  • Data: 2009-06-11 20:45:40
    Temat: Re: Cena robocizny za fundament
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 11 Cze, 19:59, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

    > ława schodkowa - chyba ze trzy albo cztery schodki, przewyższenie terenu
    > na całym domu to ok osiemdziesiąt cm - po skosie.
    > Nie mam teraz projektu przed oczami...

    W tym wypadku naprawde trudno wykonac drenaz.. Tzn. wykonac latwo -
    tylko ze on potem zamiast drenowac moze Ci wiecej klopotow sprawic!
    Sasiad wlasnie ma lawy schodkowe (bo ma czesciowe podpiwniczenie) i w
    tej piwnicy teraz musi co pare dni pompowac wode.. Drenaz do poprawki.
    Tak naprawde nie wiadomo jak lepiej zrobic - jak zrobisz na wysokosci
    tej wyzszej czesci - to ta nizsza nie bedzie zdrenowana i tam wlasnie
    bedzie sie gromadzic woda. Jak zrobisz drenaz na wysokosci nizszej
    czesci - to moze Ci kiedys podmyc fundamenty polozone wyzej i tez
    bedzie nieciekawie.. Najlepiej jednak jak lawy maja jednakowa
    glebokosc i drenaz tez jest na jednej wysokosci :)

    Szczegolnie, ze piszesz, ze budujesz na niezbyt ciekawym terenie (w
    sensie wody).. W tym wypadku chyba najlepiej byloby zrobic drenaz
    oddalony o jakies 1-2m od budynku, na glebokosci 10cm nizzszej od
    gornej warstwy tej nizej polozonej lawy..
    pozdr.

    --
    Adam Sz.