  • Data: 2021-04-17 21:56:50
    Temat: Re: "Centrale deszczowe"
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-04-17 o 15:00, Marcin N pisze:

    > No to powiedz: jaki to ma sens ekonomiczny? Ile m3 rocznie tak
    > zużywasz? 5? 10? Niech będzie że 10, czyli oszczędzasz jakieś 70 zł. A
    > jakie masz koszty z tym związane?

    Ja dla przykładu mam zbiornik ok. 40m3 na deszczówkę. Woda jest używana
    do podlewania ogródków i trawników. Jak jest susza to w miesiąc widać
    dno i jak nie popada w tym okresie to trzeba ciągnąć wodę z wodociągów.
    Myślę, że w przeciętne lato zużywamy co najmniej 100-150m3 wody. Obecnie
    cena 1m3 wody u mnie to prawie 4zł, a wraz z kanalizacją ok. 13zł.

    Podsumowując:

    Gdybym założył dodatkowy wodomierz to płaciłbym ok. 400-600zł dodatkowo
    za wodę do podlewania.

    Bez zakładania dodatkowego wodomierza, musiałbym płacić dodatkowo ok.
    1500-2000zł.

    Koszt całej przeróbki był stosunkowo niewielki i zamknął się w ok.
    1200zł. Jako zbiornik wykorzystałem stare szambo. Przy okazji
    podłączania się z kanalizacją do sieci kanalizacyjnej, przekierowałem
    rury z deszczówką do szamba, a z szamba przelew dalej w pole. Dołożyłem
    jeszcze rury, którymi zasysam deszczówkę ze zbiornika + rury do
    rozprowadzenia deszczówki po posesji + pompa.