  • 81. Data: 2013-04-10 00:12:56
    Temat: Re: Co robi lodówka , że pobiera w danej chwili 290W
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 10 Apr 2013 00:12:21 +0200 osobnik zwany Ikselka
    napisał:

    > Teraz są do ww celów specjalne płyny biobójcze zresztą.

    a potem się ludzie dziwią skąd tyle alergii

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 82. Data: 2013-04-10 00:32:43
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 9 Apr 2013 22:12:56 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > a potem się ludzie dziwią skąd tyle alergii

    Co do alergii - przyjrzyj Ty się tylko tworzywom sztucznym we własnym
    mieszkaniu, pracy, szkole Twych dzieci... więc naprawdę wolę już mieć
    "alergię" także na coli, grzybicę czy rzeżączkę i inny syf hotelowy...

    http://travel-fan.pl/ciekawostki/najwiecej-zarazkow-
    i-bakterii-w-hotelu-jest-na-pilocie-od-telewizora/

    "Jak podaje ,,USA Today", zdaniem amerykańskich naukowców najwięcej zarazków
    czy bakterii szkodliwych dla zdrowia i życia, które znajdują się hotelach,
    wcale nie jest - jak można byłoby się spodziewać - w toaletach czy na
    materacach, ale na... pilotach od telewizora. Co gorsza, korzysta z nich aż
    98 proc. hotelowych gości. ,,Nasze badania potwierdziły, że pilot to
    najbardziej zanieczyszczony przedmiot w pokoju hotelowym" - powiedział
    Charles Gerba, mikrobiolog z Uniwersytetu Arizony. ,,Podejrzewam, że nikt
    nigdy nie zaprząta sobie głowy jego czyszczeniem" - dodał.

    Amerykański mikrobiolog, do którego przylgnęła już żartobliwa nazwa dr.
    Bakteria, podczas inspekcji pokoi hotelowych w USA stwierdził obecność na
    pilotach od telewizorów bakterii E. coli. W związku z powyższym radzi, by
    przed użyciem wyczyścić je chusteczką antybakteryjną lub po prostu owinąć
    plastikową torebką. ,,Jeśli nie ma tego pod ręką, zawsze można użyć czepka
    prysznicowego lub prezerwatywy" - dodaje."

    "Deska klozetowa to najbrudniejszy element w pokoju hotelowym. Po nim
    największym siedliskiem bakterii są umywalka, pilot do TV i wyłącznik
    nocnej lampki - wynika z badań Uniwersytetu w Houston

    Z drugiej strony - najczystsze miejsca w pokoju hotelowym to zagłówki nad
    łóżkami, klamki drzwi łazienkowych i zasłony, twierdzą autorzy tego
    dokumentu.

    Mikrobiolodzy wzięli pod lupę próbki z 18 różnych miejsc w dziewięciu
    wybranych obiektów w USA: po trzech z Teksasu, Południowej Karoliny i
    Indiany. Zaniepokoiło ich zwłaszcza, że zarazki są rozsiewane jest przez
    sprzęty służące do czyszczenia - mopy i wózki sprzątaczek.

    "Bez wątpienia pokój hotelowy to nie sala operacyjna, gdzie oczekujemy
    sterylnej czystości, ale pod tym względem mogłoby być znacznie lepiej" -
    zauważył Jay Neal, mikrobiolog z uniwersytetu w Houston na konferencji
    branżowej w San Francisco, gdzie został zaprezentowany raport.

    Uczeni przeprowadzili testy na obecność bakterii w ogóle i osobne na
    escherię coli (bakterie z grupy coli), obecną w odchodach. Oba badania
    wykazały, że poziom niebezpiecznych bakterii był co najmniej dwu- a w
    niektórych miejscach nawet dziesięciokrotnie wyższy niż ten dopuszczalny w
    szpitalach. Co prawda obecność bakterii nie oznacza automatycznie, że
    człowiek zachoruje, ale jest to bardziej prawdopodobne.

    "Pokojówka sprząta średnio jeden pokój przez pół godziny - gdyby wiedziała,
    które miejsca są najbardziej narażone na zanieczyszczenie, jej praca byłaby
    efektywniejsza" - podkreśla Neal. Jego zdaniem obecny system sprawdzania
    czystości ,, na oko" nie zdaje egzaminu.

    Obecni na konferencji naukowcy zasugerowali, że rodzice podróżujący z
    dziećmi powinni, po przybyciu do hotelu, sami przecierać dezynfekującą
    szmatką miejsca ,,częstego kontaktu", aby uchronić swoje pociechy od
    choroby. Z drugiej strony jednak podkreślano, że wiele sieci hotelowych
    zdaje egzamin z czystości na szóstkę. Na przykład Best Western, który
    realizując w swoich obiektach program I Care Clean, zaopatrzył obsługę w
    sterylizator UV i wykrywacz bakterii UV."

    "Check Safety First twierdzi, że to nie jedyne miejsce często zaniedbywane
    przez personel sprzątający hoteli. Na podstawie badań zanieczyszczenia
    mikrobiologicznego metodą chemiluminescencyjną ustalono przeciętny stopień
    skażenia poszczególnych elementów wyposażenia (im wyższy współczynnik RLU,
    tym więcej bakterii):

    - umywalka: 535 RLU
    - naczynia i sztućce w pokoju: 277 RLU
    - telefon: 207 RLU
    - pilot od telewizora: 128 RLU
    - przełączniki światła: 127 RLU
    - klamki drzwi: 63 RLU
    - prysznic: 44 RLU
    - sedes: 34 RLU!

    Firma stwierdziła, że 75 procent skontrolowanych hoteli nie spełnia
    akceptowalnych standardów higieny."

    Zapomniałam napisać: przełączniki światła w pokoju hotelowym też traktuję
    spirytusem, a z telefonu w ogóle nie korzystam, mam swój, który od czasu do
    czasu TEŻ traktuję spirytusem :-DDD

  • 83. Data: 2013-04-10 01:36:07
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 10 Apr 2013 00:32:43 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
    > które miejsca są najbardziej narażone na zanieczyszczenie, jej praca byłaby

    A i jeszcze poza właściwym tematem wątku - podkreslałam wielokrotnie w
    moich postach w grupach, że sprzątaczka w hotelu to TYLKO pracownik - więc
    jak każdy pracownik 90 procent czasu w pracy poświęca na myślenie o tym,
    jak wykiwać pracodawcę i zrobić SOBIE lżej. W związku z tym mając nawet
    najbardziej specjalistyczne wyposażenie "jedzie" tą samą ścierką co się da,
    wycierając w przypadkowej kolejności toaletkę, deskę klozetową i
    umywalkę... Stąd własnie wyżej cytowany fragment. Nie jest w nim prawdą
    tylko to, że ona czegoś nie wie oraz to, że jej praca może być
    efektywniejsza.
    Kiedy ma się tego świadomość, to bierze się te rękawiczki i ACE... 333-)

  • 84. Data: 2013-04-10 06:33:05
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ikselka wrote:

> [...]
    > toaletach czy na materacach, ale na... pilotach od telewizora. Co
    > gorsza, korzysta z nich aż 98 proc. hotelowych gości. ,,Nasze badania

    ale wiesz jaki cel mają te badania?

    sprzedaż płynów antybakteryjnych... mydełek z antybiotykami i innych
    durnot.

    Marketing.

    oprócz tego że dzieki powszechnemu stosowaniu środków przeciwbakteryjnych
    hodują sie szczepy bakterii odpornych na wszystko co znamy.

  • 85. Data: 2013-04-10 07:09:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 10.04.2013 00:12, masti pisze:

    > a potem się ludzie dziwią skąd tyle alergii

    Sądzą po fragmentach, jakie widzę w cytatach, dobrze że nie ma
    przenośnego gamma-sterylizatora...

    Dopiero by się działo...

  • 87. Data: 2013-04-10 07:11:20
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Ikselka wrote:

    > Ja widzę: jest MOJE :-)

    Skoro co innego jest dla Ciebie istotne, to
    może zamiast lodówek z automatycznym odszranianiem
    doczekasz się takich z systemem antybakteryjnym.
    Przy wkładaniu komora wstępna - oprysk denaturatem,
    potem kurtyna środka grzybobójczego...

  • 86. Data: 2013-04-10 07:11:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 10.04.2013 06:33, Marek Dyjor pisze:

    > oprócz tego że dzieki powszechnemu stosowaniu środków
    > przeciwbakteryjnych hodują sie szczepy bakterii odpornych na wszystko co
    > znamy.

    I obniża się odporność samych ludzi.

    http://www.youtube.com/watch?v=CnmMNdiCz_s

  • 88. Data: 2013-04-10 09:17:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.04.2013 07:11, cef pisze:

> [...]
    > doczekasz się takich z systemem antybakteryjnym.
    > Przy wkładaniu komora wstępna - oprysk denaturatem,

    W instrukcji mojej jest coś wspomniane o "systemie antybakteryjnym" ale
    to chyba chodzi o jakieś nieprzyjazne dla bakterii powłoki.

  • 89. Data: 2013-04-10 10:31:50
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 10 Apr 2013 00:32:43 +0200 osobnik zwany Ikselka
    napisał:

    > Co do alergii - przyjrzyj Ty się tylko tworzywom sztucznym we własnym
    > mieszkaniu, pracy, szkole Twych dzieci... więc naprawdę wolę już mieć
    > "alergię" także na coli, grzybicę czy rzeżączkę i inny syf hotelowy...

    te bakterie tam sa i będą. Twoje "odkażanie" podziała przez kilka minut.
    Poza tym wszystkiego nie zdezyfekujesz. Dzieci muszą mieć kontak z
    bakteriami to się na nie uodpornią. Inaczej zawsze będzie problem.

  • 90. Data: 2013-04-10 13:18:53
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 10 Apr 2013 06:33:05 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

> [...]
    >
    > oprócz tego że dzieki powszechnemu stosowaniu środków przeciwbakteryjnych
    > hodują sie szczepy bakterii odpornych na wszystko co znamy.

    Przecież oczywiste, że nie są one przeznaczone do stosowania permanentnego
    w codziennym życiu, no nikt tak nie robi. ALE W HOTELU - to ja i owszem,
    będę.