  • Data: 2019-08-04 20:09:30
    Temat: Re: Ciśnienia w baniakach przeponowych
    Od: Budyń <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 4 sierpnia 2019 17:20:22 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Napisz cos wiecej o zbiorniku. To ze ma 500 litrow jest jakas informacja ale to
    zbyt malo zeby oszacowac ilos wody jaka by przy podgrzewaniu uciekala do kanalizacji.
    Inne wazne informacje to od jakiej do jakiej temperatury podgrzewasz. Czy zawsze jest
    to od temperatury wody w wodociagu czy od wyzszej. Rozszerzalnosc cieplna wody nie
    jest funkcja liniowa. Pomiedzy 8 a 50 stopni przybywa jej 1%. Jak utrzymujesz
    temperature pomiedzy 40 a 50 stopni to przy podgrzewaniu woda rozszerzy sie o mniej
    wiecej 0,2%. Przy pieciuset litrach to litr. Da to strate ponizej grosza przez kilka
    dni. Zlotowka rocznie wyjdzie. Zbiornik przeponowy ze stowe kosztuje. Znaczy sie
    trzeba czekac sto lat zeby byc do przodu z kasa, o ile wczesniej nie zardzewieje i
    nie trafi do recyklingu. Jak widzisz marnowanie wody w Twoim przypadku moze byc
    oplacalne.

    nagrzewam przez solar nawet do 80stopni (teraz jest 75), objetosc do nagrzania
    codziennego - codzienne zużycie, musialbym sprawdzic ile idzie.
    Im wyzsza temperatura, tym mniej wody do nagrzania, pewnie to sie skasuje i
    codziennie przyrost objetosci jest taki sam.
    Dla bojlerów zaleca sie naczynia o objetosci 5% i taki mam.

    b.