  • Data: 2015-03-13 20:07:02
    Temat: Re: Czosne co zrobić
    Od: "ZZZ" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "JBP" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:mdvab2$62t$1@node2.news.atman.pl...
    > Użytkownik "Qrczak" <q...@q...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Któryś z panów kucharzy z kanału "Kuchnia +" (p.Jakubiak lub p.Adam)
    > stwierdził niedawno w jednym z emitowanych obecnie programów, że do gara
    > należy dodawać takie wino, jakie sami najchętniej pijemy i nam najbardziej
    > smakuje. IMO właściwie ma rację... ale co, jeśli ktoś (na przykład) lubi
    > szampana ? Lać do bigosu? ;)

    A dlaczego by nie?
    Jeśli kogoś stać na picie szampana (stać, w sensie takim, że kupuje go
    bez "jęczenia", ochów i achów jakie to delicje kupuje i jaki rarytas,
    jak niecodzienny) to czemu by nie do kuchni. Pewnie producent szampana
    nie ma takich wątpliwości (tak, trochę absurdalnie rozpatrując pojęcie
    "stać mnie na... ") :))
    Ale tak poważnie, ja osobiście chętnie zgodziłbym się ze stwierdzeniem,
    że do kuchni takie samo (jakościowo) wino jak do picia, ale trochę mnie
    na to nie stać. Albo inaczej - do picia jestem gotów "szarpnąć się" na
    lepsze
    wino trochę ponad budżet, dlatego w kuchni używam raczej przeciętnego.
    Sadzę, że nawet marne (byle nie zepsute) nie będzie w potrawie dawało
    negatywnych doznań smakowych bo jest tylko jednym z składników
    bukietu smakowego.
    I jak miałbym wydać na wina 100 to zamiast 50/50 wydałbym 25/75
    na korzyść tego do picia.

    ZZ
    p.s. a tak poza tym do kuchni polecam wino własnego wykonania
    (poza brakiem dylematów finansowych dochodzi satysfakcja)