  • 1. Data: 2012-04-01 22:17:33
    Temat: Ceramiczne kominy systemowe.
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Witam.

    Czy poza Schiedlem, Leierem oraz Jawarem mozecie polecic jakies niedrogie, a
    w miare dobre systemy kominowe ceramiczne, ocieplone dla kotlów weglowych?
    Moze jakiegos producenta dobrych i tanich ceramicznych wkladów kominowych?

    Z góry dziekuje.

  • 2. Data: 2012-04-02 08:11:30
    Temat: Re: Ceramiczne kominy systemowe.
    Od: Ariusz <a...@g...pl>

    W dniu 2012-04-01 22:17, Plumpi pisze:
> [...]
    > kotlów weglowych?
    > Moze jakiegos producenta dobrych i tanich ceramicznych wkladów kominowych?

    CJ Blok

    Ariusz

  • 3. Data: 2012-04-02 08:49:28
    Od: "myar" <m...@m...pl>

    Manex,

    A.

  • 4. Data: 2012-04-02 08:52:20
    Od: "Budyn" <b...@g...pl>

    Uzytkownik "Plumpi" <a...@a...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > weglowych?
    > Moze jakiegos producenta dobrych i tanich ceramicznych wkladów kominowych?

    ja robilem http://www.kominy.zapel.com.pl , bylo w miare tanio, uwag
    negatywnych nie mam. Ale tez i sie nie specjalnie znam.

    b.

  • 5. Data: 2012-04-02 10:56:27
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    IBF

  • 6. Data: 2012-04-02 22:37:06
    Od: Yorg <y...@p...onet.pl>

    Am Sun, 1 Apr 2012 22:17:33 +0200 schrieb Plumpi:

> [...]
    > Moze jakiegos producenta dobrych i tanich ceramicznych wkladów kominowych?

    http://effe2.pl/s,3,kominy_domus_-_charakterystyka.h
    tml

  • 7. Data: 2012-04-02 23:12:45
    Od: <news>

    Uzytkownik "Yorg"napisal:
    > http://effe2.pl/s,3,kominy_domus_-_charakterystyka.h
    tml

    Mnie zawsze zastanawia niska dopuszczalna temperatura pracy tego typu
    systemów kominowych: "dopuszczalna temperatura pracy: 600°C"
    Zwlaszcza w kontekscie tego ze ich pekania od pozaru sadzy.
    Moze kogos to tez zastanowilo?

  • 8. Data: 2012-04-02 23:28:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.04.2012 23:12, news pisze:
    tml

    > Mnie zawsze zastanawia niska dopuszczalna temperatura pracy tego typu
    > systemów kominowych: "dopuszczalna temperatura pracy: 600°C"

    600C to "niska"??

    > Zwlaszcza w kontekscie tego ze ich pekania od pozaru sadzy.

    Co do pożarów sadzy w kominach systemowych, to należy pamiętać o jednym
    detalu, który często bywa partaczony - wkład ceramiczny powinien chodzić
    luźno w obudowie. A "fachowcy" czasem potrafią (specjalnie lub przez
    niedbałość) przykleić go do keramzytowej obudowy. I nie ma siły - będą
    solidne naprężenia.

  • 9. Data: 2012-04-03 09:23:58
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

> [...]
    > weglowych?
    > Moze jakiegos producenta dobrych i tanich ceramicznych wkladów kominowych?

    Mam komin Plewa. Podobno jakosciowo zblizony do Schiedla, ale porównywalny
    cenowo, moze nieco tanszy.

    Jeszcze nie uzywalem go, ale wyglada solidnie i nie bylo zadnych
    niespodzianek przy murowaniu.

    P.S.
    Majster zachwalal kominy Presto, polskie. Podobno dobre i tanie.

    Pozdrawiam,
    BWP

  • 10. Data: 2012-04-03 15:24:07
    Od: <news>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał:
    > 600C to "niska"??

    A co niby wysoka?
    Temperatura zapłonu samej sadzy to minimum 550C, więc wygląda na to ze nawet
    nie musi to być wielki pożar żeby spokojnie tą dopuszczalną temperaturę 600C
    przekroczyć.

> [...]
    > (specjalnie lub przez niedbałość) przykleić go do keramzytowej
    > obudowy. I nie ma siły - będą solidne naprężenia.

    Jeśli już to najpewniej przykleją ten wkład specjalnie "i co pan nam
    zrobisz?"
    Taka cwaniacka mentalność tej budowlanki i handlu.