  • Data: 2009-06-11 20:41:03
    Temat: Re: Cena robocizny za fundament
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 11 Cze, 17:04, "Mariusz" <m...@b...net> wrote:

    > To cena ekipy :Czesiek and syn", normalna ekipa za tyle tego nie zrobi bo
    > żeby porządnie to zrobić z wykopaniem, murowaniem i zasypaniem, ubijaniem
    > itp to jednak sporo dłubania. Nie da się za 15 tys zrobić SSO (chyba, że

    Da sie :)

    > harazu). Na mój dom 238 m2 podłogi (w tym 35 m2 piwnicy, półpietra - 5
    > poziomów łącznie) najtaniej znalazłem za 43 tys robociznę i uwazam to za
    > cenę OK. Miałem oferty też na 80 tys.

    A mnie robocizna stanu surowego *zamknietego* wyszla jakos ponizej 30
    tys. Przy tym mam piwnice 140m2, parter 140m2, podasze 140m2. Dwa
    stropy po ok. 160-170m2 i dach - koperta + daszek + trzyspad nad
    garazem - takze dosc zamotana, w sumie dach mial 300m2. W cenie montaz
    8 okien dachowych, a takze szalowanie schodow betonowych piwnica-
    parter i parter-poddasze :) Po krotce (bo wklejalem to juz z piec
    razy) to stropy - po 3,5k pln, dach - ok 15k pln i murarka dwoch
    kondygnacji po 3,5k pln. Lawy szalowalem / zbroilem sam (oszczedzajac
    te ok 1,5k pln - bo dla mojego mistrza to jest ok poltorej dniowki
    roboty :)

    43 tys za robocizne ? Musialbym byc conajmniej milionerem ;-)

    Zeby jeszcze podjudzic niektorych wyobrazenia -> kanalizacje (dwa
    piony) bachnalem w 2 dni. Wode (240m pexa - uklad rozdzielaczowy) w ok
    4 dni. Wlasnie konczymy elektryke - w sumie jakies 2km kabla (ogolnie
    - 1,5mm2, 2,5mm2, skretka, glosnikowy, alarmowy, koncentryk i pod
    wifi) - 2 tygodnie. W sumie wychodzi te 3-4 tygodnie pracy wlasnej,
    dwie tony satysfakcji i jakies 15-20k pln w kieszeni ;-)

    Jak ktos ma dwie lewe rece to niestety musi drugie tyle co materialy
    przeznaczyc na fachmanow..
    pozdr.

    --
    Adam Sz.