
    wystarczająca. Generalnie gdyby nie forma jakiej użyłeś to koło chuja mi lata cena
    prądu. Stać mnie jeszcze żeby go kupować. A jeśli się okaże że mnie nie stać to
    będzie znaczyło że innych nie stać było dużo wcześniej i oni za mnie zrobią że zawsze
    będzie mnie na prąd stać.

    No no zenusiu, widzę że opanowałeś problem z IQ.
    Jednak nauczanie ciebie nie idzie w zagajnik!
    Zostało ci jeszcze wulgarne słownictwo.
    POpracuj nad tym.

    Miłego dnia ;-)))

    --
    Runt

    Keep smilling. All's well that ends well!