    Newsgroups: pl.rec.dom,pl.rec.kuchnia
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Czosne co zrobić
    Date: Sat, 14 Mar 2015 00:27:06 +0100

    ZZZ piszzze:

    > A dlaczego by nie?

    To mi przypomina opowieść o gościu, "który był tak bogaty, że kupił sobie
    drugą parę spodni i używał nabytku zamiast gaci". Jak się coś robi, to
    trzeba patrzeć, by miało to sens. Tu sensu nie ma.

    > Jeśli kogoś stać na picie szampana (stać, w sensie takim, że kupuje go
    > bez "jęczenia", ochów i achów jakie to delicje kupuje i jaki rarytas,
    > jak niecodzienny) to czemu by nie do kuchni. Pewnie producent szampana
    > nie ma takich wątpliwości (tak, trochę absurdalnie rozpatrując pojęcie
    > "stać mnie na... ") :))

    Nie można się żywić samym kawiorem popijanym szmpanem. Powodów tego jest
    wiele, ale tu najlepiej wymienić taki, że jest tego za mało, więc na długo
    nie starczy.

    > Ale tak poważnie, ja osobiście chętnie zgodziłbym się ze stwierdzeniem,
    > że do kuchni takie samo (jakościowo) wino jak do picia, ale trochę mnie
    > na to nie stać.

    A ja nie. Co zrobić z ludźmi, którzy wino, to tak ogólnie nie bardzo,
    ale do kuchni, to i owszem?

    > Albo inaczej - do picia jestem gotów "szarpnąć się" na lepsze wino
    > trochę ponad budżet, dlatego w kuchni używam raczej przeciętnego.

    Inaczej mówiąc, nie ma czegoś takiego jak "ogólna jakość wina". To samo
    dotyczy innych rzeczy -- buty mogą być dobre, lub złe. Te złe nie dość,
    że uwierają, to jeszcze po miesiącu zaczynają zęby szczerzyć. Można
    wydać czort wie ile za butelkę wina i dostać coś, co nie jest "lepsze".
    Co więcej -- jak mam ochotę na pieczone ziemniaki czy inne proste danie,
    to nie wybiorę do tego drogiego wina. Co nie znaczy, że wezmę wino złej
    jakości.

    > Sadzę, że nawet marne (byle nie zepsute) nie będzie w potrawie dawało
    > negatywnych doznań smakowych bo jest tylko jednym z składników
    > bukietu smakowego.

    Wino niesklarowane można uznać za "zepsute", jeśli chodzi o picie. Ale
    do kuchni się nadaje. Stan pośredni między winem a octem też pijalny
    nie jest, ale spuścić to do gara można. Z pewnością lepiej wypełni
    swoją funkcje od najprzedniejszego szmpana.

    > p.s. a tak poza tym do kuchni polecam wino własnego wykonania
    > (poza brakiem dylematów finansowych dochodzi satysfakcja)

    Jeśli chodzi o polskie warunki klimatyczne, to do tych poleceń się
    nie przyłączę. Wino buraczane (z naszymi owocami bez cukru wiele się
    nie zdziała) ma ograniczone zastosowanie w kuchni. W ogólnym przypadku,
    to tak, wino bezmarkowe ma wiele zalet. Więcej, niż można by było
    przypuszczać.

    Jarek

    --
    Nie pij chłopie lepiej wody